• Nania

December bebis 2013

Vi var som sagt i valet och kvalet kring syskonvagn med sist. Mina tips är att skaffa syskonvagn om:

Stora syskonet sover middag än Stora syskonet inte gillar att gå Stämmer inte detta in på ens familj så hade jag lätt kört på vanlig smidigare vagn + ståbräda. Detta funkade fin fint med våra som det är 2 år och 3 månader mellan. Kan tillägga att vi bor i Skåne men att just den vintern var det mycket snö så en stabil åkbräda var guld värt (vi hade bugaboos egna på CAM då) 
  • Nania
    mammatilltvå85 skrev 2013-06-24 13:13:44 följande:
    Idag går jag in i v.18 känns helt ofattbart! Vad snabbt det gått! RUL om en vecka=) Vi har ju semester nu så det ägnas mycket tid åt att "porrsurfa" bebisgrejor kan jag lova;=) Efter min internetshoppingrunda häromdagen har jag fått en bild i huvudet av hur jag vill inreda bebishörnan i vårt sovrum...=) kollat på spjälsängar och kommit på att jag vill hänga upp pom-poms i olika färger över sängen istället för en sängmobil....har också kollat igenom förråden och hittade en stringhylla i vitt, minimodellen, som vi hade i pojkarnas förra barnrum, den vill jag sätta upp på väggen och hänga nån söt tavla ovanför. Insåg att förra skötväskan kommer passa perfekt på bugaboo bee:n också, så det var ju skönt, en grej till klart.

Har suktat lite efter LIVLY:s barnkläder och filtar och mössor ett tag men tyckt det vart på tok för dyrt, så såg jag idag att de har rea på sin hemsida så jag kunde med gott samvete köpa en filt, 2 mössor, en pyamas ett par byxor och ett supersött litet gosedjur som ska få följa med i bb-väskan. Åh det är så myyyysigt! Just nu går jag verkligen på små fluffiga moln och njuter i fulla drag av att vara gravid! Har inga krämpor alls, känner inte av graviditeten mer än att magen växer och bebis sparkar. Från början var jag glad men hade extremt svårt att ta in det. Var orolig för allt möjligt och särskilt för hur det skulle gå för min kropp att vara gravid efter hur sjuk jag var för bara ett år sedan. Men nu har jag träffat min läkare och han sa att alla prover var helt perfekta, jag behöver inte komma på återbesök förrän i Januari, det kändes så otroligt skönt! En stor sten som föll från mitt bröst. Och ultraljudet på crocuskliniken som visade en frisk bebis och att vi nu vet kön gör det hela verkligare. Nu har jag också smält den första chocken att jag hade fel om vad som gömmer sig i magen nu känns det väldigt självklart att det är en lillasyster.

Jag njuter av att få må bra, känna glädje och våga njuta utan att oroa mig. Vi har börjat prata om flicknamn, vilket är supersvårt då vi hade pojknamn klart redan;=)  Att börja pricka av saker på inköpslistan och få drömma sig bort gör ju också allt mycket roligare och verkligare.

Jag hoppas denna känsla ska hålla i sig nu=) Usch jag har haft alldeles för mycket oro i mitt liv senaste åren, nu vill jag bara njuta!    
    Åh kollade på livly senast igår efter rea! Blev gråa stjärnor här som jag tycker funkar oavsett kön! Fick upp skötbord idag med. Vi får det som gåva av svärföräldrarna och eftersom jag vet att dem haft grova leveransproblem av just det vi ville ha så passade vi på att köpa nu när dem hade hemma. 
  • Nania

Förresten någon som har sitt RUL i Lund? Har ni fått tid än? Och hur långt innan fick ni den då? Här har ingen dykt upp än :( 16+2 idag.

• Nania

Gubben får för första gången bestämma om det blir en tös. Då blir det en Leah. Pojke är nog favoriten Anton just nu. Sedan innan har vi Alexandra och Philip :)

• Nania
    MissKaos skrev 2013-06-24 16:57:30 följande:

Varför berättar ni?
    Jag vill inte berätta förrsen barnet är fött. var SKITSUR på min man sist när han berättade för sin mamma. Han hade lovat att inte, men det mindes han inte.
    Storebror heter Isak.
    Älskar Isak med men finns en kusin till barnet som heter det. Tycker det blir för nära.
  • Nania
    Elsapelsa11 skrev 2013-06-24 21:15:12 följande:
    Vi väntar också på vår tid... är 13+5 (14+0 enligt tidigt ul). Hoppas verkligen det kommer en tid i brevlådan snart!
    I lund eller ska ni ha tid på annat ställe?
  • Nania

JA! Äntligen kom vår RUL tid. 11 Juli är det vår tur :D *längtar*

• Nania
    mammatilltvå85 skrev 2013-06-26 23:41:17 följande:

Idag kom en del av det jag shoppat hem med posten...måste dock tillägga att detta är typ det enda rosa jag kommer köpa, längtar till hösten då det kommer mer beige, brunt, rött, grått osv....är lite allergisk för FÖR mkt rosa;=) haha...Dock älskar jag rosa tröjor på mina söner;=) Som tur är protesterar de inte=) Men nåt plagg är ju sött...

Måste bara säga att LIVLY kläderna är heeeeelt Amazing i kvalité. Känns som siden. Aldrig känt nåt mjukare i bebisklädväg. Tips till bb med andra ord när man verkligen vill att första plaggen+mössan verkligen ska vara mjuka....

La upp en magbild också, v.17+1 är den fotad. Magen är lite högre och bredare än med sönerna. Hur kan kroppen känna skillnad på vilket kön man väntar? Alltid trott det där är en myt med form på magen....men det ÄR verkligen skillnad på mina magar. Hur har det varit för er som har båda könen?

Kan bara hålla med om Livly kläderna! Helt amazing. Finns det mer rea kvar efter UL blir det nog nåt mer könsanpassat med för oss :) Massa fint du hade fått handlat i övrigt med. Du verkar gilla mycket samma saker som mig :D
  • Nania
    mammatilltvå85 skrev 2013-06-27 13:53:03 följande:

hihi, hoppas det är rea kvar då, när har du RUL? åh det finns ju såå mkt man vill handla, svårast att lägga barnd på sig själv....tänkte innan jag blev gravid att nu ska jag "bara" köpa det nödvändigaste, hehe....gick ju sådär;=)
    2 veckor kvar till RUL idag. Blev lite shopping ihop med mamma och systrar idag med. Fyndade 2 pop byxor, set på lindex och en liten mössa vilket vi saknar mycket av då storasyster har de flesta till sina dockor nu. 
  • Nania
    Plopps80 skrev 2013-06-30 13:10:59 följande:
    Är cool lugn denna gång. Sist boade jag och kände mig stressad över allt. Nu har jag ju allt till bebisen och vet att allt blir bra ändå Vagn ska vi köpa direkt efter rul om det går bra. Ska ha en svart brio smile med svart mjuklift. Kampanj just nu 5.300:- otroligt billigt för en så bra vagn. Så den vill jag kamma hem innan den tar slut! Någon som gjort bikarbonattestet? Man ska tydligen kunna se könet via det. 2 msk bikarbonat och lika stor del urin som man häller över bikarbonaten. Händer det ingenting är det flicka och blir det skum är det pojke. Ska göra det testet. Haha.
    Jag gjorde det häromdagen :) Sa tös :) Vi får väl se om det stämmer. 
Svar på tråden December bebis 2013