December bebis 2013
Brööööl! Kräkts massor. Jag som höll på att laga god soppa och bakade bröd. :( känns Inge kul att äta nu.
Haft ont i svanken och höfterna senaste dagarna. Set me free now!
Brööööl! Kräkts massor. Jag som höll på att laga god soppa och bakade bröd. :( känns Inge kul att äta nu.
Haft ont i svanken och höfterna senaste dagarna. Set me free now!
Slemproppen kanske?
Blev riktigt arg av personliga skäl på barnmorskan jag träffade idag. Idiot!!!!! Bölat som fan och har nu värsta huvudvärken. Ringde och avbokade alla mina resterande tider på den mvc. Ska ringa till en privat barnmorskemottagning imorgon och se om jag kan gå där de två/tre kollerna som är kvar. Varför har jag sån jäkla otur gällande barnmorskor?
Fia funderar: ja, detta med blöjor, har tänkt på de också, man brukar ju få liberos gravidväska på bb, men eftersom vi hoppas på snabb hemgång så tror jag att jag packar ner ett par blöjor i väskan!
Skrivit förlossningsbrev:
Klart! Jag hade samma sist och tyckte de hade tagit mycket hänsyn till det. Googlade runt och plockade från olika förlossningsbrev som passade våra önskemål.
HA! In the midwifes face! Någon över barnmorska i kommunen ringde och gav mig rätt i hela situationen angående dagens besök. Älskar att ha rätt! Dagen vände där och nu ikväll såg jag en lägenhet som skulle passa oss perfa med inflytt 1/12. Så ska ringa hyresvärden imorgon och hoppas hoppas vi får den! Skulle vara så jäkla skönt!! Håll tummarna för mig!
(lite jobbigt att flytta nu, men kommer få massa flytthjälp och det skulle vara en sån lättnad)
Flaskmatar min son också. Amningen strulade för mig också och han gick ner i vikt. Fungerande aldrig med delamning då han blev förvirrad och föredrog flaskan. Jag hade väldig ångest i början då jag verkligen ville amma, försökte lönlöst pumpa igång allt, men mina bröstvårtor blev lila och fick sönder. Aj aj aj. Jag gav upp och såg det positivt istället. Jag och sambon har alltid delat på matningen så jag har fått sova mer, fick ha ögonkontakt med honom istället för att han bara stirrade in i mitt bröst. Jättemysigt och jag skulle verkligen inte påstå att man inte får samma typ av närhet som vid amning. :) tänker testa amma igen nu men funkar det inte nu heller så tänker jag inte kill myself over it. Funkar hur bra som helst för oss!
Det har väl för mig sätt varit det mest negativa med flaskmatning, att alla vill mata bebisen och förväntar sig att det är helt ok. Syskon vänner osv. Jag tyckte det va ganska jobbigt då jag ville att jag och pappan skulle vara de enda som gav föda. Men man får helt enkelt bara försöka säga att man vill göra det själv...
Det är riktigt påfrestande fysiskt att vara höggravid, klart som korvspad att vi är trött på det! Puh! Inte skönt att varken stå/sitta/ligga. Så varsågod klaga på ;) . Men vill dock att lillen väntar tills i slutet av nästa vecka innan han dyker upp. Fått för mig att han kommer titta ut innan december (7e är han beräknad).
Har laddat upp med gipsbindor hemma för att gjuta av min mage. :) Gjorde en med sonen också. Får se om jag lyckas övertala sambon att hjälpa mig göra den ikväll. Måste skriva i Ferdinands namn i hans så man har koll. Ska spraya dom guld sedan och hänga upp de i vårt sovrum när vi flyttat.
Vi är många som har bf 7 dec verkar det som! Undra vem som bestämmer sig för att titta ut först. Födde v40+2 med sonen...