• Nania

December bebis 2013

MissKaos skrev 2013-03-27 21:21:41 följande:
    Fotot är taget igår. Jag syndade och köpte mammakläder.. Jag kommer inte få på mig mina jeans mkt längre.  Hittade en hel hög på second hand.. Skulle köpa ett par små söta tossor att stoppa i påskägget + mintt gravtest och ge maken. Kom hem med kläderna på bilden, en kjol en kortärmad och ett par 3/4 byxor. Alltihop 180kr, Skitdum om ngt går fel.. Men men, då tänker man väl inte på det antar jag.. Känns lite som att jag har utmanat ödet på ngt vis!
    Äh. Hellre bekväm en överorolig tycker jag. Visst saker kan gå fel men som du säger så är det nog annat man tänker på då! Grymt pris dock :D

Här hemma fick gubben en presentlåda med en sparkdräkt och testen i :) Väldigt uppskattat :) Sen har han tydligen kärat ner sig i en dräkt till från Kappahls fina Newbie serie så den måste vi också skaffa nu tydligen så den inte tar slut. Sen blir det nog stopp ett bra tag.  
  • Nania
    MissKaos skrev 2013-03-27 21:49:05 följande:
    Galet så olika det kan vara. Kolla i mitt galleri för jag har en bild från barn nr 2 som är från 29+3 där jag nog är mindre än dig! 

Men förstår varför du får kan få problem att dölja det! 
  • Nania
    MissKaos skrev 2013-03-27 22:18:24 följande:

Ja, eller samma iaf. HELT tokigt Jag sitter och köper mammakläder på nätet nu, på måndag kommer ja ginte få igen byxorna! Det är helt sjukt.. Folk säger ju att det inte KAN synas så tidigt och det hade ju varit bra omd et vore så. På KUB trodde hon det var andra eller tredje graviditeten för att jag var så stor. Åh andra sidan var det väl mest mage. Spännande att se hurd et blir nu när man närmar sig 40! En sak är säker -jag kommer inte springa något göteborgsvarv iår.. Har redan pga hormonbeh + mf gått upp ett antal kilon det kanske gör sitt till med, det landar väl på magen alltihop.

Snokar runt på tradera nu, kan inte låta bli att titta på bebiskläder. Fånigt söta, längtar att få gå och klämma på bebbeprylar
    mm längtar med :D Blir nog ullared en runda, sen måste vi köpa ny vagn denna gången då vi gjorde av med den efter 2an.  
  • Nania
    MissKaos skrev 2013-03-27 22:45:15 följande:
    Vi är verklgeinfrån olika delar av det där med reproduktionen då! Spännande För mig tog det hormonstimulering. Knepigt att inte dagen efterpiller funkade? Lite av en chock det måste ha varit för er! Men ja, det msåte vara ödet eller ngt gud som har bokat in detta för er!
    JAg var med säker redan vid ÄL. Hur man nu kan vara det! Har knarkat gravtester sedan dess. Knepigt eftersom jag fick mf förra cykeln. JAg tror att jag kommer föda på julafton alt få missfall. Hoppas jag har väldigt fel..
    Med 2an var jag också helt säker redan på ÄL. Vet fortfarande inte varför. Och även denna gången var det som att jag plötsligt bara visste det den dagen jag testade mig. Testade inte ens med morgonurin och köpte testet samma dag för att jag fick en känsla att jag borde det.
  • Nania

Då trillade det in en tid till barnmorskan :) 22 april får jag komma dit redan. Härligt då jag fått vänta till vecka 12 med båda dem två tidigare pga tidsbrist hos de MVC jag gått hos. Fick ett underbart fint meddelande av barnmorskan med att om det blev problem med illamåendet så räckte det att jag ringer dit då jag haft det så allvarligt innan med så fixar hon medicin. Skönt att dem tar det på allvar direkt :)

