• Plopps80

December bebis 2013

Ludwig blir också övertrött på en minut. Man kan inte förekomma honom för han börjar bara illvråla från ingenstans. Det enda som funkar är att lägga honom i vagnen. Han skriker en stund men det gör han i famnen också. Skriker han hysteriskt tar jag upp honom annars lugnar han sig snabbt och ligger och somnar. Det kan ta 30 min ibland men kommer jag och stör blir han irriterad så han får vara. Detta gäller dagtid. Han sover fortfarande mkt på dagen. Ibland är det enda bebisen vill, att ligga själv. Man får prova sig fram. Och det som funkar ena veckan kan vara helt fel nästa. Så här små bebisar byter sina vanor ofta!

• Plopps80

Ludde är inte impad av gröt men ger honom ett par skedar om dan. Yoghurt däremot älskar han. Skickar i sig och vill ha mer. Han får bara lite på en tsk när vi äter som smaksensation.

• Plopps80
    Cornelia 084 skrev 2014-03-18 21:15:43 följande:
    Maya sliter o drar i brösten vid amning så jag är alldeles öm i vårtorna :/ Det är hemskt att lägga henne vid bröstet nu :(

En fas. Går över tro mig
  • Plopps80
    Cornelia 084 skrev 2014-03-18 21:38:16 följande:
    Ja, jag har läst att ni skrivit om det här tidigare... Hur länge pågick fasen för er? Det har varit så lite drygt en vecka nu.. Till och med på natten :(

Hur gammal är bebisen? Tyckte Ludde var strulade i oändlighet men det var som värst i 3-4 veckor. Men aldrig på natten!
  • Plopps80

Ludwig har sovit i vagnen sedan kl 20 men jag ligger klarvaken. Klockan är 02:09. Har sånna sömnproblem.

• Plopps80

Tycker att allting är som en dröm nu när Ludwig snart är 4 månader. Han ammar lugnt och fint, han äter, sover och är bara så himla go på alla sätt. Minns att jag älskade denna åldern med dottern också. Det där med amningsstrulet upphörde när Ludwig var 3 mån och 2 veckor. Som över en natt. Det är en utvecklingsfas enligt amningsmottagningen. Detta barn har nu blivit precis som dottern på kvällen. Han bara somnar för natten vart han än är. Vi är på semester och ungarna gapar, badar i snö, bastar. Tv:n står på och ljus tända i hela huset och Ludde stensomnae varje kväll kl 20. Vi har ju aldrig dämpat belysning och ljud på kvällarna. Precis så här vill jag ha det! Han somnar även om huset är tyst och lugnt. Han däckar bara. Detta är så skönt för att ha två nattade barn kl 20 och man får egen tid gör att man laddar batterierna och kan vara en bra mamma på dagen. Han sov i vagnen mellan 20-02:30. Blir garanterat bakslag med sömnen men just nu njuter jag oändligt av tillvaron. Han är så go! instagram.com/p/luBKbmsB4Y/

• Plopps80
    Cornelia 084 skrev 2014-03-19 12:01:53 följande:
    Plopps: är det okej att följa dig på instagram? Alltid kul att följa andra med barn i samma ålder :)

Är ledsen och det känns så dumt men jag har bestämt att det bara är familj och nära vänner som följer mig på instagram. Har inte Facebook ens just för att jag vill vara lite privat. Uch vad dumt det känns. Hoppas du inte tycker jag är knäpp. Här är en bild på min lille man som gärna vill stå hela tiden. instagram.com/p/lvCfljMBy3/
  • Plopps80
    Cornelia 084 skrev 2014-03-19 21:43:17 följande:
    Plopps: inte alls! Det respekterar jag till fullo, det var därför jag frågade först :)

Tack
  • Plopps80

Ludde blir 4 mån på sön. 17 veckor och han börjar växa ur strl 62. Ger det max en vecka till innan jag måste byta kläder.

Svar på tråden December bebis 2013