• Nania

December bebis 2013

cupcakekiller skrev 2013-06-30 21:42:22 följande:
    Hur är det om man har haft en snabb förlossning, får man komma in fortare då? Fick mitt första barn i augusti 2012 och det gick på nästan 8 timmar från att jag vaknade med värkar hemma, när jag ringde fl så sa de bara att mina värkar var för korta (de höll bara i sig i 30 sekunder vilket de gjorde enda tills krystvärkarna tog över) och att det tar lååååång tid för förstföderskor. När jag efter 2 timmar äntligen lyckades tvinga mig till att få åka upp var jag öppen 6 cm. Är livrädd att det ska gå fortare den här gången och att de inte kommer ta mig seriöst så att jag inte får komma in igen.. Vill ju inte föda hemma!
    På mig skrev också BM in att om mitt vatten gick med nr2 fick dem inte neka mig att komma in då jag redan 2 veckor innan var öppen 4-5cm. Så det kunde gå fort om det hände ändå. 
  • Nania
    BusJohanna skrev 2013-07-04 16:05:22 följande:
    Börjar bli lite nervös.
    Är i v 15+1 och har inte mkt till mage alls.
    Känner att det är ngt i magen. Lite rund från början så det syns inte mkt. Blir en liten bula om jag ligger på sängen och drar in magen.
    Rädd att det hänt ngt.
    Inte haft ont och inga blödningar.
    Verkar inte kunna lägga upp bilder från mobilen. annars kunde jag visat.
    Vad tror ni, är det ngt knas?
    Så har jag haft med alla mina tre (alltså även denna gången). På RUL med alla tre har man knappt kunnat se någon bula alls och alla har klarat sig fint.
  • Nania
    MissKaos skrev 2013-07-05 09:54:05 följande:

Beställt en massa gratisboxar...

Allt för föräldrar

Pampers (babyproffsen/barnens hus)

Kronans Droghandel

Apoteksgruppen

*tipsar*

Alla går googla och så anmäla sig. Gratis är gott!

PÅ Fejjan kan man gilla bambino och få en matningssked.

Mam för gratis napp med https://www.facebook.com/MAMBaby
  • Nania

Även jag är hemkommen från ett lyckat RUL :D Även här stämde bikarbonattestet! Vi väntar en liten tös!

• Nania
    nyttliv85 skrev 2013-07-11 18:04:40 följande:
    Gud vad härligt att läsa om era lyckade RUL!

Ang bikarbonattestet... nu blir jag riktigt sugen på att testa... är det med morgonurinen man ska använda?

Jag har provat båda mitt på dagen och med morgonurin och fick samma svar men tror det är säkrast med morgonurin. :)
  • Nania
    Stinakri83 skrev 2013-07-11 18:28:44 följande:
    Jag kan inte bestämma mig för vilken vagn jag ska köpa! Den här bugaboo bee tror ni att det funkar bra på vintern? Kom gärna med tips har haft massor med vagnar men denna gång har jag kört fast... HJÄLP :))
    Jag har en bee sedan innan (gamla modellen inte nya plus) och skulle nog inte vilja köra ett nyfött barn i den i snö och då bor jag i skåne. Det är en underbar vagn på många sätt men inte sådär ombonat för en nyfödd, än mindre i den nya som har mindre sufflett. Däremot kommer vi absolut spara vår till när barnet är äldre men från start blir det en Bugaboo Buffalo denna gången (hade Cam med dem andra som små)
  • Nania
    Plopps80 skrev 2013-07-15 08:51:07 följande:

Oj vilken vecka är du i? Jag är i vecka 20 och i torsdags var min bebis 13,6 cm och livmodern nådde 0,5 cm ovan naveln.
    Jag är i 19+2 idag. Appen som visar babyn visar "verklig storlek" just för det den tycker i v20. Så måste inte stämma exakt med lillan i magen :) 
  • Nania
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-07-29 19:28:02 följande:
    Åh så ni shoppar får nästan panik.. Vad behövs till en nyfödd som start?? Klädmässigt??
    Jättesvårt att säga. Jag som har en kräkis och en som inte varit det sedan innan kan säga att det skiljer otroligt från barn till barn. Även saker som om man har egen tvättmaskin eller måste tvätta i tvättstuga påverkar hur mycket man behöver tycker jag. 
    FiaFunderar skrev 2013-07-29 20:54:47 följande:
    Sköna bodys, sköna byxor, pyjamasar, strumpor, mössor, overall
    Man behöver absolut inte ha överdrivet med kläder märkte jag förra året när dottern kom. Vissa klädesplagg hann hon aldrig ha och vissa användes bara 1-3 ggr...
    Och här var de begagnade kläderna populärast! Mjuka och sköna :)
    Detta är i princip vad som behövs håller jag med om. Sedan är det en smaksak samt förutsättningarna som avgör hur mycket man behöver av varje tycker jag. 

Svar på tråden December bebis 2013