• MissKaos

December bebis 2013

Fy! Jag ger min näsdroppar från apoteket. Tycker det hjälper! Klä inte för varmt heller om hon får feber.

Rs är skräcken!!

islandpeak skrev 2014-01-13 17:17:00 följande:
    Har en förkyld liten tjej här :( har bara haft små barn på sommaren tidigare så detta är nytt för oss. Hur har ni andra gjort när era vart förkylda? Hon har sovit hela dagen, men har ingen feber. Annars är det väl koksalt och högt huvudläge som gäller? Hon hostar inte och har kanske något sämre aptit. Är så nojig över rsvirus..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Gubben sjuk. Känner sig febrig och snorig. Oh no! En treveckord vill man inte få smittad.

Hon följer sin kurva! Lång 56, 5cm och 4460gr. Så hon får i sig fast hon kräks så. Skönt! Ser på hennes bodys att hon växer! Det är bra. Nu sova..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag har tagit bilen och varit iväg på dagen. Hängt filt över vagnen. Ifs sist olskroken där är man ju ute och går in i butiker inget centra precis... var tvungen köpa skor till lilleman. Hans blev försmå över jullovet!

Är nu livrädd att mannen har just rs..

Plopps80 skrev 2014-01-13 19:56:06 följande:
    Ja rs är min skräck också. Har bara varit på vårt lokala Ica med Ludwig. Känner mig rätt låst som inte kan åka ut och shoppa och gå i affärer men BVC sköterskan avrådde kraftigt från stormarknader och shoppingcenter pga rs så jag åker ingenstans skulle aldrig förlåta mig själv. Tycker det är så segt. Längtar sjukt mkt efter våren! Slippa klä på barnen massa kläder såfort vi ska ut. Mörkt och kallt och rs virus i farten blä.

• MissKaos

Vi har en röd och en blå overall *s*

siolina skrev 2014-01-13 20:16:30 följande:
    Min får amma i princip när han vill, och det är nästan hela tiden dygnet runt. Tycker att man de tre första månaderna gott kan följa deras nycker utan oro. Med första barnet fattade jag inte att alla faser går över, men nu vet jag och det brukar stabilisera sig efter typ tre månader. Och det går snabbare än man tror! Han är redan sex veckor.

Visst är jag lite extra trött och hemmet skulle behöva städas, men men. Koncentrerar mig på det viktigaste. Att njuta av knattarna. Bara inte stora blir sjuk så hon måste stanna hemma från förskolan, det skulle bli tungt.

Idag var det några som trodde min bebis var en flicka för att han hade röd overall. Överdrivet? Och förra veckan en som trodde han var flicka för att hans vagn är röd. Ännu mer överdrivet.

• MissKaos

En gråt/skrik natt tillm men två blöjor fylda över bredden ut i pyjamasen. Och en vanlig bajs.

Måste kliva upp nu. Snart ska sonen gånmindre på fsk. Hur ska det gå? Jaja lillstump växer..

• MissKaos

Men plopps! Min fd mammagrp kommet ses ivår då många får tvåor nu och ngn är sjukskriven etc. Och alla har femåringar. Häng på. Inboxar när det händrr ngt? Om du vill?

Plopps80 skrev 2014-01-14 10:46:26 följande:
    Ja vi brukar ha kompisar här ganska ofta och det är ju en ren avlastning. Vi har en väldigt bra öppen förskola här men jag vågar mig inte dit själv. När Filippa var bebis gick jag och en av mina bästa vänner dit våra barn var lika gamla. Men nu har jag bebis och hon är gravid i v 12. Känner mig själv lite ensam också. Är otroligt social men alla jobbar och man vet ju själv hur det är. Har en kompis som är mammaledig men hon har tre barn och väldigt fullt upp som man kan förstå. Det jag saknar som jag hade förra gången är någon nära som förstår. Har man inte bebis förstår man inte hur det är oavsett man har barn eller ej för man glömmer. Sist kunde jag bolla allt med min vän men nu går det inte. Den vännen dom är föräldraledig har en liten på 6 mån så vi kan ju prata en del. Saknar mitt jobb att komma ut och prata med folk hela dagarna.

