• Plopps80

December bebis 2013

moruri skrev 2014-02-03 16:38:14 följande:
    Hihi! För mig är det väldigt stor skillnad på att ta in råd de ger och följa de slaviskt.. :p Mycket för att min erfarenhet av Bvc är att Så många sköterskor talar utifrån sin egen erfarenhet och inte ren fakta. Hade du plopps sagt till min Bvc sköterska att du tänker ge smakportioner från 4 månader hade hon uttryck sig att du är galen! Det jag vill säga är att man tar in de råd som passar en och som man tror på. Som skrivet så ändras ju deras rekommendationer stup i kvarten...

Men smakpotioner får man ju ge från 4 månader. BVC har väl ändå samma rekommendationer? Barnen ska ju smaka på allt nu ja utom honung och nötter. Amma och ge smakisar från 4 mån är ju det som gäller.
    sarak skrev 2014-02-03 14:45:02 följande:
    Rasmus har börjat med något nytt halvvaket tillstånd ganska ofta. Förut så var det vaken och full fart, sen pang sova som en stock. Nu är han ofta mer halvsovande/vilande än den riktigt djupa sömnen. Som om han ligger i dvala, helt avslappnad men med ögonen öppna. Ser ganska skönt ut. Något ni känner igen från era små?

Japp så gör Ludwig ofta. Då är han mer lättväckt och svår att lägga ner.
  • Plopps80

Läste just att Livsmedelsverkets rekommendationer är att man kan börja med smakpotioner vid 4 månaders ålder Sålänge det inte konkurrerar med amningen. Så det måste väl ändå alla BVC sköterskor följa....

• Plopps80
    MissKaos skrev 2014-02-03 18:16:19 följande:
    Ja lite sent kanske. Men ta med henne! Jag har oöppnad play doh kan det vara ngt? Och film... Idag åkte dom lerkana på fsk. Ist för snökana.. gissa overallstatus?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Ja det blir väl bra! ska vi komma 10-11?
  • Plopps80
    moruri skrev 2014-02-03 18:29:47 följande:
    Min Bvc säger smaksensationer från 4 månader, alltså dopp i fingret som vi pratade om tidigare i tråden. Och att man kan börja introducera lite gröt. Men inte tal om vanliga smakportioner, det är först vid 6 månader.

Smakpotion för mig är en sked hit och en sked dit, ett litet rån eller en majskrok. Inte en måltid.
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2014-02-03 19:32:16 följande:
    Perfekt! Kul att ses! Lura mig inte att skratta bara jag hsr gjort dag ett i olgas bok. Har inga magmuskler
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Har Olgas bok och en gymboll å hantlar. Men vart är motivationen? Kan man köpa den?? Ska bli kul satsar på att vara hos dig vid 11 då
  • Plopps80
    sarak skrev 2014-02-03 20:39:06 följande:
    Har precis beställt en Stokkestol med insatsen för nyfödda. Ångest, mycket pengar!! Men blir så stressad över att han sitter i babysittern på golvet med en tiggandes hund bredvid sig när han äter. Tänker han (och vi) skulle tycka det var mysigt om han var med vid bordet. Hoppas att det är välinvesterade pengar

Vi tänkte snart sätta Ludwig i barnstol. Dottern satt i antilop med uppblåsbar kudde från Ikea vid 3 månader. Var den väldigt dyr? Tänker att han snart kan sitta i vanlig stol som inte är så dyr.
  • Plopps80

Hur är era barn på natten? Ludwig rör sig oavbrutet mellan 02 tills vi går upp. Han vrider huvudet och rör på ben och armar i sömnen. Han vill ligga nära nära och vill inte sova i sin säng. Jag blir galen. Sover sjukt dåligt! Läste att bebisar ofta gör så under rem sömnen då de drömmer mkt. Minns inte att dottern rörde sig så mkt. Han är väldigt rörlig på dagen också. Rör på huvudet för att se på alla saker och han gillar att stå i mitt knä. Rör era bebisar på sig mkt i sömnen? Låter gör han också men jag har öronproppar så det störs jag inte av så.

• Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-02-04 15:50:32 följande:
    När kan man sluta amma?

Om bebisen tar flaska kan man sluta amma när man vill!
Svar på tråden December bebis 2013