• MissKaos

December bebis 2013

Plopps80 skrev 2013-12-04 09:41:49 följande:
    Oj förlåt vill inte oroa någon i tråden ang det här med syskon. Men det är ingen i den andra tråden Ludwig chockade rejält i natt. Han somnade i sitt babynest kl 22 och sov till 02:30. Sov mellan 03-06:30 och från 07-sover fortfarande. Fortsätter det så här är det ju guld värt. Sund bara att dottern är en morgonmänniska som kliver upp 05.30 varje dag. Men hon fixar att vara uppe själv en stund och spela lite på nintendo och kolla tv.

Oroa oss! Det är nog inte fel att ha en fot i verkligheten och iaf vara beredd innan bebisarna kommer!

Vi har försökt ge storebror lite "fördelar" redan nu. Tx egen dator... -lyx- men vi hade en gammal ståendes som är min mans fd arbetsdator. Nu har sonen den på sitt rum!! Och så har han fått Kalle Kunskap spel till den. Med förklaringen att han är STOR nu och blir STOREBROR och då kan man få ha egen dator.. Vi väntade även med framåtvänd bilstol tills nu för att han skulle få en tydlig markör mot lillebror att han är den som är stor.. Vet inte omd et är bra eller dåligt men man försöker ju hitta på det man kan..
    greywolf skrev 2013-12-04 09:47:37 följande:
    Hej Plopps!

Jag blir inte direkt oroad av att läsa om syskontrubbel såhär första tiden, men börjar vakna upp och inse att det kanske inte kommer vara en sockersöt dröm när bebisen kommer. Dottern har hela graviditeten varit väldigt glad och positiv till bebisen i magen, kramar och pussar den, prata rom att vi ska köpa nappar, blöjor osv, och att den ska sova i hennes säng när den kommer ut.

....

Men jag försöker ställa in mig på att det blir avundsjuka, rivalitet och svartsjukereaktioner ändå första tiden och ska göra mitt yttersta för att ägna mig så mycket jag kan åt henne så starten blir bra så att säga. Är bara orolig att det ska vara eländesväder så man knappt orkar ta sig till parken, eller att man har så ont som efter förra gången då man knappt kunde gå på en vecka efter förlossningen...

Min chef som har barn med 20 månader emellan tipsade mig om att göra massor av roliga saker med det äldre barnet direkt man kommer hem från BB typ, för att bara skapa positiva upplevelser och försöka stävja att svartsjukan uppstår. Vet inte om det funkar så rellt, men enligt henne har det aldrig funnits någon rivalitet mellan hennes söner så hon verkade ju ha ett bra koncept där..
    Värt att pröva. Helt klart!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

remiss för TUL. samma SF mått tre ggr i rad. Är dock rätt säker på att bebisen har åkt ner längre i bäckenet. Men väldigt skönt att få göra TUL så man får veta! Väldigt nyfiken på hur stor liten är, på ngt konstigt vis känns han mindre i magen än storebror fast det kan jag ju eg inte veta..

Dagens mest deprimerande: 1,5-2cm bibehållen tapp. Mjuk, men bakåt centrerad gick inte känna om det fanns ngn öppning pga att den ligger så riktad bakåt. GAHHH!! Lär mao hinna göra det där Ul nästa vecka. Ska då gråta och be om en hinnsvepning -om det går det är ju inte säkert med dagnes status hade det ju integått.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    greywolf skrev 2013-12-04 10:13:38 följande:
    Det var väl bra knep Miss kaos, att tyddliggöra en övergång från 'liten' till 'stor' (även om de såklart inte blir större och äldre bara för att de blir storasyskon).

Det enda jag har hört är att man ska vara lite försiktig med att behandla äldre syskonet med orimliga förväntningar eftersom att de kan regredera och hamna i något slags bebis-stadie när de får syskon. Typ vilja snutta på tutten, bada i baljan som bebisen osv. Men det är ju en mental effekt, jag tycker gott de kan få känna sig stolta över hur mycket större och duktigare de är som storasyskon, så de får känna att de kan hjälpa till och vara viktiga för det lilla barnet.

Lite tanken med att göra det NU innan bebisen kommer är just att han ska känna att "Jag är stor, kompetent osv"
    Han har även planering på att hjälpa till med att tex bada bebisen det är bra!
    moruri skrev 2013-12-04 11:38:58 följande:
    Woho! Ställde mig på vågen iaf, hade inte gått upp något sedan sist, känns skönt!
    Bra blodtryck, sf mått 37, bra urin, bra hjärtljud. Pga min övervikt slipper jag gå längre än till v 41, kul att veta att bebis är här senast om en och en halv vecka!! :D

Dagens andra goda nyhet är att vi ska och kolla på en lägenhet i eftermiddag!!!! Wohooooo! Hoppas så den ser bra ut och att vi får den, håll tummar och tår för oss! Inflytt den 10e isf, lite kryddigt med flytt mitt upp i allt men vi har många som kan hjälpa till så det blir nog super.
    Lycka till med lgh!!
    Ja, men allt går ni får börja packa typ nu!
  • MissKaos
    nexie skrev 2013-12-04 12:21:38 följande:

Liknande känsla här...... 4 dagar över bf idag, tredje barnet. Var hos bm. Hon försökte göra svepning men nådde inte in tillräckligt långt. Tappen ca 3 cm lång men mjuk. Huvudet hade gått från ruckbart till rörligt igen! Suck.... Inte i närheten av nedsjunket. Känner mej inte less på att vara gravid men vill verligen inte behöva bli igångsatt.

