• MissKaos

December bebis 2013

Ja, jättemysigt.! Kände som en fjäril nere i bäckenet på ena sidan.

Just nu har vi en trött och trotsig 4åring ich jag undrar om jag är riktigt klok som skaxffar en till?

mammatilltvå85 skrev 2013n-05-11 16:38:52 följande:
    Visst var det härligt att känna så tidigt?! Med ettan (hade moderkakan i framvägg då) kände jag för första gången i v.20 på planet till Paris....så det var stor skillnad på när jag kände beroende på moderkakans läge....

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    mammatilltvå85 skrev 2013-05-11 18:05:40 följande:

haha ja du vår 6 åring är inte heller helt enkel att ha att göra med direkt...hoppas han lugnar ner sig lite till det är dags för den här lill* att kika ut;=)

Men dom är VÄLDIGT söta när dom sover dom små liven...
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-05-11 19:14:04 följande:
    Ska till London i nästa vecka. På Madame tussades har en skräckkabinett som ska vara himla läskig. Jag vill besöka den men det står att man inte ska gå där om man är gravid. Vad fan kan man få missfall av att bli rädd?!?!?!

När skrevs det? 1812? Det låter ju helt sjukt. Ska dom slå dig i magen för att skrämma dig? Att man inte får åka vissa saker på Liseber kan jag köpa men det där? Fråga din BM!
  • MissKaos

Kram. Vet hur hemskt det är. Jag saknar ännu men nsn vänjer sig. . 7 år sedan min gick.

Plopps80 skrev 2013-05-12 16:42:43 följande:
    Tack för omtanken! Det skär i hjärtat fattar inte hur jag ska orka gå vidare. Hon har hjälpt mig så mycket genom åren min lilla hund. Fattar inte hur jag ska kunna leva utan henne. Det är så tomt här hemma. Hon fattas mig.

• MissKaos

BM idag. Blir foglossningarna värre så kan det bli aktuellt med sjukskriving bedömning av läkare såklart.  Skönt att ha utväg. Fått en kanongo BM! Så skönt.
    Jag mådde i övrigt bra alla värden är bra osv.

• MissKaos

Åh, nu blir jag med sugen på ett 3d UL! undrar om det finns här, och vad det kostar... Kanske kan man tom ta med sonen på det *funderar* Det går ju inte på de andra, vanliga UL.

Jag har föresten med ett barn som har varit utsatt för MÅNGA UL. Jag blödde i börjqan av den graviditeten så det gjordes VUL. sen gjordes det ett ul till tidigt för koll och datering. Sen gjordes NUPP sen könsul sen extra läges koll (man mistänkte säte) sen gjordes ett par överburenhetskontroller. Och så RUL. Någonstanns mellan 8-10Ul. Och han är med relativt smart. Håller på att lära sig läsa nu, börjar ljuda ihop ord. Han är 4. Vad jag har läst så finns det ett ytterst svagt samband mellan vänsterhänthet och många UL. sambandet är dock så svagt att andra saker som tex att vänsterhänta foster kankse avviker mer och att man därför väljer att göra fler UL på dem inte kunde uteslutas ur studien. Dåligt formulerat, men ni fattar nog vad jag menar.

• MissKaos

Just det:
    Den som oroar sig för att äta en köttgruta med vin i. Gör inte det -oroa dig alltså. Alkoholen kokar bort på ett par minuter och kvar bli smaken. Ät och njut!

• MissKaos
    Soli82 skrev 2013-05-14 08:40:32 följande:
    3 veckor till v12. Fick igår veta att vi väntar tvillingar :) 3 barn i december alltså om allt går som planerat!

oj! Grattis, eller hur känns det? Både och kanske?
    När är du beräknad? Tvillingar kommer ju ofta lite tidigt... Så kanske redan i Nov om du ska ha i början/mitten av dec?
    Tre barn i dec? *funderar* Har du ett innan, eller är det en adoption på G med? Jag är trög...
    Em me skrev 2013-05-14 06:43:44 följande:
    Jobbigt samtalsämne nu.. Jag nojjar för allt efter alla mf, nu blir man ju mer nojjig och jag måste göra alla mina koller...

Jo, jag gjorde en massa Ul med min son. Han är helt ok. Så svaga samband som man ser så tänk inte på det. Och, vården had eju knappast valt att skada ett barn medvetet -elle rhur?
  • MissKaos
    Soli82 skrev 2013-05-14 08:57:19 följande:
    Vi har ett barn som kommer vara 2år 4 månader. Bf 20dec men de kommer ju ofta tidigt...

Wow :-9 Mkt  jobb men ÅH så kul!
    Em me skrev 2013-05-14 09:09:15 följande:

Ja de har du ju rätt i.. Och jag måste ju med så inget jag borde fundera på..
    Nej, egentligen inte men det är ju lätt att säga.
    Däremot så tror jag man kan tänka tanken att sjukvården är god och vill göra gott och att dina kommande Ul därmed är tänkta att hjälpa dig och ditt barn. Och, det är jättemysigt med UL Jag försökte tänka på hur bra det var för mitt barn att JAG blev lugn av UL som gjordes. Stresshormonerna jag gick igång med när jag oroade mig kan ju inte heller vara 100% bra, tänker jag.
  • MissKaos

Jag med. Helt ok enl bm.

Förstaförsökaren26 skrev 2013-05-14 13:09:54 följande:
    Åh Jisses jag har gått upp ca 3kg :S fy får lite Ågren här! Berättade för mina kollegor idag att jag ska få barn :)

Svar på tråden December bebis 2013