• moruri

December bebis 2013

Lite plåster på såren förstagångsföderskor!
    Var livrädd inför förlossningen med sonen MEN, jag klarade mig hemma med dusch länge, kom in till förlossningen vid 3 på natten. Dusch och lustgas, lite "morfin" på det! Helgött, vid klockan 6 säger de " nu är du öppen och kan börja krysta", 12 minuter senare flyger Ferdinand ut och all smärta släppte!
    Sprack ingenting, blödde 2 veckor efteråt bara, började ha sex igen 3 veckor efter förlossningen!

Fantastisk förlossning med andra ord! Jag var så inne i smärtan och så fokuserad på att andas rätt så man kände sig mest hög?

• moruri

Kanske bindor om du inte uppskattar de som de erbjuder på sjukhuset?
    Får ni blöjor på bb?

• moruri

Ska packa ner bebiskläder när lillen somnat! Har ett urgulligt stickat set som mamma köpte av en tant som stickat för 25 kr. Va tänkt till en docka, men passar perfekt till en nyföding!

• moruri

Packat ner Douglas kläder i bb-väskan nu :D så mysigt! Och då Ferdinand har blivit en helikopter om natten så blir vi motvilligt tvungna att köpa en spjälsäng... Vet inte varför men jag gillar de icke! Så det blir en tur till Ikea idag. Ska passa på att handla täcke åt Douglas också!

• moruri

Mammatilltvå85: superfin!!! Sån gullig bild med cola flaskan ð???ð???ð???ð???

• moruri

Idag är jag förbannad! På allt och alla, trodde att ett besök till stoff och stil skulle hjälpa, men icke. TYp alla tyger va asfula eller såg billiga ut. Storm och regn och aset till busschaufför vill inte släppa på mig med barnvagnen. Så nu får jag vänta en halvtimme ute. Kul! Min karl tycker han gör nytta på biblioteket, det tycker inte jag tycker han kunde varit hemma och ta hand om lillen istället! Finns ingen lägenhet att söka, så hyresvärden kan ju självdö! Tittar man in i vårt sovrum nu är det riktigt kaos, finns ingenstans att ställa saker på längre. Asfattig också och månaden har inte ens börjat. Jävligt trött på att sjunga tellitubbies och krakel spektakel också!

• moruri

tror ni inte mitt batteri på mobilen dör exakt efter jag skickat iväg bussbiljetten? Höll på att börja gråta på bussen! Fryser sådär jobbigt mycket nu också, ända in i benet. Men det börjar vända lite. Nu väntar jag på att mannen ska komma hem med pizza och choklad. Känner för att vara soffpotatis resten av kvällen!

• moruri

Siolina: jag är ju bra förvirrad, naturligtvis vägde bebisen ca 1500g vid tul inte 2500. Då skulle han ju väga över 4kg vid bf. Började tänka på det själv sen att det kan ju inte stämma och kollade med Bm idag som bekräftade det. :) så då stämmer det nog att din kommer väga runt 3500g vid bf :)

Allt annat såg bra ut hos Bm. +8 kg... Hoppas bara jag inte stiger massa dessa sista 5 veckor som jag gjorde med sonen.

• moruri

Felinne: jag har haft mycket halsfluss i mina dagar men brukar köra på det du redan skrivit upp.. Brukar passa på att görs en riktigt god salsa också

En halv vitlök (alltså typ 6 klyftor minst)
    En bit ingefära
    En habanero Chili
    En buljongtärning
    Lite grillkrydda om önskas
    Curry
    Två gula lökar
    En röd och en grön paprika
    Sex färska tomater
    olja

Pressa vitlök, riv ingefäran, finhacka chilin och grönsakerna, släng i kryddorna i en gryta, Koka tills all vätska är borta, då häller du i en halv dl olja typ.
    Sjukt gott och passar till allt. Pasta sås, kyckling, fisk, kött.

:)

• moruri

Blir ju galen på försäkringskassan, när tänkte de fixa sin hemsida så man kan logga in??? (sliter av mig håret) eller låta en åtminstone stå i telefonkö "just nu har vi hög belastning, prova igen senare, klick". Blir väl tvungen att åka in till dom imorgon och skälla, tänker va på mitt allra argaste humör och tala om hur inkompetenta de är.. Grrr!!!

Svar på tråden December bebis 2013