• MissKaos

December bebis 2013

Och dom onda värkarna inatt utsn ngn effekt ens

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Det är 14dgr över sen sätter dom igång det. Är så otroligt besviken nu. Tydligen är detta jättevanligt.

majsa88 skrev 2013-12-20 10:48:54 följande:
    Oj vad långt man får gå. Tycker jag inte alls om. Hoppas det går igång ikväll för dig

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Lina1990 skrev 2013-12-20 11:22:16 följande:
    Majsa88: alla har ju ett "sista" datum men helst vill man väll att det skall få komma igång av sig själv. Men i Gbg kan man få gå över tre veckor också i vissa fall, om mamman och barnet mår bra och barnet inte är så stort. Vet inte hur det är i resten av landet.

Nej. Inte längre! Det är ändrat.
  • MissKaos
    majsa88 skrev 2013-12-20 11:03:49 följande:
    Jo det är vanligt. Men jag är skraj för det. Är det östra du ska sättas igång?
    jag förstår, men längtar o hoppas o så händer det inte ett skit. Tålamod är inte det bästa jag vet Så jag beundrar dig. Men nu har du ett datum iaf det känns väl liiiiiite bättre iaf eller?.

Nej. Stressad över att inte hinna hem till jul.
    Och nu efter natten minns jag hur j-ä ont det gör att föda. MInnena bleknar efter ett tag.
  • MissKaos
    moruri skrev 2013-12-20 11:22:17 följande:
    Varit förbi Bvc nu på morgonen, Douglas hade gått upp 40g sedan i onsdags! Känns superskönt!! Ska dit igen på måndag och se så han fortsätter gå upp! Woho! :D

Har faktiskt gått jättebra hemma med Ferdinand, han är himla nyfiken på lillebror, han verkar dock inte förstå att det är en människa, tror mer han tänker det är en docka. När Douglas gråter tittar han jättemycket på honom sedan på mig eller sambon och fnittrar, typ som "vad är det där för knasiga ljud dockan gör". Skitgulligt! Jag har sovit på soffan med liten sista dagarna, tänkte de kan va skönt att få igång amningen lite innan vi flyttar in i sovrummet igen, så vi inte väcker Ferdinand så mycket på natten.

• MissKaos
    Lina1990 skrev 2013-12-20 11:54:22 följande:
    Misskaos: det måste de ändrat väldigt nyss isf för min vän som fick 13 dec blev erbjuden att gå längre om det inte kom igång av sig själv.

Erbjuden är ju en sak. Förut fick man ingen ig¨ngsättning förrsen BF+21. Nu FÅR du gå över om du VILL. Jag gick ju mer än bf+14 sist och det varinte egenvalt!
    majsa88 skrev 2013-12-20 12:15:36 följande:
    Om du föder på söndag så tror jag att du är hemma till tisdag. Men skulle det inte bli så , så tänk att julen bli lite nytt o mysigt o storebror kommer o hälsar på o att får ett syskon till julklapp . Sen när ni kommer hem så firar ni ert egna lilla jul. Kan vara rött mysigt o va på bb under jul. Min vän fick det o de hade jätte mysigt. HOppas du blir lite mer positiv till det hela. Men i get it, det pain när det blir utdraget till jul . Ja du har något o minnas o vet nästan vad som förväntas, kan tänka mig att man börjar bli nojig då. Jag vette faaan vad som väntar mig, det jag har sagt är att jag ska ha dancehall o jamaican reggae på o dansa under värkarna, med lustgas så jag kan bli lite lullig till. Haha vi får se om det bara är snack nu., eftersom jag inte vet vad som väntas:)

Fast femåringar funkar ju inte riktigt så. Vi har inresande släkt som kommer, Kan iaf inte påverka det.

Hmm. Jag sket i musiken sist.. Stod och gungade rätt mkt i gåstol, det var rätt skönt
  • MissKaos
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-20 11:40:16 följande:
    Misskaos - Men det var en envis unge du!! Fast det var lite konstigt för när jag va hos min barnmorska så sa hon att hon hade minsann aldrig varit med om att någon gått hela vägen till 42+0. Möjligtvis någon enstaka men annars inte. Mitt svar blev då "jo, du, denna gång får du nog vara med om någon som går hela vägen till maj". Lite pessimistiskt tänk iofs av mig. Jag fortsätter att hålla tummar och tår för dej iallafall!!!

Jaha. Du kan hälsa henne! 42+2! Hon kan få en journalkopia
  • MissKaos
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-20 13:18:25 följande:
    Jamen du ser! Verkar ju vara mer vanligt än ovanligt att man går till v 42+0! Jag ska försöka sluta tänka å leva på som vanligt. Man vet ju att snart är de här men ändå inte. Jag tycker att idag eller imorgon vore perfekt. Sen hem söndag å vila måndag sen fira jul på tisdag. Så vill jag ha det tack!! :)

95% tror jag föds mellan 37+0 och 42+0. Så blir det några över då..

Och ja tack!

Fast jag har haft sdr nu, och jag är inte säker på mitt förstånd som gör detta frivilligt igen. HUR tänkte jag??? Är dessutom osäker på om det bara är pinvärkar eller på riktigt.
  • MissKaos
    Felinne skrev 2013-12-20 14:47:34 följande:
    Inte riktigt, men nästan. ca 88% föds någon gång under perioden två veckor före till  två veckor efter BF enligt SCB

Åh så kanske det var! Dom flesta!

Vet inte om det är ngt på G här ändå. Har onda sdr av och till. Får andas igenom dom. Olika onda och oregelbundet men har hållt på hela eftermiddagen utom en timme som jag slockande i soffan.. Inte särskilt tätt.  Varit på toa big time iaf, men åt å andra sidan ärtsoppa igår..
  • MissKaos
    Catis skrev 2013-12-20 14:05:14 följande:
    Här i Sundsvall har de ändrat från 42+0 till 41+3 och då får alla ett ultraljud och sen bedömning vad som ska göras.

Lyx!!
    Fast UL och bed får man på 41+3 här med. Jag var dock tidigare på ett första och sen på den som skulle vara på 41+3 ngn dag innan det. Men det var pga att mitt sf mått inte har stigit.

Känner mig som en kass mamma som bara sitter här. Sonen slår på datorn och spelar. Jag borde vara med honom jue men jag är så trött!!
Svar på tråden December bebis 2013