• MissKaos

December bebis 2013

Inbokad på massage på frdag. Längtar! Mkt bokst denna vecksn. Imorgon vsttengympa. Tisdag åks o beställa tapeter. En terapitid tors. Imponerande faktiskt.. inleder grsvledigt på tisdag!

Mkr sdr och som ont länhst ner i magrn mot pubisbenet. Skulle nästan viljs kolla kan inte riktigt med bara. Fåt säkert komma och göra ctg men iom ingen påverkan sist känns det fånigt av mig och bebisen är aktiv...

Tror det är en rejäl klump därinne! Stor som storebror. Åhh vilö ha december nu! Tänk så snart det kommer landa bilder av bebisar här

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Försökte raka bikinilinjen förut. Badhuset imothon. Tips på hur, någon? Ingen aning om hur det blev. Hoppas det stsnnar i baddräktennu

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Försökte raka bikinilinjen förut. Badhuset imothon. Tips på hur, någon? Ingen aning om hur det blev. Hoppas det stsnnar i baddräktennu

• MissKaos

Prata med bm på tul.dom kan hu jolla ett bltr etc på dig. Hsr du ngn skit i kroppen? Förkyld? Eller är du väldigt stressad inför tul?

Nov13 skrev 2013-10-07 08:33:29 följande:
    På väg till vårt tul. Fick tiden i maj och har längtat och tänkt att när vi ska på det är bebisen snart här. Ändå känns det så långt kvar...

Mår dåligt. Sen igår har hjärtat rusat på ett obehagligt sätt till och från. Mår illa, är yr och har en känsla av svaghet i kroppen. Har inte ätit dåligt och juice eller liknande hjäper inte. Någon som känner igen sig? Obehagligt när pulsen höjs så pass mycket så snabbt :/

• MissKaos

Glöm inte ringa förlossningen innan isf!

Läter väl dom en helt normalstor bebis?

Nov13 skrev 2013-10-07 11:22:41 följande:
    Känner mig inte förkyld men kan ju såklart vara på g. Glömde helt fråga om det, var så fokuserad på bebisen på skärmen. Uppskattad vikt 2092 i vecka 32+3. Genomsnittet är 2065 så väldigt nära. Känns bra!

Men ska på föräldragruppen i eftermiddag och där kommer en bm från mvc vara och en från bvc så kan be dom kolla blodtryck osv.

Ska ikväll till veterinären med mina föräldrars hund och bb Sthlm ligger någon km ifrån så om det fortsätter under dagen får väl mannen släppa av mig där om det behövs. Bor 7 mil från bb så då tar jag det då isf ;)

• MissKaos

Jag skar mig närjag rakade mig med sttora. Fick sötta ett plåster.. det gjorde ont och såg säkert kul ut.. lite nervig efter det!

Repan skrev 2013-10-06 22:53:42 följande:
    Jag ligger i badkaret och kör mycket "känna efter om det tog" helt enkelt :P Kan knappt klippa tånaglarna nu, hade gått om jag inte hade foglossning men får ju inte böja knäet så långt utåt så jag får upp foten liksom! :D

Cornelia 084 skrev 2013-10-06 22:15:09 följande:
    Miss Kaos: Jag använder mig av en liten spegel när jag intim-rakar mig :)

Kan vara värt att testa!
  • MissKaos
    Otåligast skrev 2013-10-07 13:06:02 följande:
    Jag kommer också att ha det av samma anledning. Ska man bara iväg snabbt och handla lite mat etc känns det ju smidigt att slippa flytta en kanske sovande pyttebebis från babyskydd till vagn - speciellt mitt i vintern. Efter tips från vänner har jag också köpt en åkpåse till babyskyddet så att det är enkelt att hålla bebisen varm från huset till bilen, knäppa upp i bilen (som ju kommer att vara varm) och sedan samma på parkeringen vid affären innan man är inne i affären. Några långa stunder ska det givetvis aldrig bli men för de korta ärendena borde det ju vara ok och verkar toksmidigt. 

