• moruri

December bebis 2013

Sjukt söt bebi i magen du har! Blir också sugen på att göra, vad kostar det?

• moruri

Varit och storhandlat, kunde inte låta bli, knäck ingredienser inhandlade, så när lillen har somnat ska jag göra mig en sats, lär ju vara borta imorgon :D

• moruri

Suck! Skulle gått på glykos belastning förra veckan, orkade inte kliva upp bokade om tiden till idag, men när klockan ringde 06:45 var jag helt död, karln väckte mig. Trodde jag sovit en timme. Min lillkille håller på att få sina första två tänder och sover jätteoroligt, är som att ha en nyfödd igen. Kom inte iväg iaf... Så blir väl att ringa och boka om tiden imorgon igen.

• moruri

Imorgon fyller jag 24 år, tänka sig? Vem hade trott att jag skulle bli tvåbarnsmamma 2013, hihi! Känner inte för att fira, min syster vill vi ska käka brunch men jag känner bara för att ha en vanlig dag med sambon och sonen, kanske bara äta något extra gott. Det enda jag önskar mig är en skitsnygg kista min mamma hittade på någon loppis för ett par veckor sedan. Hoppas hon ger mig den ;)
    Går in i vecka 31 imorgon också, kul! Kan inte fatta att lille "Douglas" snart är här. 9 veckor är ju verkligen nada!!

Sambon ska träffa vänner ikväll så jag ska försöka passa på att försöka vara lite kreativ. Kanske sy upp babypåslakan eller sticka en liten mössa! :D

• moruri

Tuttiluttan: jag hade hoppats på att klara mig på lustgas men det blev för intensivt i slutet så jag fick en petedin spruta (morfin typ). Efter jag fick den är det lite dimmigt tills de säger åt mig att jag kan börja krysta. Fick den en timme typ innan lillen kom, vilket inte är rekommenderat, men de trodde inte han skulle komma så fort. Well. Funkade bra på mig iaf. Får se vad som krävs denna gång, hoppas på att jag ska palla med endast lustgas denna gång.

• moruri

Innan vi åkte in körde jag på att fylla hett vatten i en petflaska som jag satt mot svanken och magen, riktigt skönt. Varierade det sen med att lägga isklaff.

• moruri

Missk: ja stod mest upp och gungade också, iaf hemma. Var ju lite panikartat att sitta genom värkarna. På förlossningen låg jag mest och umgicks med lustgasen :p bff! Var bara där 3 timmar innan han tittade ut!

• moruri

Tuttiluttan: sitter också med glaset i handen nu, bläää! Ska göra mitt bästa för att inte kräka upp det på en gång. :( såklart är min Bm sjuk också så kanske inte får göra de vanliga kontrollerna idag :( vill ju lyssna på bebis!!!

• moruri

Alltså fyfan! Känns som jag spyr vilken sekund som helst! :'( spyr jag måste jag bara göra om det igen! Buhuuu! Dör lite här nu. 80 min kvar :'(

• moruri

Har lyckats hålla ut! Två personer före mig nu! Vill spy rakt ner på golvet nu, men tror inte det skulle vara så uppskattat av de som sitter i samma rum. Haha!

Svar på tråden December bebis 2013