• MissKaos

December bebis 2013

Han är inte då sugen och njae inte jag heller.

Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-02 21:17:43 följande:
    Ja, en kanske privat fråga men hur känner ni inför sex nu?! Min lust har droppat nääästan helt.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Var rätt bekvämt på bb.. lagad mat.. var rätt slut efter fl. Bara ringa på klockan. . Så fåtse beror på hur det känns! Var kvar två nätter sist.

moruri skrev 2013-11-02 21:41:22 följande:
    Någon här btw som har tänkt sig en tidig hemgång? (förutsatt att bebis och ni mår bra och det inte fanns några komplikationer)

Ville egentligen gå hem med sonen senare samma dag men all personal va HELT emot det och fick mig att känna mig dum så stannade en natt mot min vilja..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Får onda sdr av det. Så tveksam till om det är värt det.

moruri skrev 2013-11-02 21:44:00 följande:
    Angående sex..

Har sista tiden faktiskt föredragit att tillfredsställa mig själv. Känner mig bara grymt otymplig och osexig när jag har sex med min sambo nu så tappar lusten lite.

• MissKaos

Jag hade nog sagt nej till att bli tittad på om det inte fungerar. Iaf första dagarna!

sarak skrev 2013-11-03 07:14:54 följande:
    Första barnet så jag kan ju inte veta hur jag ska känna, men känslan är att jag kommer vilja stanna kvar så länge som möjligt. Få chans att vila lite, få till amning och lära känna varandra. När vi väl är hemma kommer bonusbarnen vilja vara involverade, vilket ju såklart är bra, men vet själv hur stressad jag kommer bli om dom står och tittar på när jag ska amma och det inte funkar... Typ... 

• MissKaos

Jag fick enkelrum sist. Och blev så ompysslad av personalen. . Hafe nog tur! Amnibgen ja han sög rätt på fl och sen funlafe det förutpm att han gick ner mkt för mkt så vi fick tillmata lite. Inga problem alls med amningen gick omkring på bb med ötandes baby..

moruri skrev 2013-11-03 10:54:20 följande:
    Jag känner mig inte alls bekväm på bb. Dela rum med någon främmande och deras bebis. Jag känner mig inte alls bekväm i att varken någon annan nybliven mamma eller sjukhuspersonal ska sitta och titta när jag ammar.. Dessutom får ju inte sambon sova över heller och jag har aldrig sovit utan Ferdinand, nej jag vill då allt få komma hem snabbt då jag känner mig så mycket mer bekväm här hemma. Så förhoppningsvis om allt går bra åker vi hem samma dag. Känner inte att jag fick ut något av att vara kvar på sjukhuset sist, bara riktigt äcklig mat!

• MissKaos

Då fanns det få enkelrum. Jag blev dom sagt bortskämd. . Dom fick in då många så jag han inte få äta på fl utan fick mackor på bb. Då fick jag enkelrum. Ja han fick sova där men valde hemma. Han var sjuk och utpumpad. Så ett bra val!

Lina1990 skrev 2013-11-03 14:17:39 följande:
    MissKaos: är det så på alla ställen i Gbg att killen får stanna och man får enkelrum?

• MissKaos

Fast så längr tror jag inte man får stanna? Tog typ tre dgr innan mjölken rann till.. för mig.

Felinne skrev 2013-11-03 19:42:35 följande:
    Jag tänker precis tvärtom, men det kanske är för att det är första gången för mig. Har också fått rådet av en kollega på jobbet som flera år varit involverad i amningshjälpen att det är bra att stanna någon dag extra efter att mjölken runnit till eftersom hormonerna i kroppen kan påverka ens humör extremt mycket då.

Samtidigt tänker jag att jag får se lite hur jag känner, om allt känns superbra verkar det ju meningslöst att ligga kvar i fyra dagar...

• MissKaos

Lite sdr har en fördel.. magen sköter sig

*tänker positivt*

• MissKaos

Fick jag med och ignorerade allihop. Javisst sa jag och log och gjorde som jag ville...

Elsapelsa11 skrev 2013-11-03 21:38:02 följande:
    Här "bor" man på patienthotellt om man haft en "normal" förlossning. Det är eget rum med plats för pappan. Syskon får hälsa på, vet inte om de har speciella restriktioner under den värsta rs-perioden. Man äter i patienthotellets restaurang, så där möter man ju andra. Det var väldigt skönt med lagad mat (som var god) och närhet till sjukvård. Men här ville de också kolla när man ammade och det förstörde mkt för mig då jag fick nya instruktioner om hur jag skulle göra varje gång det kom en ny sköterska... Så vi vill åka hem ganska fort. Nu har vi ju en s vi vill hem till också!

• MissKaos

Vattengympat. När jag klev ur bassängen kändes det jättekonstigt i underlivet. Tryck neråt, eller snarare tyngd neråt. Hoppas den skruvar sig ner ner ner! Ju kortare väg ut vid fl desto bättre..

Svar på tråden December bebis 2013