• Plopps80

December bebis 2013

Upplever ni era bebisar mer missnöjda på kvällen? Inte så att han skriker men han har ett ökat närhetsbehov och vill gärna amma mer samt bli buren. Sån är han inte på dagen.

• Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-02-13 11:06:17 följande:
    Plopps80 - vår lilla tös är sån även på dagtid men det är helt klart värre på kvällen! Om man nu får säga värre ;)

Klart man får säga så De flesta bebisar är oroligare på kvällen. Läste en intressant artikel om att deras hjärna inte utvecklat förmågan att lugna ner sig själv när de föds. Detta sitter i frontalloben och växer fram när barnet blir 3-4 mån. Då upphör dessa oroliga perioder på kvällen då kan barnet varna ner sig själv och vila sin hjärna. Hur gammal är sin lilla nu?
  • Plopps80

Ja vid 4 månader är en magisk vändning. De börjar sitta med vid bordet i stol och får börja smaka på maten å knapra på lite majskrokar och smörgåsrån. De kan underhålla sig själva med leksaker och älskar oftast att sitta i vagnen å kolla på allt omkring. Idealiska månader för shopping från 4 mån tills barnet börjar gå. Ludde sover iofs ofta 2-4 timmar på förmiddagen i vagnen så det går bra att shoppa nu med :)

• Plopps80

Miss kaos jag tycker verkligen vi ska ta en tur om ett par månader! Kommer på det å det å det jag behöver och som sagt idealiskt med shopping i den åldern!!! Är så glad nu för mannen kommer hem kl 17 idag. Han bad att slippa jobba över och det fixade sig. Puh! Mår så dåligt. Men Ludwig har en sovdag. Har varit vaken 2 timmar sedan kl 07. Nu ska jag strax hämta tösen och släpa mig till affären för att handla nåt lätt att ha till middag. Själv har jag bara intagit godis och Cola idag. Brrr kämms inget bra!

• Plopps80

Duktiga du! Ska ta tag i mig själv någon gång! Har fortfarande hemskt ont i mina höfter och när jag gått långpromenad haltar jag i flera dagar. Fattar inte... Är ändå 2,5 mån sedan jag födde. Har alltid haft lite ont i höfterna sedan åratal men detta är värre än någonsin. Vågar inte gå eftersom jag då har ont i flera dagar. Undra om det är normalt? Har även ont i korsryggen. Däremot har äääntligen den molande värken i livmodern upphört. Den som höll mig vaken på nätterna. Det tar ju 9 månader för kroppen att föda barnet och tar säkert 9 månader för kroppen att återhämta sig.

• Plopps80

Miss kaos du såg väldigt bra ut sist vi sågs. Tajt kropp bara lite postbebismage tror du kommer igen väldigt snabbt med tanke på din kondition och träning innan! Ska bli kul att se om jag ser skilnad!

Repan skrev 2014-02-13 14:22:40 följande:
    Har också ont som foglossning! Har för mig det kan sitta i längre om en ammar.

Okej då behöver jag kanske inte oroa mig ännu. Känner mig svag och ranglig i höfterna och det skär i de när jag går efter en långpromenad. Vi kommer döpa Ludwig i maj. Döpte dottern och är väldigt traditionell av mig.
    moruri skrev 2014-02-13 13:47:08 följande:
    Läst att det tar 2 år innan kroppen är återställd efter en graviditet. Min kropp fick vila i 7 veckor innan jag blev gravid igen. Misshandlad kropp. Haha! min hud på magen har verkligen inte hunnit med, helt sladdrig nu, undra om den någonsin kommer dra ihop sig mer än nu. Mest nojig är jag för the vagina! Vill verkligen inte ha öhm en sladder fitta.. Måste fortsätta jobba hårt med knipen.

Tycker underlivet blivit tajtare efter barnafödandet. Känner mig som en oskuld. Haha nä inte direkt. Men har inte upplevt något sladdrigt. Däremot kan jag inte knipa av kisstrålen vilket jag kunde direkt efter första förlossningen. Hade väldigt starka muskler kvar då men det har jag inte nu. Varje gång jag kissar övar jag på att knipa strålen. Så nu vet ni det ha ha.
  • Plopps80

Jag har inte haft sex ännu. Vill bara inte. Har dock känt lite försiktigt i duschen. Finns inte tid eller ork till sex. Man kan ju operera sig så det blir tight också.

• Plopps80

Sarak. Jag upplevde mitt underliv totalt förändrat efter första barnet. Tog tid att vänja sig. Men man ska ju kunna få in finger och ja annat där utan problem och det ska ju inte hänga ner något. Det är säkert något de kan åtgärda eller något som går tillbaka. Efter andra barnet är underlivet likadant som efter första förlossningen. Inga större förändringar. Andra barnet blir inte en sån omställning för kroppen som första. Skönt för jag har vant mig vid förfallet hahaha.

• Plopps80

Ligger och vältrar mig i sängen. Borde sova. Sambon är på promenad med Ludde och dottern är hos kompis. Vad gör jag? Jo kollar på bilder och videor med Ludwig. Förundras över hur söt han är. Herregud. Egen tid är inte vad den borde vara haha.

Svar på tråden December bebis 2013