Jag vill ha ut ungen! Trött på att vara gravid, eller rättare sagt det är obekvämt. Magen är ivägen..
    Nersjunken. Jo min är minst sagt fixerad jag tror inte han kan komma längre ner utan att ramla ut. Men det verkar han ju inte ha bråttom med..  Vill heller inte bli igångsatt. Eller jo, men inte om 18 dgr. Isåfall IDAG!
    corky skrev 2013-12-04 12:21:02 följande:
    Fjärde dagen på förlossningen idag. Hysterisk uttråkad. Har fått cytotec igår och idag, och förväntas få en ballongkateter i morgon, och därefter ska det väl hända nåt! Blir galen av att gå här vänta och inget händer!!
    Ohh vad jobbigt. FYRA dagar på fl? Låter verkligen gräsligt. Långdraget förlopp var verkligen inte till att ta i.
  • MissKaos
    greywolf skrev 2013-12-04 13:37:47 följande:
    jag har börjat irritera mig på de personer som tittar på mig med ömkande blick och säger "åååååh har du ont, är det jobbigt att vara gravid? tänk att du har sådana besvär, se det hade inte jag!"

precis som om jag är något specialfall och att jag har drabbats extra hårt.
    Näe, det tror jag verkligen inte jag har. Jag tror jag har en helt normal graviditet men helt normala och förväntade symptom såhär en vecka före BF. inget att ömka mig för, det räcker med att konstatera att ja, det kan vara rätt tufft att vara gravid, särskilt på slutet, och det är inget konstigt med det. visst, man tycker ju själv man förtjänar en guldstjärna för att man har härdat ut, men jag vill inte höra att det är extra synd om mig som om sådant här normalt sett inte drabbar gravida kvinnor. alla ska fan veta hur eländigt det kan vara, och är för många vill jag bara skrika ut då!!!

sorry girls, behövde avreagera mig lite........

Folk som vill ge råd! *döda*
    Jaa... värst är vår sekreterare på jobbet som hela tiden har ylat om hur stoooooor jag har blivit och har dom verklgein räknat rätt?? HAR inte BM sagt ngt om den enorma magen.. måste vara fel...

Nej jag har det eg bra. JO det är jobbigt men inte såfarligt. Var på gymmet igår. Är mest bara trött på att vara gravid och så vill man ju träffa sin bebis..
  • MissKaos
    sarak skrev 2013-12-04 15:32:21 följande:

Tack!! Ska kolla blocket. Bor tyvärr inte i Göteborg

Du får flytta

Ja blocket, tradera..
  • MissKaos
    pyysen skrev 2013-12-04 19:25:33 följande:
    Nån annan som är urdålig på att vänta? Jag är kass på att vänta på nått gott...går runt här hemma nu som en galen höna. Jag vill ha Lillen här NU!! Har inte ens kommit till bf dagen (15:e) och jag vet inte vad jag skall göra nu. Känns som jag gjort allt som finns att göra i denna värld. Jag har ju varit ledig sen jag plussade i våras och nu är mina ideer slut. "Tvingade" sambon till grannstaden idag bara för att ha nått att göra. Vi behövde absolut ingenting men körde endå en 40min bilresa bara för att jag inte orkar sitta hemma nåmer. Tror jag börjar bli galen! :D ursäkta för klagandet... Vet int vart jag vill komma med detta men måste skriva av mig lite. Snälla bebis kom NU!! :D

Jaa!! Minst sagt kass på att vänta.. Vill ha igång det NU!
    FiaFunderar skrev 2013-12-04 19:31:09 följande:
    Herregud vad lugnt det är idag!
    Jag har knappt kännt av bebisen alls. Jag har INTE kräkts idag (wihoo)!!! Jag känner inga krämpor eller smärtor. Jag känner mig sååå lugn på nått vis. Skönt!!
    Hoppas det är förlossningsstarten du märker av..
  • MissKaos

Make och son har smittat mig.
    Håller på att bli sjuk.. Perfekt tajming på Bf-4 eller 5 eller vad det blir Huvudvärk halsont och lite kassmage att vänta då.

• MissKaos

På dom har det suttit i en-två veckor..

• MissKaos
    sarak skrev 2013-12-04 20:34:37 följande:

Överst bilder på morgonen samma dag som förlossningen.
    Underst bilder en vecka efter förlossningen. Saknar min gravidkropp! Magen är ju knappt mindre, bara degigare och brösten är hemska! Större än magen var!

Ser ömt ut med brösten. Annars är du fin. Magen kommer dra ihop sig mer. Men bra så kort efter fl! 
Svar på tråden December bebis 2013