• MissKaos

December bebis 2013

Repan skrev 2013-12-06 16:51:14 följande:
    Ja så länge de inte gör så ont att det är extremt jobbigt så är det okej med mig om de bara tränar livmodern. 

Får också starkare förvärkar när jag är kissnödig, vad handlar det om?

Jaa du säg det? Jag får med det och det är tydligen vanligt. Jag får även sdr om jag inte har baksat på ngn dag och sen ska göra det...
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Äntligengravid skrev 2013-12-06 16:59:57 följande:
    Liten rapport från förlossningen... går sakta men säkert framåt. Hade riktigt ont ett tag men har nu fått epidural. Som att komma till himlen nästan. Hur kan jag ha varit så dum så jag fött tre barn utan den lär nog dröja ett tag till bebisen är ute iaf

Smärtlindring är fina grejer
    islandpeak skrev 2013-12-06 17:24:23 följande:
    Julfest med jobbet idag, ska bli ljuvligt att komma ut lite efter 4 v sjukskrivning :)

Skönt!!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Jis skrev 2013-12-06 19:49:31 följande:
    Jag önskar att jag hade hunnit få epidural, men det hanns inte med. Jag öppnade mig 8.5 cm på 1 timme...sen vart det 5 krystvärkar sen kom hon ut. Att föra utan smärtlindring är fan det värsta jag  varit med om. Helt galet. Trodde hela jag skulle spricka, men blev det inte så utan det vart 3 stygn. 
    Fast det värsta av allt var att Stella hade lågt blodsocker så vi har legat 8 dagar på neonatalavldeningen på Sös, först 4 dagar i akutrummet, sen fick vi eget rum. Jag har varit där hela tiden meddans min man varit där mellan 9-15 för att sedan hämta storebror och vara hemma med honom.
    Igårkväll blev vi utskriva, så himla skönt att komma hem och påbörja livet som en riktig familj.

Oj! Ja det låter tufft.. Ffa med tösen, är det jobbigt efteråt så glömmer man nog inte fl på samma sätt heller..

Grattis till lilla Stella!
  • MissKaos

Grattis vad skönt.

Hejja Sven

moruri skrev 2013-12-06 21:10:02 följande:
    Fick lägenheten! Ska skriva kontrakt nästa fredag! Fantastiskt skönt, stor tyngd är lyft från mina axlar!

Massa förvärkar, känns som det är väldigt nära nu.. Min familj tycker han ska heta Sven i mellannamn om han kommer nu, kan ju de fetglömma! :p

Sugen på att baka kola, men ingen grädde hemma så sitter och googlar recept utan.. Ska bara orka lyfta mig från soffan.....

• MissKaos

Bf idag ingen bebis i sikte.

Buää

• MissKaos

Vi får sura ihop och vara avis på plopps spm med hade bf idag!

Jag småbråkar med gubben och ni åkte han med sonen till leklandet. Jag tänker nu stöda ut bland mina mängder av handväskor. Många sedan vi var i kina -04..

moruri skrev 2013-12-07 10:21:21 följande:
    Lurad igen igår kväll, sån besvikelse:( bf idag, vad gör man?

Har huvudvärk och diarré. Mamma kommer ner idag iaf, så det är skönt att veta att man har någon redo att ta hand om sonen om det sätter igång.

Ska nog sätta igång och packa idag inför flytten, lär ju inte finnas så mycket tid för det sen.

• MissKaos

Varför inte?

Lina1990 skrev 2013-12-07 10:40:37 följande:
    Tror ni det kanske kan vara på gång snart för mig? Vart dålig i magen och vart på toa mkt i fyra dagar, inatt gick slemproppen och haft molande värk som känns som mensvärk och bajsnödig samtidigt ett par ggr under natten. 37+6

• MissKaos
    Lina1990 skrev 2013-12-07 11:40:58 följande:
    Misskaos: är första barnet så jag har ingen aning läste på ett ställe att man brukar föda en vecka efter slemproppen gått o på en annan sida att de tar flera veckor. Men har ju lite mer tecken som kanske kan betyda att det kan va inom en vecka då? har vart så inställd på att gå över.

Slemproppen kan gå timmar före fl start. under förlossningen eller en månad innan.. tyvärr! Men det sägs ju att om hela lossnar så sätter det igång inom en vecka.
    Det är nog klokt att ställa in sig på övertid, man blir besviken nog ändå när den kommer.
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-12-07 14:00:20 följande:
    Har fan haft diarré (ursäkta) sedan mjölken rann till. Minns inte om jag hade det förra gången. Fruktansvärt jobbigt. Har dessutom som kraftig mensvärk till och från i tjejmagen. Någon som känner igen detta? Har haft detta sedan förlossningen. Känns som kraftig mensvärk. Gör dessutom ont i bäckenet när jag trampar ner. Någon som känner igen detta? Börjar oroa mig att något inte är som det ska.

Tycker du ska kolla upp det så det inte är ngn form av infektion du har fått? Det kan ju likagärna vara eftervärkar men ändå. Tänker då att har du sdr så känns ju det som mensvärk och diarré av sdr är ju inte heller konstigt.
    Och foglossningarna går ju inte över *poff* efter fl, det kan ta ett tag..
  • MissKaos
    moruri skrev 2013-12-07 15:14:29 följande:
    Miss k: eller hur. Jävla plopps ;)
    Har bockat av allt jag hade skrivit på min check-lista. Så finns inte så mycket att göra här förutom att börja packa sånt vi inte använder...

Precis. Det är Plopps fel Nu måste vi ju fylla upp statestiken för oss med Bf 7/2!

Allt klart. Jag är tung, otymplig och sur. Sov skitkasst i natt.

Det enda jag kunde göra vore att koka bröstpumpen. Har ingen lust. Funderar på att testa den och se om det ger sdr.

Läste här eller på ngn annt forum om en som hade pillat på tappen var 30:e minut en hel kväll.. Sen hade det satt igång. Men jag tror mina ljumskar går sönder om jag försöker med det. Åt upp alla chokladbollar istället Obestämd
Svar på tråden December bebis 2013