• MissKaos

December bebis 2013

Tips till alla förstoppade; vi blev bjudna på indisk mat igår. Jättegott, starkt. Idag:Gandhis hämnd..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Irlais skrev 2013-05-07 07:46:01 följande:
    Blä, kunde inte få i mig vitaminerna i morse, hulkade upp 2 ggr... Fick ta till en annan vitaminburk med lite mindre tabletter :/ känner fortfarande en illamåendeklump i halsen, lagom mysig känsla.

OJ!
    Jag glömde ta mina... Vaken x många med sonen... Då blir man förvirrad tydligen.

Fy vad jobbitg medf sådant illamåeende. Kan du ta dem senare tex till middagen elle rär det lika illa da?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Buzan skrev 2013-05-07 08:27:48 följande:
    Idag går jag in i v 11. Va tiden går fort denna gången! Kanske är för att nu har jag inte en lugn stund med min 15-månaders. :)

Mammatilltvå: Är lite nojig här med ang sex, men det ska ju inte vara nån fara så jag försöker intala mig det. Blir också mycket mer sugen på sex när jag är gravid, tyvärr är det tvärtom för sambon! :P

Misskaos: tack för tipset! Blir så galet förstoppad med mina Niferex.

Då tycker jag du ska testa att ta Inolaxol. Även om indiska mat kan röra om i kistan. Inolaxol är resceptrfritt finns på apoteket och ok att ta under grav. Att träna lite core kan med hjälpa till. Lactulos kan med fungera men jag upplever att man blir mer gasig av det -och smaken är väldigt söt kan ju vara äckligt när man är gravid. BLIR man gasig av förstoppningen så går det med att behandla med Dimeticon.
    Jag jobbar med substitution dvs opiatbeh. Förstoppning är en stor biv så man har ju erf av just det Kul sak att vara bra på, lixom *s*
    ikala skrev 2013-05-07 09:11:57 följande:

Haha!!!!

Jag har fortfarande inte några problem med förstoppning, jag gör nr två oftast 2 ggr om dagen sambon kallar mig för poopie...Flört 

Grattis!

• MissKaos

Byt! Jag ogillade vmin bm med sonen. Ångrsr än att jag inte bytte.

Längtan91 skrev 2013-05-07 14:01:17 följande:
    Hej alla, har sett att ni skrivit mycket när jag varit inne och kollat=) . Men har inte haft tid att skriva själv.

Är inne i vecka 7 (6+6) idag, så går in i vecka 8 imorgon. Än så länge är allt bra, känner av illamåendet lite, men inga kräkningar än så länge iaf ;) och gör nummer 2 segare än vanligt, kan typ dröja upp till 2 dar lr nått, ( ursäkta infot ) Annars är allt bra.

Hade första träffen med BM idag, var ett hälsomöte. Kände mig som en person ifrån yttre rymden lr nått, hon satt typ bara och stirra på mig =S kändes lite konstigt.

Sen fick jag svara på frågor som tex. rökning, alkohol, mensens första dag senast osv.

Även om det är ett planerat barn, då jag svarade, Ja, det är ett planerat barn, då jag och min man försökt i 3 år, och även var mitt uppe i en fertilitetsutredning, när mensen helt plötsligt inte kom.

Och på allt som jag svarade på , så var hennes svar mest: jaha, mhm, jaså, okej och spännande.

och försökte man att prata på så dog samtalen ut väldigt snabbt.

Kände mest att samtalet med henne idag var väldigt stelt. Och nu funderar jag på byta BM, till någon som jag känner mig mer bekväm med. Tycker ni att det är konstigt och dumt att byta?

• MissKaos
    LillaBulan skrev 2013-05-08 08:51:16 följande:
    Någon som köpt några kläder mm till bebis än? Tidigt jag vet men köpte två bodies med en svamp och ett troll :)

Ja, igår hittade jag ett så sött sett på begbutiken här. Från Villervalla i brunt och orang. 80kr för hela settet. en söt pyjamas (samma butik) med barbpappa 40kr...
    Ja det är tidigt att handla, men skulle ngt hända nu så är det nog minsta problemet tror jag.
    Jo! Jag berättade nuheten för min man genom att ge honom ett påskägg med ett set babykläder, tossor och ett pos -digitalt- gravtest... Det tog en stund innan han kopplade
  • MissKaos

Ja. Ser ut som om man har fått ngn allvarlig hudsjukdom eller pest. Jsg har stora finnar och små plitor.

Ellez skrev 2013-05-08 13:54:42 följande:
    Vecka 11 och hela fejjan är helt finnig. Små knottror överallt. Vad är det som händer? Någon mer som upplevt detta?

• MissKaos

Ingen fara varken att ramla ellrr vara förkyld. Trilla cfran tex häst eller krocka däremot är inte bra. Eller jättehög feber.

Längtan91 skrev 2013-05-10 12:52:58 följande:
    Har åkt på en förkylning nu också, men peppar peppar verkar den inte bli värre än färsta dagen, dvs ingen feber vilket känns bra för då hade man ju hamnat i dilemmat vad som är "värst" för fostret av feber eller Alvedon...men slapp fundera över det denna gång. Någon som vet om en vanlig förkylning kan vara skadlig? Ont i halsen osv?   

Har också åkt på en hemsk förkylning med svettningar och feber nästäppa osv. Men tror inte att det är någon fara för fostret eftersom det är så pass skyddat. Tror det är värre att tex. Ramla och så än att vara förkyld.[/quote]
  • MissKaos

Hopoas det! Jag kände med fosterrörelser sådär tidigt sist. Hoppas på det nu med! V12 startar på onsdag tror jag

mammatilltvå85 skrev 2013-05-11 15:40:36 följande:
    jag befinner mig verkligen i de såkallade "spökveckorna" just nu....går in i v.12 på måndag (äntligen känns det som man börjar komma nånvart) och känner absolut ingenting förutom ömma bröst. Superskönt såklart men jag längtar ihjäl mig efter att känna riktiga fosterrörelser....kände redan i v.14 med barn nummer 2 men då var moderkakan i bakvägg....undrar var den sitter den här gången? Tror ni de kan se det på UL som jag ska göra i v.13?

jag befinner mig verkligen i de såkallade "spökveckorna" just nu....går in i v.12 på måndag (äntligen känns det som man börjar komma nånvart) och känner absolut ingenting förutom ömma bröst. Superskönt såklart men jag längtar ihjäl mig efter att känna riktiga fosterrörelser....kände redan i v.14 med barn nummer 2 men då var moderkakan i bakvägg....undrar var den sitter den här gången? Tror ni de kan se det på UL som jag ska göra i v.13?

• MissKaos

Hopoas det! Jag kände med fosterrörelser sådär tidigt sist. Hoppas på det nu med! V12 startar på onsdag tror jag

• MissKaos

Jag är vältränad. Tror jag. Klarar plankan över 2 min. Sprang gbg på 1:48 förra året. Hjälper inte. Fogen bak gör svinigt ont ändå

Svar på tråden December bebis 2013