Åkpåse hade jag sist. Väldigt bra, ffa mellan huset/bilen etc.
    Har köpt overall denna ggn och NU får jag ju kryp för jag är rädd bebisen ska frysa etc. Så här var det med sonen med. INnan han kom hade jag köpt en tunnare fleeceoverall (som jag anvädne mkt sen i vagnen etc) nu har jag köpt en windstoperfleece och tänkte då att jag kan ta en tjock go filt utanpå. NU börjar jag få krypet att bebisen kommer frysa.
    Gissar att jag kommer "bli tvungen" att köpa en åkpåse med. Skäms
    Otåligast skrev 2013-10-07 13:18:25 följande:
    Jag gjorde jättemycket research innan jag köpte bärsele. Första beslutet var att vi skulle ha en ergonomisk variant och då är Ergobaby den vanligaste. Efter att ha läst på + provat  den så förstod jag att den inte passade oss optimalt eftersom både jag och min sambo är rätt små och späda. Det blev till sist Pognae som har en vädringslucka och därför inte blir så varm på sommaren/semesterresor + spädbarnsinlägg för den första tiden. Alternativet hade varit Beco - antingen Butterfly 2 eller Gemini (Gemini har fördelen att den går att ha barnet framåtvänd i - något som dock inte rekommenderas av ergonomiska skäl + att det lätt blir för mycket intryck för det lilla livet). Den gick bort främst för att den är vadderad och därmed väldigt varm. Jag köpte på Ebay - jättesmidigt och väldigt billigt :):
     www.ebay.com/itm/New-Pognae-Baby-Carrier-ergo...

Kan också tipsa om "K'tan" som är som en mix av sjal och sele - helt enkelt en färdigknuten sjal i mjukaste trikå. Jag har köpt en sådan också och tycker att den verkar väldigt mysig den absolut första tiden. 
    lekmer.se/barn-och-baby/bara-och-sitta/barsja...
    Jag har gått loss på en Beco.. Med spädbarninslägget. Har sjalar sen innan men vart sugen på en sele med. Smidigt om man vill gå lite offroad.. eller i lokaltrafiken. ÅR detbarnvagnar på kommer man ju inte med! Med sjal/sele glider man lätt in..
  • MissKaos

Alla gör som dom tycker är bra!

Det viktiga är att man får ta informerade beslut. Därav inlägget från start! Surt att köos prylar och sen ångra sig detvär mkt pengar.. hade inte haft nytta av klick i grejen sist. Däremot av basen i bilen.

Peak skrev 2013-10-07 17:41:45 följande:
    fast det där tar jag faktiskt med en nypa salt. Jag tycker inte barn alls ser ut att sitta dåligt i babyskyddet och skulle det på något sätt vara livsfarligt för barnet att sitta så mer än tex 20 min skulle man ju inte utforma bilstolar som man gör anser jag.

"Många har hört att det är farligt för barn att vistas längre tid i babyskydd, ibland kan man läsa att barnet inte får utsättas för mer än 20 minuter åt gången. Det finns inget sakligt stöd för denna uppfattning. Statens Väg och Transportforskningsinstitut (VTI) har gått igenom all forskning i området. Barn tål att åka längre sträckor, även som nyfödda."

Vi hade så man kunde klicka i babyskyddet på chassit och kommer ha det denna gången också. Men så länge sonen satt/sov nöjd i babyskyddet såg jag ingen anledning till att ta upp honom när han sov var 20:e minut! Men det är ju jag....

• MissKaos

Nästäppan börjar bli löjlig! Får ta nässpray för att inte få panik... blivit tvungen gå upp och ta mer spray på natten. Gräsligt...

Ngn mer?

• MissKaos

Se ya there!

Ja fy det är panikartat med nästäppan.

Fk. Får ångest av att bara tänka på dom. Måste ringa dom igen ang min sjukskrivning. Deras regler för småföretagare är besvärliga.

gosnosen skrev 2013-10-08 12:41:05 följande:
    Tack för era svar! Då kanske jag inte behöver oroa mig så himla mycket :)

Miss Kaos: Nästäppan blir värre för varje vecka! Först klarade jag mig på några sprayningar av den svagaste barnsprayen precis när jag skulle sova. Nu behöver jag starkare och vaknar på natten o behöver fylla på. Jag önskar att jag inte behövde ta, men jag kan verkligen inte sova med täppt näsa. Andas med munnen är inget alternativ för då blir min hals paj :/ Så vi får väl checka in på nässpray-rehab efter graviditeten :P

Svar på tråden December bebis 2013