• MissKaos

December bebis 2013

Oj! Vad skönt att det är över nu! Och vilken tur du slapp gå längre tid vill inte tänka på hur det hade kunnat bli med övertid för dig.

Hoppas du får en "smidig"bebis som ät lättammad osv. Känns som den fl och dina fogloss är mer än nog.

Och stort Grattis till eran stors lilla bebis!

Repan skrev 2013-12-18 16:24:40 följande:
    Lilla bebisen kom till oss den 16e efter lång o svår FL som avslutades med sugklocka. Jag klarade mig med grad 2 bristning men sprack djupt o förlorade 1 liter blod. Syddes på operation av två läkare.

Hämtar oss långsamt. Liten var stor ! 4,6 kg, 55 cm o 38 i huvudomfång.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Min baby kör capoeira i magen tror jag. Det grr mig samandragningar.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    FiaFunderar skrev 2013-12-18 18:45:05 följande:
    Grattis till alla er som fått era underverk! Vilken underbar jul det blir för er :) Själv har jag det sjukt jobbigt med foglossning igen. Kändes nästan som den försvann ett tag men nu ikväll är den hemsk. Jag har iofs gått på stan i tre timmar och även gått en liten raskare promenad nu på kvällen. Mellan jul och nyår tror jag vår Lillis dyker upp :)

Har hört många som säger att fogproblem ändrar sig när förlossningen är väldigt nära.
    Tuttiluttan skrev 2013-12-18 19:26:19 följande:
    De lär ju inte bli ngn bebis imorgon på BF dagen!
    Jag va öppen 1cm, hade ca 2cm kvar på tappen som va ganska hård. Hinnsvepning är gjord o jag hoppas de vill hjälpa lite så kanske de sker i helgen!

De goda nyheterna är iaf att tösen har äntligen fixerat sig, hon satt som berget!
    Hon mår även väldigt bra där inne, full aktivitet, hjärtat slog fint o växt på lite

Grattis Repan till bebis! Hoppas du återhämtar dig snabbt så du kan börja njuta!
    Säg inte det! Inom 48h från hinnsvep ska väl ngt hända om det har effekt?
  • MissKaos

Deppar.. Mår inte alls bra längre
    Inatt hade jag så j-a ont i ryggen. Gick upp och ringde in till sjukan, fick då ta citodon. Inte kul men nödvändigt. Vill af kolla av med dom så man inte ör ngt dumt för barnet. Hade lite sdr igår, kom som i "skov" och efter varje kom MER av den äckligas slemmisen. Värsta bobban på morgonen igår sen mindre bitar. Hoppades ett tag där. Men sen la sig allt. Fick sova lite men mår såklart lite illa idag av citodonet. Funderar på att ringa antenanthal och be om en hinnsvepning till men kan inte riktigt med. Är fruktansvärt trött, även det en biv av citodon. Antar det gjorde sitt till att somna kl 1 och vakna kl 5 med.
    Försöker ladda för söndgen men får ltie panik med att ha en bokad tid att bara vänta på. Vet ju hur ont det kommer göra.

• MissKaos

Slemroppsmensen verkar vara över här.

Hej bebis kom UT!

Lycka till tåg!

• MissKaos
    FiaFunderar skrev 2013-12-19 10:17:59 följande:
    BF+5... Hoppas ungen stannar i 13 dagar till :)

Antingen det eller snabbevrans ikväll?

Dammsugit. Borde inte ha gjort det. Ajaja min rygg.. KÄndes inget undertiden men nu..
  • MissKaos
    Tuttiluttan skrev 2013-12-19 12:00:32 följande:
    BF idag... O får beskedet att min far är inlagd på intensiven i Malmö o att han ligger i respirator... Tack för den... :'(

Oh NEJ! Vad har hänt?
    Men så hemskt, med BF idag jul på ingåeende. *kram*
  • MissKaos

Ringer till sjukhuset, ber att få info ang igångsätt. När ska man komma etc. Kl 8. Fast är det högt tryck så väntar dom till kl 12. Jaha.. Kul. Och går det få be om vilket sjukhus? Nej. Beror på. Ringer ni på lördag eller fredag? Den som lovade dig att ringa får ju göra det? Vad i h-te min BM har skickat en remiss om igångsättning, ska HON ringa från MVC då?? Sen frågar jag om det finns ngn chans att få en ny hinnevepning, med hopp om att det drar igång det. Ring Antenanthal. Ok, ringer dit (får ett nummer som går till fel ställe hamnar i en op sal)
    Ringer upp via vxl. Sekr säger till mig att hno kan ju inte boka ngt sådant. Nej, det fattar ju jag med. HOn vill jag ska ringa till förlossningen. Som sa till mig ringa till Anthenantal. Tillsist läggger hon en lapp till ngn BM som väl säger ett surt NEJ då om dom nu ringer.

