• Plopps80

December bebis 2013

Hur mår du miss k? Fler i familjen som är sjuka? Hoppas inte! Klart man får amma om man vill men de erbjuder sockerlösning till alla och det tyckte jag var perfekt. Han strular så vid bröstet att amning inte vore något alternativ.

• Plopps80

Sarak nä min BVC sköterska sa att man helst inte ska ge alvedon efter vaccin då det kan störa effekten av vaccinet. Något jag hörde på nyheterna för ett år sedan så jag gav ingen alvedon. Konstigt att de säger så olika.

• Plopps80

Då har de säkert klarat sig. Det brukar ju gå rätt fort. Var säkert jordgubbarna. Äckligt som fan. Alltså med magsjuka. Min BVC Ssk sa att man helst inte ska ge alvedon efter vaccination. Dessutom är de väldigt väldigt restriktiva ang alvedon för bebisar överlag. Det är inte ofarligt som man trott utan de har sett samband mellan vissa åkommor och mkt alvedon hos barn. Ofantligt läskigt. Kommer ge Lillen i yttersta nödfall bara.

• Plopps80

Ja det är ju en avvägningsfråga. Som kompisen vars son hade svåra feberkramper som slutade i flera ambulansfärder. Han har fått mycket alvedon. Hög feber och smärta måste ju förebyggas. Sen är jag emot att ge febernedsättande överlag då febern är bra och finns av en anledning. Tar aldrig alvedon när jag är sjuk bara om jag har ledvärk eller svår huvudvärk.

• Plopps80
    MissKaos skrev 2014-02-27 14:50:58 följande:
    Jag gör det om jag mår dåligt nog. Isak har alltid fått så han har kunnat sova! Men ja det är en avvägning. Undrr 38 finna absolut inga medicinska grunder att ge ett ilvrigt friskt barn. Ö Närmar det sig 40 tycker jag man ska ge.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Håller med du så gör jag med!
  • Plopps80

Ludwig har kommit på hur man tar saker. Han studerar sina händer med stora ögon och vrider på leksakerna som är framför babysittern. Så himla kul att studera honom. Han tog min mobil förut när jag hade honom i knät och slängde den. Haha. Älskar dessa framsteg. Vad dött det är här i tråden. Inte många kvar eller?

• Plopps80

Här har vi inte ens haft sex ännu. Har ingen lust. Men härligt att ni har det så bra moruri. Kanske blir en tredje bebis snart. Haha.

• Plopps80
    MissKaos skrev 2014-02-27 19:54:41 följande:
    Elsa typ biter i bröstet mef gommen. Funderar på on det är förlite mat efter stt jag varit sjuk. Skulle kanske testa ersättning men hon är nöjd nu. Paltcoma hade varit fint annars. Avbokat sonens kompis imorgon. Är trött efter matförgiftn. Maken ska ta honom på bio. Bamse. Avis!! Ville eg gå med honom men funkar inte lämna Elsa så länge.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Typiskt för åldern enl amningsmott. Vet känslan av att vara avundssjuk. Känner ofta så när mannen ger sig iväg med F. Men imorn ska hon till BVC och avslutas där. Blir vaccin och kontroll. Efteråt ska vi åka och fika bara hon och jag. Blir kanske borta 2 timmar men Ludde tar ju ersättning om det skulle krisa.
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2014-02-27 20:02:31 följande:
    La henne i babygymmet o hon blev nöjd. Kanske behövde hon röra på sig. Ja hon vägrar ju! Tom bröstmjölk på flaska är nono

Dottern var exakt så. Vid 6 mån vände det över en natt och hon drack glatt ur flaskan.
  • Plopps80

Ja repan det är mkt lunk. Veckorna flyger iofs fram. Tror jag drabbats av amningsreumatism. Har ont i höfter, ena knä, handleder vissa dagar fingrar googlade på amning och ledsmärtor och det är väldigt vanligt. Ännu en anledning att längta tills det är över. Ludwig fortsätter ha en orolig stund på kvällen. Tycker det är det jobbigaste på hela dagen. Både jag och mannen är så trötta så ögonen går i kors och Ludwig har ätit lääänge, ren blöja, är dödstrött men kan bara inte somna. Det enda som funkar är att gå med honom. Det enda man vill är sträcka ut sig på soffan och kolla på tv. Trodde detta skulle ge sig vid 3 mån. Visst det har blivit mkt bättre han somnar oftast för natten vid 21 nu men det krävs att jag ammar honom. Liggande ammar jag och så somnar vi båda. Känns som man aldrig kommer få till bra rutiner.

Svar på tråden December bebis 2013