• MissKaos

December bebis 2013

sarak skrev 2013-11-25 15:13:28 följande:
    En bekant till mig hade tid för igångsättning förra söndagen, så ja, här verkar dom sätta igång även på helger

*självdör*

Jag som hoppades på iaf dagen innan!! Är snart desperat nog att testa Eftamol grejen. Men njae tänk om den fastnar eller ngt.. Läste alltså om en tjej som köpte Eftamokasplar på hälsokosten och stoppade upp. De tär tydligen ngt i dom som ska kunna påverka tappen lite.   
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Nov13 skrev 2013-11-25 15:33:33 följande:
    Häxbryggden eller inte men nyss gick en bit av slemmisen. Kan inte varit något annat då vi inte färdknäppt på några dagar nu (har ju varit osäker innan om det varit slem eller rester).

Tjohooo! Du var väl lite öppen och mogen och på G? Då hoppas vi på bebis i natt för dig då.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Det är du och jag då...

FiaFunderar skrev 2013-11-25 17:43:52 följande:
    Usch jag blir verkligen deprimerad av att läsa detta:

" När du väntar ditt första barn är det vanligast att barnet kommer efter beräknat datum. Om du är omföderska föder du statistiskt sett ditt barn två till tre dagar tidigare"

För jag antar att man statistiskt sett föder sitt andra barn två till tre dagar tidigare än Första barnet...

Jag gick över 15 dagar sist :(   

• MissKaos
    greywolf skrev 2013-11-25 20:00:35 följande:
    Och jag med... om det där stämmer betyder det att jag kan räkna med att träffa bebisen 16 eller 17 december. Som jag har anat då. Det är ju fan evighetsveckor kvar tills dess!

Japp..
    VAD är detta för karma? 

Sitter och slösurfar på tradera. Den siten borde förses med varningstext!

http://www.tradera.com/kladpaket-retro-unisex-newbie-fixoni-polarn-o-pyret-m-m--auktion_341795_196541312

och

http://www.tradera.com/kladpaket-polarn-o-pyret-mm-auktion_341783_196355363

...får lixom inte... Dumt att sitta och kolla men har en segdag i soffan idag.

IMORGON KOMMER VÅR INREDNING TILL Klädkammaren! Tillsist. Tjohoo.. Ska bli så gött att få det där ordnat. Sen är det småsaker att fixa med som en matta till barnrummet evt kompletera med ngn krok i klädkammaren. Men inga stora projekt. Nu ska vi ju dra ut en massa ur klkammaren, montera upp nytt in med alla prylar igen och så köra en massa till återvinningen.. Kartonger och lådor, min gamla trasiga dator, en gammal tv bänk, en massa emballage.. Resterandde del av denna veckan lär gå till det. Sen ska jag ner till jobbet med och hälsa på hade jag tänkt men md Bf 7/13 och "planerad" övertid 14 dgr så lär jag ju hinna..      

• MissKaos
    greywolf skrev 2013-11-25 20:30:31 följande:
    Vilka fina bodies och bra priser! Måste erkänna att jag aldrig har köpt barnkläder på blocket/tradera, däremot sålt massor. Varför varningstext? :)
    Ja jag tar nog hellre 17 december än julbebis.... men ingen av oss lär ju kunna bestämma det, såvida vi inte hoppar soffa, går powerwalk, kör spinning, dricker hallonbladbasilikanejlikekanelbrygd tills vi storknar, och sedan efter det kör färdknäppen tre ggr på raken och avslutar med tre ananaser. Då, har vi inte fått riktiga värkar då, då tror jag vi alla är pseudogravida.

För att det är så lätt att råka köpa för mkt... Har ixom redan fyllt garderoben! '

Tror inte heller vi kan bestämma bara att ställa in sig på övertid... Fast det ahde passat bra i slutet på denna veckan! Eller på måndag. Perfekt. Första värken måndag kl 6, klart kl 12. Yey. Dagis är öppet, vi tar en god nattsömn sö-må och en god middag med mkt energi på söndagen. Samt en lätt och smidig fl..

*ringer Herr gud och bokar*

Tänk om man kunde!   

Har hittat en sida jag använde innan vi åkte in sist.

www.varktimer.se/

MInns att jag satt och klockade värkar och hade min man att göra det sen.   

• MissKaos
    greywolf skrev 2013-11-25 20:45:03 följande:
    Den där värktimern använde vi också! Det var mitt under fotbolls-VM 2010 och när jag säger tills sambon att jag tror värkarna har startat vänder han sig knappt från tvn under pågående match och mumlar bara "jaså det tror du" utan att riktigt ha hört vad jag nyss sa... Ja din plan låter riktigt bra, bara 6h på förlossningen tar jag också gärna!

Visst låter det som en perfekt plan?

Min man satt och klockade värkar en hel dag. Jag hade sdr och förvärkar i ca ett dygn (tog dexofen att sova på så den natten var ju *pofff*) vaknade kl 6 och var tvungen ställa mig upp pga värkar. Vi åkte in runt kl 15 då sa BM att jag var öppen3 cm men i journalen står 4. Sen kom han ut kl 5:47. Så det tog tid...

Min mamma gick vattnet för hemma i hallen. Dom åkte in. Första värken utanför sjukhuset. två timmar senare var det klart.. Och jag är första barnet.

Själv tog jag tid på mig att klämma ut sonen. Först tog han en jäkla tid på sig att bli till, Sen kom han inte UT och tillsist tog fl bra lång tid..  

• MissKaos

Hejja Sarak!

sarak skrev 2013-11-26 05:21:24 följande:
    Vattnet har gått!! Haft oregelbundna sammandragningar i natt. Strax före 5 gick vattnet. Starkare värkar nu. Tid på förlossningen 9.30. Galet spännande!!!

• MissKaos

Grattis! Åh så härligt

Även här känns det som att det där åka in och föda händer andra inte mig.

På väg till psykologen sen gymmet. Och börjar få nojan att bebisen ska frysa.. vill ha en varmare overall till bilåkning etc. -7 idag på morgonen.

Fröken Ö skrev 2013-11-26 06:09:02 följande:
    Tänkte bara kika in och säga att igår natt födde jag min son, i vecka 37+5. Vattnet gick i söndags och vi vart inlagda kl 14.00, kl 21.00 var jag öppen helt men lillen ville inte ner så jag fick inte börja krysta förrens vid 04.00, men då gick det undan! Hade en jätte bra förlossning, trots att det drog ut på tiden!

Lycka till allihopa! Är helt underbart att ha blivit mamma! Många kramar

• MissKaos

Kram!! Stackare. Jag är desperat att få ut knodden och jag mår ju ok..

Ring förlossnibgen med och gråt! Kan inte skada

FiaFunderar skrev 2013-11-26 09:25:09 följande:
    Var hos BM nyss.

Jag berättade för henne hur dåligt jag mår. Smärtan i höfterna, kräkningar på morgonen, kräks VARJE natt, kan knappt äta (gått ner 1,5 kilo nu på 2 veckor), halsbrännan som nästan tar livet av mig och att jag är så svimfärdig hela tiden för att jag får i mig så lite mat och sover så dåligt...

Hennes kommentar var: "Vad synd att du ska behöva må dåligt! Men bebisen mår bra i alla fall... Vi syns den 11/12..."

Hon ville inte göra en undersökning för det "är för tidigt att kolla"... Jag är i vecka 38 med 18 dagar kvar till BF. Och hinnsvepning var det inte tal om. Det görs inte förän vecka 41...

Usch vad tjurig jag känner mig nu!!

Svar på tråden December bebis 2013