• Nania

December bebis 2013

verkar skrev 2013-04-01 21:49:26 följande:
    Nania- jag vet hur det känns. Hur är det den här gången? Jag skickade iväg ett mail till mödravårdscentralen så jag har nån kontakt när det börjar som jag kan vända mig till. De andra gångerna har jag fått lergian comp (stavning) och blivit inlagd med dropp när jag inte orkade mer. När jag fått dropp har det vänt och jag mår toppen ett par dagar. Frågan är om det går att få dropp regelbundet förebyggande.
    Än så länge går det bra. Har fått en super BM som sa till mig att hon fixar medicin över telefon direkt när det börjar (om det gör det) då jag haft det så illa innan. Lergigan Comp är skit :P Primperan är 10ggr bättre men ändå blir jag inte av med det. Läste faktiskt om folk som fått båda i kombination + vanlig lergigan. Dock är det sjukt svårt att få primperan sista trimestern. Sist fick överläkaren för KK i Malmö skriva ut det åt mig :(
  • Nania
    bellbar skrev 2013-04-01 22:01:35 följande:
    Fixat! :)
    Härligt :) Blir lättare att håll koll på alla i början nu då :)

• Nania
    verkar skrev 2013-04-01 22:09:36 följande:

Varför är det svårt att få Primperan sista tiden, påverkar det barnet? Svar du bra på dropp som jag? Mitt illamående släpper helt och jag känner hunger igen blir pigg m.m
    Jepp det anses inte bra för barnet. Så helst ska man inte ha det. Har sluppit dropp än så länge då jag alltid ätit och framförallt druckit fastän jag blir av med det snabbt igen. Så har alltid klarat mig precis över gränsen för dropp. Än så länge vet jag inget som tar bort det helt mer än förlossningen. 

• Nania
    greywolf skrev 2013-04-01 22:21:44 följande:
    Hej alla! Jag hoppar in här, plussade idag och väntar nu mitt andra barn i december. Så glad! Skrev in mig i andra tråden och förlåt igen för att det blev lite fult och konstigt, skrev på ipaden och fattade inte hur jag skulle få formateringen rätt..
    Välkommen och grattis :)
  • Nania
    greywolf skrev 2013-04-01 22:32:36 följande:

Tack och tack! Ligger nu och har en del molvärk, minns inte det fån första graviditeten. Det är väl normalt... Får googla på det tror jag..
    Fullt normalt. Kan vara att du har det nu eftersom kroppen anpassar sig tidigare eftersom den känner igen de som händer så saker kan börja röra sig/släppa efter tidigare osv.
  • Nania
    ams996 skrev 2013-04-01 22:54:18 följande:
    Hej! 
    Här är en till med bf i december förhoppningsvis...
    Plussade den 30 mars, är i vecka 5 (4+2) nu. Hade ett ma i vecka 11 i mars förra året så det tog nästan ett helt år för mig att bli gravid igen ... Är jätte orolig. Vågar inte riktigt tro på denna graviditet, lever bara för dagen. I morse tog jag ett test till som var mycket starkare än den som jag tog förigår. Ett bra tecken i alla fall.

Mina symptomer är:  molvärk i tjejmagen, trötthet, sömnighet, är ofta hungring och har konstig smak i munnen, gasig mage, fryyyser hela tiden, blodådror på brösten är helt blåa och jätte synliga dock är brösten inte ömma och spända som med min son (har en son född ´09), men detta kan bero på att jag ammade honom ganska länge så gissar att brösten kan inte vara lika känsliga nu för hormoner när de var enorma då jag ammade honom... 

Hoppas hoppas hoppas denna gång blir allt som det ska!

Bf är 6/12 enligt mina beräkningar.
    Välkommen och grattis! Som jag sa till någon annan innan. Detta är en helt ny graviditet som inte alls måste ha samma förutsättningar som den som slutade i ma. Njut tills någon bevisar motsatsen i alla fall!
  • Nania
    verkar skrev 2013-04-01 23:00:11 följande:
    -Nania vet på vilket sett det påverkar barnet? Läste på FASS men det stog bara att det påverkade inget om hur.
    Nä har inte koll så ingående exakt. Vet bara att överläkaren ansåg att det var större risk för både mig och barnet utan dem. 
  • Nania

Då var hälften av det roliga över här i alla fall. Klarade mig till 4+2 denna gången sedan kom illamåendet rejält igår kväll. Så sitter nu och väntar på att BMs telefontid ska börja så dem kan fixa medicin till mig. Ska som tur är inte till skolan idag men ska ons-fre och vill inte gärna missa något om jag inte måste!

• Nania
    Otåligast skrev 2013-04-02 08:00:41 följande:
    Hej,

Vad roligt att hitta denna tråd! Plussade svaaaagt den 27 mars men nu är det starka streck. Är superglad men precis som många av er övriga skräckslagen. Hade ett mf/utomkveds för en massa år sedan och första tecknet på det var blod så jag nojar otroligt varje gång jag är på toaletten. Det tog fem månader och dubbelkur pergo för att bli gravid denna gång men jag försöker trösta mig med att det ju gick och att det troligen kommer att gå igen om det värsta skulle hända nu. Hoppas på att kunna få göra ett tidigt vul för att kolla att det sitter rätt (och att det inte är en massa befruktade ägg i och med dubbelkuren pergo...). 
    Välkommen och grattis!
  • Nania
    cupcakekiller skrev 2013-04-02 12:52:34 följande:
    Ni som redan har barn, när behöver man ringa mvc? Man behöver väl inte gå på hälsosamtalet med andra barnet?
    Jag skulle rekommendera att alltid skriva in sig direkt. Då finns man med om man behöver hjälp. Och detta är mitt tredje barn och jag har fått hälsosamtal alla gånger.
Svar på tråden December bebis 2013