• MissKaos

December bebis 2013

Varför inte fortsätta på denna??

Plopps80 skrev 2013-11-28 13:32:18 följande:
    Grattis jis. Ludwig hade också lågt socker. Han är stor för tiden. Född i v 37+6 och vägde 4140g. Det tog ca 3 dygn innan sockret stabiliserade sig. Nu mår han bra igen och vi behöver inte oroa oss. Det löser sig snart för din lille! Är väldigt väldigt trött efter förlossningen. Hade krystvärkar i över en timme. Känner mig väldigt skakig och har som en rastlöshet i kroppen. Ringde BVC och de sa stt man kan må så av baby bluesen. Ludwig är världens snällaste på dagen sover äter och är nöjd men han vill gärna amma igenom nätterna. Detta är enormt påfrestande. Men det är ju ofta så med nyfödda. Försöker amma liggande men vi får ingen bra ställning. Vi måste skapa en tråd där vi kan diskutera våra förlossningar och bebisar.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Åhhh Sarak! Så fin

Storhandlat. Med maken som fick bära, knuffa vagnen, lägga allt jag pekade på i vagnen. Och betals.. herre säger jag bara. 2000kr.. men men. Har nu 1kg köttfärs mm i min slowcooker. Ska göra pastagratäng och frysa in. Köpte alu formar att göra den i så fryser jag dom sen. Bara ta upp på morgonen låta tina oxh sen värma... färdiga middagar så sonen får ok mat. ska göra janson med. Det är favisen på julen. Kommer inte orka fixa det med nyföding. Har nu på ngt vis känslan att jag kommer få föda 21/12. Bf 7/12 så hoppas på tidigare såklart men men..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Aha. Nä men då får man väl både pos och neg?

Vad tycker ni andrs? Jag har ju bajsat ut en hörnsoffa engång så för mig är det inte ngt problem. Har även haft förskrivningsrätt för inkontinensprylar man fick rätt inhåendr kunskap om sprickor och hur det kan bli.

Plopps80 skrev 2013-11-28 14:18:23 följande:
    Men blir det inte dumt att ventilera sina upplevelser kring förlossningen och så här innan folk fått. Skulle gärna vilja dela med mig lite mer ingående och höra andras upplevelser. Kan nog vara jobbigt för de med rädsla inför förlossningen. Vissa i tråden föder ju kanske inte fören i årsskiftet och det blir lång tid att vänta med att skriva om det man upplevt och känner. Så tänker jag.

• MissKaos

Kommer aaaaaldrig få ut bebisen *suck* kapitalt trött på att vars gravid nu. Ger upp hoppas varje kväll men näää.. måste vara mysigt därinne.

Imorgon bf-9

Stoppat 4 små formar m pasta gratängvi frysen. Hos laxpajen. Kommer hinna fylla frysen till bredden.

Glömt mitt te idag.

• MissKaos

Be? Sprita dig. Ta av ringar kortklipta naglar.

Ja det smittar hemskt.

Låt maken städa! Antar att tsrmtörelserna kan sätta igång det om du får det.

Obs dock går över snabbt.

Calicie ksn dmitts i avföring länge efter sympt så skura toan eftrt hsns besök ett par dagar

Cornelia 084 skrev 2013-11-28 22:00:33 följande:
    Min stackars son har åkt på kräksjukan och ikväll har jag fått torka spya i flera timmar få han kaskadkräkts :/ Nu är jag verkligen livrädd för att jag också ska åka på det med 19 dagar kvar till BF :( Kräksjuka är väl jättesmittosamt? :/

Har tvålat händer och armar noga, tagit ett varmt bad, svalt 30 vitpepparkorn... Vet inte mer vad jag ska göra?

• MissKaos

Så länge vhsn har koll på mobilen är det ok fast han vill hellre spela tennis.. han drickrt mycket måttligt om hsn går ut ohh vi kan ta en taxi om det skulle vara så.

Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-28 22:41:50 följande:
    Jag vill ha ett ärligt svar av er nu - hur nära BF tycker ni att det är ok att er respektive är ute på galej??

• MissKaos

Idioter.

Varför håller dom på med sånt?

Jag skålade i skumpa på nyårsafton när jag väntade sonen. Mitt val. Sambon fick dricka det sen.. men folk är dumma ibland. Jag hsr fåty höra att ingen dör av lite nötter och att jag är fånig som vill vets vad det är i mat. Allergisk...

Repan skrev 2013-11-29 07:57:22 följande:
    Vi har folk omkring oss som till och med trugar på mig alkohol fastän jag säger nej.

"Lite skumpa i bubbelvattnet så du får smaken!?"

"Du kan ju smutta, herregud"

"Vadå JAG drack ett glas vin i slutet o det gick ju fint."

Tänk att folk inte kan sköta sig själva bara.

• MissKaos

Det är aresolsmitta. Alltså sk droppsmitta. Smittar alltså via avföring kräks samt att det blir droppar i luften. Även om man tex kräks tar i ngt och sen någon annan tsr i det så ksn man få det.

Finns fallbeskrivningar där man har fått det genom aty bo i ett rum där magsjuka har funnits efter att rummet varit tomt i en vecka.

Finns även beskrivet hur man har kunnat odla fram calicie/nor i korridoren utanför pstientrum därbmsn har haft magsjuka patienter.

Cornelia 084 skrev 2013-11-28 22:30:30 följande:
    Miss Kaos: jag ber allt jag kan för att slippa det! Hua :/ Ska genast ta och klippa mina naglar som är långa och manikyrade.

Dessvärre jobbar gubben kväll så jag har fått ta det :(

Smittar det via luften eller enbart i kontakt med kräket? Vill sova inne på sonens rum i natt (dock inte i samma säng) för att snabbt kunna undvika en allt för stor olycka. Har redan fått byta sängkläder 2 ggr ikväll.

• MissKaos

Mår lite illa och är väldigt trött idag. Bara man inte blir sjuk nu ett par dgr före bf.

• MissKaos

GRATTIS! underbart

Nov13 skrev 2013-11-29 09:59:53 följande:
    Jag klarade det!!!!

Igår 20.01 föddes vår Alvar, 4050g och 52cm efter en förlossning på 7,5h från att dom tog vattnet.

Trodde jag aldrig då snitt vad det enda alternativet från start.

Svar på tråden December bebis 2013