• Nania

December bebis 2013

frånochmeddu skrev 2013-04-08 20:28:20 följande:
    Aha okej
    Är ni inte rädda att folk ska lista ut vilka ni är via FL? Iom att du har dina tidigare barns namn på din profil menar jag
    Min familj och mina gravida nära kompisar (vi är en del nu, haha) sen fick jag och min kollega (gravid i vecka 11) berätta för chefen, då vi har en fysiskt tungt jobb och kommer lämna ungefär samtidigt
    Risken finns. Men då får jag leva med det. Jag är ju med barn inte yrkeskriminell direkt ;) Den kommer ju få reda på det tids nog ändå! Och dem två tidigare har vi ändå fått berätta tidigt pga att jag mått så sjukt illa och inte kunnat fungera normalt.
  • Nania
    skelletta skrev 2013-04-11 07:25:20 följande:
    Hej vill bara säga att jaag lämnar gruppen fick MF i går :( hoppas ni slipper det ha det gott 
    Åh stackare. Inte för att det är ens i närheten så jobbigt men hade själv en sån typisk graviddröm inatt med allt från andra karlar till missfall inblandat. Annars minns jag nästan aldrig vad jag drömmer. Så vaknade helt nedstämd idag.
  • Nania
    Liten08 skrev 2013-04-11 21:47:52 följande:
    Weeeeiiihoooo! Idag såg vi ett litet hjärta och helt i fas med mina beräkningar :) nu hoppas jag att den lille lille pricken vill växa och må bra därinne :))) helskön bm fick vi träffa, ung ch glad och kompetent kändes hon. På informationen sa dom: håll er borta från FL. Minsambo bröt ihopi ett skratt :/ :)
    Åh härligt! Det om FL har jag hört i olika varianter med. Jag tror det viktigaste är att ta allt med en nypa salt och inte enbart förlita sig på FL utan prata med sin BM och läsa böcker med!
  • Nania
    vickis86 skrev 2013-04-14 18:52:09 följande:
    Är det någon som mår illa hela tiden? jag skulle behöva lite tips hur jag kan underlätta illamåendet. i  Min förra graviditet så mådde jag illa i flera månader och då fick jag lergigan utskrivet. Men nu hjälper inte dom. Idag till middag så fick jag i mig lite brunsås och lingonsylt, en riktig bantningskur Tungan ute
    Primperan finns att få med. Enda som hjälper mig lite mer än Lergigan plus att det är stolpiller så man slipper få upp tabletterna med.
  • Nania

Här vet nu min mamma och makens mamma och pappa då illamåendet gör det så svårt att hålla hemligt igen :(

• Nania
    MissKaos skrev 2013-05-01 17:16:23 följande:
    Kan du inte räkna i BF tråden? De flest är väl med i den?
    Långt ifrån skulle jag tro. Många i medlemsgruppen är bara medlemmar men säger aldrig ett ljud. 136st där.
  • Nania
    Plopps80 skrev 2013-05-01 20:37:57 följande:
    Någon som vet VARFÖR man fryser och får frossa i början av graviditeten? Min BM sa att det inte är ett typiskt graviditetssymtom men googlar man och läser i tråden är det ju oerhört många som fryser. Jag tycker det är så jäkla obehagligt. Minns inte att jag frusit tidigare graviditeter!
    troligtvis för att mångas temperatur stiger väl? Då uppfattar man ju omgivningen som kallare.
  • Nania
    nyttliv85 skrev 2013-05-02 16:29:45 följande:
    En liten dum fråga.... 

Idag hade vi teambildning med jobbet... och en av övningarna var att vi alla skulle komma över ett plank som var 3,30 meter högt... Jag tog mig över, men på vägen blev jag hängandes lite på kanten... kanten av planket var rätt in i magen... och efter ett tag känner jag att jag är lite öm i magen... bör jag vara orolig? 

Ang maten: jag har fått dille på fiskbullar, kycklingsallad från pizzerian... men då mest pga av dressingen... innan hata jag dressing men nu längtar jag efter den!     
    Troligtvis är det inga problem skulle jag tro men är du orolig så hör vad 1177 säger att du bör göra. 

Själv har jag aldrig gått upp i vikt under en graviditet och detta är min tredje. Än så länge  är jag på  -4kg men har tappat alla 4 sedan 5+6 och är i 8+5 nu så kommer ryka många kilo till i denna takten :( 
  • Nania
    Trasslet skrev 2013-05-02 18:11:55 följande:
    Aldrig gått upp i vikt?? :O Woah! Jag gick från 60 till 90+.. Nere i matchvikt efter ca 6 månader och nu efter totalt 14 är det dags att tjocka på sig igen. Känns mindre roligt. :/
    Nä tappat 10 och 15 kilo dem två tidigare från startvikt. Denna gången har jag dock högre utgångsvikt så det finns mer att ta av innan det blir riktigt krisigt.
Svar på tråden December bebis 2013