• MissKaos

December bebis 2013

mammatilltvå85 skrev 2013-05-04 17:53:45 följande:
    Miss Kaos: wow vilken fin mage du har!!

Jag fick hem en beställning från h&m med sommartoppar och linnen, lite längre modeller och en storlek större än jag har normalt, inte från gravidavdelningen utan vanliga, de kommer funka bra i sommar. Finns ju så litet utbud av just gravidkläder så det är nästan enklare att leta vanliga kläder i "rätt" modell för en mage.

Även en fin blå/vit mönstrad kjol med smock (bred resår) i midjan från vanliga avdelningen. Nu längtar jag efter att få visa upp magen i sommar!     
    Jag beställde några tröjjor på ellos, och en vit skjorta. Helt ok! Mammamodeller. Tänkte med kolla in på HM och köpa ngt längre linne evt. Eller Ullared.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Oc h tack

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Trasslet skrev 2013-05-04 17:59:46 följande:
    Tog magbild idag (v6+5) och det syns ingen skillnad mot tidigare. Skönt! ...är bara lite nojig över att jag kanske bara är skengravid (trots plus), då jag inte har några gravidkrämpor över huvud taget (om jag verkligen inte anstränger mig för att känna efter). 

Förstår dig! Tror man nojjar hur det än är.
    Jag är med nojjig, kolla min mage? Nojjar på mf o allt möjligt och omöjligt ändå.
  • MissKaos

Då skulle inte alvedon hjälpa. Ta temp innan alv nästa gång och efter 2h. Du kanske har ngt virus i kroppen?

Inelg skrev 2013-05-05 13:33:12 följande:
    Plopps. Jag är också orolig över frossan. Inatt var fördjävlig. Svettades frös frossade om vart annat. Vid ett tillfälle när jag skulle upp och kissa så skakade mina ben så mkt att jag nästan inte kunde gå. Helt sjukt!

Känner mig sååå sjuk. Vet inte vad jag ska ta mig till blir så orolig. Efter Alvedon mår jag bättre. Som att ha influensa fast utan halsont.

Slår vad om att jag har feber. Det känns som det iaf. Efter Alvedon svettas jag precis som när man är sjuk. Är helt slut orkar inte sitta el stå är så trött.

Kan det vara Sköldkörteln????

• MissKaos
    babylängtan20 skrev 2013-05-05 19:52:30 följande:
    tänkte slingaa håret är de okej tror ni eller är de farligt?

Helt ofarligt.

Mår hellre inget bra. Fattar inte hur jag ska kunna orka jobba 7-18 imorgon. Vet intr var min almanacka är hoppas på kontoret. Har massor inplanerat. Möten, jag har medicin utdeln vi ska på lunch m föreläsning, dom bjuder. Trevligt men jobbigt! + får inte välja mat själv. Klarar inte äta vissa saker just nu.
  • MissKaos

Fast hurcutsatta var dom? Frisör kontra en sling.. sen ör det ångorna som är farliga inte färgen och ångorna får ju mest frisören.

Sötningsmedel etc är jag skeptisk till med. Äcen färgämnen i tex godis. Mkt skit vi stoppar i oss. Det får man ju i sig mer frekvent

mammatilltvå85 skrev 2013-05-05 20:13:14 följande:
    Studien visade förövrigt att hos de mammor där man uppmätt högre halter kemikalier från hårfärg, smink, parfym osv i urinen under graviditeten löpte barnen väldigt mycket högre risk att få diagnoser som tex ADHD och liknande. De hade följt barnen till ca 7 års ålder.

• MissKaos
    Cornelia 084 skrev 2013-05-05 23:27:36 följande:
    Jag har en lite undran...

... Flera dagar nu, speciellt kvällar i rad, har jag haft som knivar som huggar upp i underlivet. Tar jag ett steg så hugger det till av sådan smärta att jag måste skrika rakt ut. Det varar allt från några minuter upp till en timme. Det påminner lite om känslan när bebis fixerar sig i slutet av graviditeten, även om jag förstås förstår att så inte är läget nu. Är det någon som vet vad det kan vara eller som känner igen sig? Har försökt googla men finner inget svar. Undrar om jag bör kontakta bm? :/  

JA! Det klart du måst ekontakta din BM OMGÅENDE.
  • MissKaos

A J! Ryggont from hell. Korsryggen gör ont, särskilt när jag går. Undrar vad jar har gjort? Det kom nu men jag har haft detta ett par veckor lite av och till. Oftast av och så kanske ont en stund. Har trott att det "bara" var en gammal ryggskada (klämt ut en disk mellan kotorna) som spökade + lite vanlig hederligt ryggont. Misstänkte fogloss och nu börjar jag nästan tro att det är så illa. Gör det såhäront io natt kommer jag inte kunna sova, och då pallar ja ginte joba imorgon. Eller jo, men jag kan inte garantera hur säker jag är och feldelad medicin är inte bra. Ivanliga fall har jag starka värkpiller hemma och oftast räcker det att jag tar det till natten en eller två ggr sen brukar jag på ngt vis kunna "sova bort" det onda eller att det läker ut snabbt när jag vilar. Nu kan jag ju inte stoppa i mig Tiparol, eller vill inte. Då blir jag tröttare och trötthet = spänner mig = mer ont =sover sämmre. Ond cirkel...

Gnällig känner jag mig nu *suck*
    Får väl hasa in i til vår dr och kolla med honom vad jag kan ta istället.

• MissKaos
    Trasslet skrev 2013-05-06 17:22:29 följande:
    Men HERREGUD vad hungrig jag är!!! :O

Jag med...
    Vägde mig idag på jobbet *ups* TUR allt har satt sig på magen iaf!
    Man måste väga minst 2 kg mer på kvällen, eller 3 med innetofflar och obajsad..

Kollade även ett Bgluc som fick mig att jag måste tänka  på att sluta äta sötsaker varje dag....
    Huvudvärk, tog även ett tryck som var helt ok. Sen kollade jag termometern! Oj, 25 grader inne så fönstet fick åka upp! Inte konstigt jag kände mig skum..
  • MissKaos

Smart. Jag gjorde tvärt om! Briukae endast äta sådant på helgerna. Nu när illamående t är borta borde jag återgå till det

Trasslet skrev 2013-05-06 20:01:47 följande:
    :) Haha! Jag slutade med godis och fikabröd så fort jag plussade. Har pga det än så länge gått ner nåt kilo i vikt, men det lär väl ändras snart. Ännu ingen mage här, men det ska bli mysigt när en väl kommer.

Svar på tråden December bebis 2013