• MissKaos

Städa ja.. prio på att tvätta! Mitt bästa tips är att ha städhjälp. Varannan vecka blir det ordentligt städat här och drt sänker stressnivån rejält.

• MissKaos

Blöjorna är ok. Men hennes smärtgråt. Hon skrek så hon var genomsvettig inatt. Som tur var höll det onda inte i hela natten utan la sig. Men man lider ju!! Alla pyjamasar tog slut. Hade tvättat men dom var ju blöta.. kom på min kusin lämnade upp ärve kläder och däri en större som hon kunde ha den var ju tvättad. Får tvätta upp dom jag har i 62 det går ju vika upp ärmar och ben lite. Vi hat svalt i sovrummet så vill ha på henne spec när hon behöver bäras omkring. Body och strumpor funkar ju annars men när hon har så ont får man ju bära.. maken tar stora killen och går och lämnar på fsk så då sover jag och Elsa ut! Han är egenföretagare och sålönge han inte ska iväg på morgonen så gör vi såhär. Jag tar natten han går upp. Han kan sova om hon är ledsen det kan inte jag ändå. Och inte kan han amma henne heller.

siolina skrev 2014-01-14 10:40:57 följande:
    Gud vad jobbigt med bajsblöjor på natten!

Min unge bajsar inte på nätterna och bortsett från enstaka blöt fis bajsar han 1-2 ggr om dagen nu. Gäller bara att fatta när det är på gång så slipper vi snart bajsblöjor helt! Än så länge är det lite för många falsklarm och det tar väldig tid så det är opraktiskt, men snart, snart! :)

• MissKaos

Gräsligt! Och att det är olika i landet gör mig arg!! Vi har eget så iom att jag jobbar lite /har inkomst som syns så får han gå 25h. Fick tjata mig till detta men är glad för hansskull. Vi år betala för den tiden. Mrn mkt mkt bättre för honom!

Plopps80 skrev 2014-01-14 10:04:55 följande:
    Miss Kaos. Min dotter går nu 15h/v. Måndagarna är inte roliga. Fjärde dagen hemma med oss och hon är så rastlös. Igår höll jag på att bli galen på henne! Hon är på mig hela tiden. Tjatar och kräver uppmärksamhet. Hon blir vansinnig när jag hämtar kl 14 för hon är mitt i leken och vill äta mellis där. Hon är så ledsen att hon inte får äta frukost längre. Jag fattar inte varför man inte kan få ha barnen 20-25 timmar på dagis när man är föräldraledig. Arbetssökande får ha sina barn heltid och att ha en bebis är tusen ggr mer jobb än att vara arbetslös det är helt sjukt! Jag hade betalat extra för att dottern skulle fått gå mån-tors 8-15. Då hon fått sin stimulans och jag hade sluppit sitta här och amma och sköta bebisen med konstant dåligt samvete att hon är uttråkad och saknar dagis.

• MissKaos

Magen är eg färdig runt 3månaders ålder. Kolik som detta liknar startar oftast runt 4-6v och går över efter 2-3månader. hoppas det är tillfälligt. Men hon har haft endel magon nattetid tycker jag

Plopps80 skrev 2014-01-14 11:59:44 följande:
    Om jag vill!!! Jättegärna! Ses väldigt gärna. Skönt att du får ha sonen 25 h de behöver faktiskt det! Stora barn behöver ju stimulansen! Hoppas lilla elsas mage snart blir bättre. Ludwig har senaste dagarna inte haft alls ont peppar peppar. Runt 6 v ställer matsmältningen om sig så det kanske blir bättre efter det?

Svar på tråden December bebis 2013