• Nania
    tjej89 skrev 2013-03-28 10:34:19 följande:
    Hur får man ett tidigt UL? Frågar man bara eller måste det vara något speciellt?
    Vill så gärna se så allt är okej där inne...
    Där jag har gått innan så har man enbart fått det vid problem. Men vet att det finns privata kliniker som alltid erbjuder det. Själv bor jag ju i alla fall så jag både får RUL samt ett tillväxtUL (ca v32) som standard. 
  • Nania
    Ellez skrev 2013-03-28 12:19:14 följande:
    Lägger till mig här:

BF-lista 

2/12 Tjej89, Stockholm, första graviditeten.  Gravid
    2/12 Ellez Skåne 2:a grav pojke född 2010.
    6/12 Nania, Kävlinge, 2 barn sedan innan födda -08 och -10 Gravid
    6/12 MissKaos, Göteborg  1 pojk född -09 (2mf ett nov-13 och ett juli-11) Gravid

Efter 2 års kämpande med syskonförsök och på 2:a pergokuren trots egen äl och med IVF sprutorna liggandes i kylen så vipps är jag gravid.
    Helt fantastisk känsla dock super nervös. 
    Välkommen och grattis! Nervositeten känner vi nog alla av. Inte ens tredje gången släpper de för mig i alla fall! Det är så många OM som snurrar runt i huvudet!
  • Nania
    tjej89 skrev 2013-03-28 14:04:26 följande:
     Tack så mycket för infon! så mycket som är nytt och okänt. Vet ju ingenting...
    Får fråga på samtalet med barnmorskan på fredag när jag ska dit.
    ska skriva lista!

Åh snart går jag in i V 6!! längtar så mycket tills jag passerat V12.

själv så mår jag inte illa eller har nått som jag inte kan äta eller nått som jag har craving för ännu...
    Är bara så EXTREMT trött. och ömma bröst. lite molnande värk i magen. Men annars bra :)
    Tänker mer på vad jag äter dock, ingen FUN Light, läsk (vet inte hur jag ska hålla mig borta från påsk musten bara ) och sen extra mycket frukt och grönt.

Nått som ni vet är bra att tänka på vad man ska äta? Extra vitaminrik och sådär.

Glad påsk alla!! 
    Här har du kostråden som barnmorskorna följer www.slv.se/sv/grupp1/mat-och-naring/kostrad/gravida/

Glöm inte fortsätta med folsyra och ett tag till. Själv tar jag en tablett speciellt för gravida som innehåller annat med. I övrigt tror jag inte på att man ska vara allt för extrem med vad man äter och inte äter. Däremot är alkohol helt borträknat för mig. 
  • Nania
    MissKaos skrev 2013-03-29 19:45:25 följande:
    Haft fullt upp här! Varit på spinning idag, gick väl sådär -går ju inte ta i som vanligt då mår jag illa.. Sen ut med sonen och köra radiostyrdbil fix av middag etc. Gubben är sjuk han har hostat och varit kass i 14 dagar minst nu...
    Har nu lite ont i magen, blir oroad såklart. Orkar inte med ett mf till.. Inget man kan göra ngt åt men¨tankarna finns där.

Så platt är knappt min mage i vanliga fall.. och då tränar jag ändå mkt (löpning meddellång distans halvmarathon)
    Håller tummarna för att smärtan försvinner. Har varit fullt upp här idag med. Har syndat mer Newbiekläder med :D Dräkten gubben ville ha och lite stjärnor med! Mys! Också blev det en tröja till mig själv med som kommer funka med mage med. :) 

Själv har jag insett att jag flåsar som en idiot nu av vanliga trappor :S  
  • Nania
    MissKaos skrev 2013-03-29 21:12:23 följande:
    Hoppas det är gas. Går on i v 5 imorgon 4+0. Många veckor till det är dom magiska 12.
    Samma här 4+0 imorgon. Längtar också till 12 men är så rädd för var dag som går att illamåendet ska komma :( 
Svar på tråden December bebis 2013