• Plopps80

December bebis 2013

Vet inte om min mjölk inte räcker eller vad det är. I natt ville Ludde äta var tredje timme och idag vill han äta varje till 1,5 timme. Jag pallar inte att amma så här ofta. Han sliter rätt mkt i brösten och verkar irriterad. Pumpade ut häromnatten när han fått ersättning på kvällen och det kom bara 60 ml ur bägge brösten. Jag har blåsor på bröstvårtorna pga att han äter så ofta men just att han drar så i brösten. Nu gav jag honom 90 ml ersättning som han glatt sög i sig och nu stensomnade. Kanske blir han inte helt nöjd på min mjölk. Jag orkar inte amma varannan timme hela dagarna. Kommer ge honom lite ersättning ibland men kommer fortsätta amma. Dock skönt om mannen kan hjälpa till på helgen så jag kan få sömn ostört.

• Plopps80

Ja miss k tror det kan vara en tillväxtperiod. Känns som jag förstör allt när jag ger ersättning men samtidigt måste jag vila brösten lite. Är ju smidigt om de kan ta flaskan. Tror nog säkert Elsa tar den lättare om din man ger. Bebisar är ju smarta och väljer det bästa om de får

• Plopps80

Längtar tills Ludde ska få mat börjar strax innan han blir 4 mån. Gjorde jag med dottern oxå och det gick hur bra som helst.

• Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-02-14 20:11:37 följande:
    Plopps80 - här är en till som längtar tills det är dags för mat för bebisarna! Men kan man sluta att amma helt vid 6 mån?

Jag började vid 5,5 mån med välling för att vänja dottern vid flaska och 2 dagar innan 6 månadersdagen slutade jag bara amma dottern. Hon hade redan innan varit relativt ointresserad av bröstet så det gick bra. Har man väl bestämt sig så brukar det går det bra!
  • Plopps80
    sarak skrev 2014-02-14 20:30:02 följande:
    Tror jag har något konstigt hormonpåslag. Jag är så kär i min bebis, klarar knappt att lämna honom ur sikte ens en liten stund. Känner mig alldeles gråtfärdig av lycka så fort jag tittar på honom. Har ångest att han börjar bli så stor. Vill stanna tiden, nu!!!

Vi är så olika jag tycker tiden står still jag bara vill att tiden ska gå! Längtar till våren/sommaren och att Ludde därmed växer och blir större. Sen är jag oerhört kär i honom. Han är underbar men det är så skönt när de kan roa sig lite själva. Sitta på golvet och plocka med sina leksaker. Ludwig är på gång att börja greppa grejer men är inte där riktigt ännu. Han börjar bli lite uttråkad märker jag, inte nöjd med att bara sitta i knät som tidigare. Han skrattar riktigt gott när man leker med honom. Han trivs i sin vagn och har alltid gjort men är han vaken kan han bli uttråkad. Då längtar jag till sittdelen då barnet kan sitta upp och kika. Tänkte sätta dit den strax efter han blivit 4 månader.
  • Plopps80
    Repan skrev 2014-02-15 10:27:17 följande:
    Sov från 01-09 inatt!! :))))

Lycka! Ludde sover oftast mellan 21-03 och efter det brukar han sova väldigt oroligt och ryckigt.
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2014-02-15 10:47:30 följande:
    Min lilla sover och äter. Men jag ät urtrött idag. Hon är inte vaken i timmar på nätterna men vill äta. Äter fort och somnar om. Men bruten sömn om max 3/h pass.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Mkt tufft! Så har Ludde hållt på senaste veckan. Zzzzz men i natt var det 21-03. Då är jag lixom utvilad dagen efter.
  • Plopps80

Är era bebisar oroligare när ni varit borta? Två gånger har vi varit bortbjuden och kommit hem vid 23-tiden. Ludde har varit lugn där men när vi kommit hem har han skrikit och inte kunnat komma till ro fören runt 00:30. Har ändå varit lugn och ro runt honom men kanske ändå är de nya intrycken och bilresan hem?

• Plopps80

Exakt så hände med Ludde för två veckor sedan. Han drog in vatten när han halkade till och kom under vatten. Hade också olja i vattnet. Oerhört läskigt!!! Hoppas det gick bra miss k.

• Plopps80

Härligt att det gick bra MK! Vilken lycka att hon sover i egen säng! Vi försöker inte ens. Jag orkar inte! Vi lägger oss 21 i min säng och jag ammar honom tills vi båda somnar. Tar 20-45 min. Sen sover han som ett litet plåster på mig till kl 02-03. I natt var det 02 sedan sov han lungt och stilla till 06. Ska ta tag i detta med egen säng när han blir lite större. Just nu är han fortf lite orolig på kvällen. Det är bättre men han är rätt klarvaken och de ggr jag lagt honom i sin säng har han gråtit så han är väl inte redo. Är lite avis för det vore skönt att få sova själv ett par timmar varje natt. Å andra sidan funkar det bra att samsova.

Svar på tråden December bebis 2013