• MissKaos

December bebis 2013

Läggdax!

Massa sdr på em. Gjort rätt ont nu på kvällen.Ser iinte fram emot flera veckor såhär.. vill gärna föda snart. Men det lär ju ta tid! 36+0 igår el idag. Nu börjar bebisrn iaf vara färdig!

Godnatt sov sött alla

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Min svätmor undrafe om jah inte kundr lämna bebisen hos henne när jag åkte till Ullared. (Detta var med sonen)

Kan bli svårt svarade jag. Jag vsrcdå gravid i v 27..

*säger inte mer*

Hon låter bra tokig. Kan du inte skicka tanten att shoppa om hon vill det eller blir drt bara lackskor och opraktiskt prylar? Om hon nu känner sig rik och vill handla dyra saker menar jag?

Accepterar hon er? Eller det med problem? Mitt ex mamma acepterade inte mig det vsr jobbiga år.

Mina föräldrar skulle inte vilja ta med våra ungar utomlands själva. Dom bjöd (!!) Oss till Thailand för att fira dina födelsedagst, sin pension samt för att don fick ett arv och ville göra ngt bra av pengarna. Då lekte dom och var massor med Isak. Vi kommer kanske resa med dom igen. Det var bra för alla! Typ charter till Grekland nästa vinter om dom vill.

Repan skrev 2013-11-12 09:47:38 följande:
    Hon har pratat om att åka utomlands med bebis ja! Galenpanna. Aldrig i livet liksom. Hade inte mina föräldrar fått heller, vad inbillar man sig?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Repan -sorgligt med personer som din svärmor. Hon lider ju sannolikt mycket av sitt beteende själv och av att andra blir påverkade neg av henne. Du har ju en nyktrr syn på det hela iaf. Bra det. Och din fru försöker det är inte lätt när det är ens föräldrar.

Min farmor är svårt psykiskt skadad så jag vet hur det kan vara. Fast hon är riktigt elak så det är inte riktigt jämförbart men ja, inget kul.

Värsta sdr nu. Tack det räckte med en!! Hoppas det gör ngn form av nytta! 25dgr till bf. Max 39till igångsättning.

• MissKaos

Välkommen tbx!

Plopps80 skrev 2013-11-12 11:06:01 följande:
    Hej allihop. Har haft ett avbrott från familjeliv och det har varit skönt. Ville dock kika in och se om det kommit några bebisar. Verkar vara två som kommit. Grattis säger jag! Status på mig är vecka 36+2 fixerad bebis och man kan känna huvudet med ett finger. Har massa värkar och sammandragningar samt att det ilar i underlivet. Har haft femte sjukan parvovirus vilket kan leda till allvarliga följder för ett foster. Ska på mitt 9:e ulj imorn. Bebisen verkar inte ha smittats då kan den få hjärtsvikt och blodbrist. Parvovirus är största orsaken till fosterdöd i andra trimestern. Jag är glad att barnet är färdigt om det skulle bli sjukt men värsta faran är över nu. Jag har gått upp 23 kg men får höra varje dag att jag är sååå fint gravid att jag bara har mage och att det inte syns att jag gått upp så mycket. Känns ju bra. Är dödstrött hela tiden har 7 i järndepåer och 112 i hb. Ligger i soffan större delen av dagen. Har mkt smärtor och det tar på krafterna. Hur mår ni andra?

• MissKaos

25dgr till bf +14.

Dom har ändrat nu förut lät dom en gå till bf+21 nu är det max +14

Trixxin skrev 2013-11-12 14:24:29 följande:
    MissKaos

Är inne och läser men skriver aldrig men jag gick över 16 dagar med mitt första barn precis som du.. Och undrar varför du skriver max 39 dagar till igångsättning? Har du fått sagt ett datum och varför kan du inte gå över lika många dagar denna gång eller fler? Om jag räknar rätt så får du gå över 14 dagar?

Har ingen koll på hur länge man får gå över men jag minns att den 16 dagen hade jag inte ens fått ett igångsättningsdatum än :/

• MissKaos

Hellre ringa en gång för mkt!

Kan ju likagärna vara en slemhinneblödning dom bli sköra av graviditet. Haft sex?

Jag hafe nog väntst och sett om det kom mer om bebisen hade rört dig som vanligt. Meb jag hadr inte lagt mig orolig!! Då sover man inte bättre ringa isf

gosnosen skrev 2013-11-12 16:46:05 följande:
    Tjejer, jag behöver lite råd! Är i vecka 37 nu och har fått brunrosa flytning i trosan. Inget när jag torkar. Haft lite mensvärk inatt och idag. Behöver man "oroa" sig över detta eller är det helt normalt? Alltså hur gör man? Första bebisen för mig så jag vet inget :)

• MissKaos

Skönt med lite vila nu!

Min tapp var 2cm och helt sluten på bf+8m sonen. Tog sen 8dgr tills han var ute! Tydligen kan man gå kort el länge påverkad. Lite öppen tom. Hoppas du har lagom en vecka kvar eller så!

Irlais skrev 2013-11-13 12:49:09 följande:
    Idag är min sista dag på jobbet! Sjukt stressigt att hinna lämna över allt (går inte) men efter idag så är det som det är. Ska bli så skönt att slippa tänka på jobb och stress men väldigt konstigt!

Var hos gynläkaren idag också och hon passade på att kolla status med bebisen. Min tapp (eller är det livmoderhals?) är jättemjuk och ca 2 cm, och hon kunde känna bebisens huvud riktigt långt ner. Det måste väl ändå båda gott för förlossning inom den närmsta tiden? Är ju i vecka 37+5 nu :)

• MissKaos

Ni som kan könna huvudet själva hur långt in är det?

Känns som om min har åkt längre ner. Känner ngt hårt två cm in?

• MissKaos

2cm in i fittan ja! Förut kundr jsg känna huvudet en bra bit in nu könns det långt långt ner. I väggen ca två cm in.

Hej slempropp. . Kom lite mer nu.

siolina skrev 2013-11-13 17:51:53 följande:
    Du stoppar in fingrarna i snippan och två cm in är det något hårt? Nej? Två centimeter in i vad?

• MissKaos

Nää tror ju inte det ännu. Nyfiken bara.

Svar på tråden December bebis 2013