Fan, orkar verkligen inte.. Vad är detta?  och VARFÖR detta GÅR ju planera, men nej. INte en enda jävla minut tidigare lixom.. Varför vill dom ha en på BB över jul i onödan?

• MissKaos
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-19 14:16:04 följande:
    Misskaos - Vilken vecka är du i när de ska sätta igång?! Jag fick tid för bedömning 30/12 å då är jag 42 fullgångna veckor. Har man rätt å säga nej då? Tänkte ifall man kan vänta till 1/1 istället.

Bedömning? Här verkar det  inte vara ngt sådant. 42+0.

Ja det är ju upp till dig antar jag! Jag har inte fått ngn tid utan det verkr ju helt förvirrat typ "ringer vi inte så ring oss" jahopp...
    Och ingen BM ringer från Antenanthal heller. Men dom kommer väl ändå bara vara sura på mig..
    Jag kommer seriöst bryta ihop snart Bf+12 idag.
    Repan skrev 2013-12-19 13:46:46 följande:
    Vb:
    Hej!
    Nu ska ni få höra;
    Vi åkte in kl 19 den 15e dec. var då öppen ca 3-4cm. Sen hade vi öppningsfasen den natten. På morgonen var Jag öppen 9 cm vilket var en väldigt bra och relativt snabb utveckling. De trodde att vi skulle vara färdiga senast 12. Vid 12 var Jag fortfarande 9 cm öppen och värkarbetet var starkt. hade fortfarande inte tagit något smärtstillande förutom lustgas. Så efter någon timme eller så la vi en spinalbedövning då jag var så trött, och prognosen var att vi skulle vara klara om en timme. Samtidigt satte de ett igångsättande dropp för att skynda på. Men bebisen kom inte. öppnade mig till 9-10 cm men det fanns fortfarande en "kant". Eftersom spinalen bara räcker 1-1,5 h besöutades att lägga en epidrual med pump så man fortlöpande kunde ge bedövning. Jag mådde lite bättre men vi började bli helt slut. När vi närmade oss dygnet märkte fru att Jag var varm, hade feber. Eftersom jag var så öppen ville de att vi skulle försöka föda fram med sugklocka. Mina värkar hade nästan avstannat och jag krystade fram honom på ren vilja med långsam sugklocka. Han låg lite fel, halv ansiktsbjudning. Jag sprack och förlorade nästan en liter blod. Efter en stund med bebisen körde de iväg mig till operation för att sy. Det var väldigt traumatiskt att vara själv. Fru och Theodor var kvar i salen och en och en halv timme senare var Jag sydd och vi återförenades på Bb. Men belöningen är stor! Världens finaste bebis har vi fått. Jag klarade mig med en större grad två bristning, tack och lov, trots sugklocka och så stor bebis med felläge. Glömmer aldrig barnmorskan som räddade min anal och ringmuskel. Tacksamheten är enorm.

Theodor kom 16:e dec 20:53 efter över ett dygn på förlossningen o många timmar hemma. Han vägde 4630 g o var 55 cm lång och 38 cm huvudomfång.
    Vi åker hem från BB i morgon o har landat lite. Jösses vi är mammor! Han är världens finaste.
    OJ! Vilken pärs.. Skönt ändå att det gick bra tillslut -och att du inte fick sfinkter ruptur. Det är ju stora skräcken det..
    Efter Isak kliade och stramade stygnen mindre om jag använde barnolja i underlivet vid dusch.
  • MissKaos
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-19 15:04:20 följande:
    Misskaos - Men hallå!! Ibland undrar man ju varför vi ens har sjukvård! Jag vet att sålänge bebisen mår bra så är det ingen "fara" så. MEN tänker de på att det kan ta psykiskt på mamman att inte få veta? Spec nu när du väntat så länge!!

Ne usch jag vill bli klar med det här nu. Är bara på BF+4 men mentalt så skulle det lika gärna kunna vara BF+40! Men jag ska inte klaga kan inte ens föreställa mig din frustration!!

Dom kunde ju åtminstonde tala om vad som gäller..
    Bäst är ju "om vi inte ringer får du höra av dig" jaha... Så då har dom glömt mig?Och vad händer då? Ska jag snällt vänta tills dom kommer på mig?
     EFter BF+14 ska det göras UL varannan dag för kontroll och tror dom körde ctg med då. Gjorde det med stora killen gick ju över med han föddes på 42+2. JAg vill bara gråta. Maken tjatar om en massa som jag bar ainte orkar med. Skär snart ut ungen själv. Med morakniv. Demon
Svar på tråden December bebis 2013