December bebis 2013
Men VA fan! SÅ GÖR man bara inte. Man åker öht inte dit om man har varit nära spyan/flunsan el dyl. Är dom obegåvade eller dumma i huvudet eller både och? Hoppas ni klarar er! Så små barn kan ju bli jättedåligt. Jag var tveksam till att låta stora pojkens kompis klappa vår bebis (han var här och lekte på fm) för hans lillsyster är jätteförkyld. Tillsist fick han men då fick han tvätta händerna under min övervakning först...
Idag sover Elsa. Och Sover och Sover. Blir lite oroad att hon inte äter.. Väckte henne med blöjbyta, rumtvätt och gos förut. sen ammade hon lite. Försökte ge lite ers efteråt men hon ville inte ha den. Antar hon är mätt.. Imorse och vid tolv kiss i blöjjan. Den i morse rejält med kiss. Så jag antar jag inte borde oroa mig egentligen men dålig erfaranehet av storebror slår till! Vägning på fredag ska bli skönt. Ifs, hon har ammat inatt ca cvarannnan/tredje timme. sen vid sju -då tog hon 20mk ers med. Sen ammade jag henne igen vid ca 10, och nu vid14 så eg är det ju helt ok. Har försökt ge ers efter 2 ggr under dagen men hon tar kasnke 3teskedar. Sen är det inte intressant. Ger igen ikväll innan sängdax och hoppas hon sover inatt med! Idag fyller hon fyra dagar och jag känner mig oväntat ok efter förlossningen mm. MEN dom säger ju man ska gå ner 10-15 kg direkt? VAR REKLAMERAR MAN? *sur* Dom måste ha gjort lite fel jag gick inte ner alls så mkt.