• Nania

December bebis 2013

Plopps80 skrev 2013-04-01 18:43:08 följande:

Jag vill säga det nuuuuu känner mig vrålgravid och längtar efter den glädjen när man berättar. När tänkte du avslöja för tösen?
    Antingen efter VUL om vi nu bestämmer oss för det. Annars v13 om inte illamåendet tvingar mig att göra det tidigare (så blev det sist).
  • Nania
    tjej89 skrev 2013-04-01 20:08:21 följande:
    Alla verkar må illa? Är nu i vecka 6. Har inte mått illa alls! Är det ett dåligt tecken?

Själv kollar vi på en kombinationsvagn, sittvagn, liggvagn och babyskydd i ett. Gillade Brio Smile! Har ni förslag?
    Ända illamåendet för mig såhär långt är när jag inte äter, det riktiga brukar komma inom 2 veckor för mig. Men nej det behöver inte betyda någonting om man inte mår illa. Njut av att slippa istället.

Smile var det enda nya som jag tittat på i princip. Uteslutet för vår del då den inte har vinterhjul och är för liten för våra långa barn! Vill ha en vagn som funkar även efter 1,5-2 år även om vi inte använder vagn så ofta då. 
  • Nania

Nån annan som önskar ett visst kön? Jag har en av varje sedan innan. Men av någon anledning vill jag väldigt gärna ha en tös nu. Så det lär väl bli en påg :P Roligt dock eftersom jag inte brytt mig så supermycket dem andra gångerna.

• Nania
    MissKaos skrev 2013-04-01 20:22:16 följande:

Nej det är bara olika. Var glad om du slipper må illa!

JAg är oroad, mår mindre illa idag än innan. Har lite ilningar/känner ngt i framfogen. Mitt första mf startade medlite känningar där *brr* Ber till all högre makter att detta är växvärk. Känns inte alls rättvist om detta är ett tredje mf. Kommer nog inte sova gott inatt alls..

Alla märken har nog kombivagnar. Vår teutonia är en kombivagn. googla lite på säkerheten det är bra! Vissa vagnar brister där. Sen händer det ju så mkt det är som med bilar, mkt har nog ändrat sig sedan min stora vr liten. Han är ju redan 4. Jo; kolla inte bra vgn utan äve bärsjal! Tricot sjalar är perfekt i börjn Tricot slen har jag, gillar den mkt. Sen har jag en Hopediez och en lånad kortsjal samt en MaiTai. Sjal är egentligen smidigare än vagn om man vänjer sig vid det -tycker jag!
    Och jag är en sån som inte alls fixar sjal. Dock blir det nog ErgoBaby om något för oss denna gången istället för babybjörn. 
  • Nania

Jag har varit illamående från ca 6+0 med båda mina fram till dagen för födsel. Tappat vikt båda graviditeterna. Kräks 10-15ggr per dag utan medicin. 2-3 med medicin. Och då har jag både flicka och pojke och dem har olika pappor så inte mycket hopp för att slippa det denna gången heller :( Vet dock att min mamma var bättre med 3an i alla fall och helt utan med 4an. 

Att vilja ha en av varje efter två är väl ganska normalt med :) Flicka blir lätt med namn här med. Pojke är svårare.

MissKaos skrev 2013-04-01 20:22:16 följande:

Nej det är bara olika. Var glad om du slipper må illa!

JAg är oroad, mår mindre illa idag än innan. Har lite ilningar/känner ngt i framfogen. Mitt första mf startade medlite känningar där *brr* Ber till all högre makter att detta är växvärk. Känns inte alls rättvist om detta är ett tredje mf. Kommer nog inte sova gott inatt alls..

Alla märken har nog kombivagnar. Vår teutonia är en kombivagn. googla lite på säkerheten det är bra! Vissa vagnar brister där. Sen händer det ju så mkt det är som med bilar, mkt har nog ändrat sig sedan min stora vr liten. Han är ju redan 4. Jo; kolla inte bra vgn utan äve bärsjal! Tricot sjalar är perfekt i börjn Tricot slen har jag, gillar den mkt. Sen har jag en Hopediez och en lånad kortsjal samt en MaiTai. Sjal är egentligen smidigare än vagn om man vänjer sig vid det -tycker jag!
    Håller alla tummar jag har för dig att allt är som det ska!  *krama om*

• Nania
    MissKaos skrev 2013-04-01 20:44:30 följande:

Man är så olika med det där.
    Jag gillade itne när man skulle medspårvagnen och inte kom med -en barnvagn för mkt.
    BB gillr jag inte av pga hur barnet sitter, men det är är en annan historia. Och alla måste ju hitta sin grejj såklart.
    Göteborgare är välkommna hit att pröva bärsjal..
    Förstår vad du menar med barnvagnen! Hände mig många gånger fast med buss där vi bodde för. Här är det mycket bättre. 

Har full respekt för alla som gillar sjal. Önskar jag gjorde det! Men nä jag blir inte vän med det hur mycket jag än vill. Och det är därför vi vill ha Ergo nu. Mer schysst mot barnet samt att den går att använda längre. Och tycker för övrigt diskussionen man sett 100ggr på familjeliv om huuuur dåligt bärsele är mot sjal osv är så korkad, alla får väl välja vad som passar dem!
  • Nania
    tjej89 skrev 2013-04-01 20:47:26 följande:
    Tack för alla svar! Då behöver jag inte oroa mig att jag inte mår illa (ännu) ömmande bröst har jag och den jäkla tröttheten!
    Men de ömmande brösten är lite mindre nu. Kanske kommer och går lite?
    Åh det ska bli så skönt att få ställa mina tusen frågor på fredag då jag ska träffa min BM första gången!

Okej inga vinterhjul låter ju dåligt... Har inte kollat så noga, mer på bilderna och videor.
    Får bli längre fram!

Är ju första barnet så kön spelar inte så stor roll! Men en flicka vore väl extra kul. Sambon vill helst ha pojke...

Freddie är fint! Fler som har namnförslag?
    Många symtom kan ju komma av hormonförändringarna som är på topp just nu. Så inte alls konstigt och dem kommer och går! 

Lika mycket som jag älskar svängbarahjul så skulle jag aldrig köpa en vagn (och jag bor i skåne!) utan möjlighet till större fasta hjul. Hopplöst att köra med!

Leah är favoriten på en flicka här, Anton på pojken (men inte alls lika självklar). Har en Alexandra och en Philip sen innan :) 
  • Nania
    MissKaos skrev 2013-04-01 20:49:13 följande:
    KNepigt det där. Med grabben så mådde jag illa det kom i vågor, och var rätt gräsligt. NU har det mer legat som en konstant underton hela tiden. Mår mer illa om jag är hungrig.

Det molr som växvärk, mensvärk med med lite öm i korsryggen. Kan ju vara vadsomhelst. Fogar, ett felaktigt lyft, växrverk eller missfall. Men kan inte låta bli att oroa mig! Tror dom kommer se det imorgon på jobbet jag är lika stor nu som i v10sist (finns foto på detta i tråden) jag drar 36 och har en fotboll på magen. Det syns..  Vill särskilt inte nu pga att jag är så j-a rädd för mf

Viktnedgång *rodnar* Jag gick över 16 dgr då sammalde jag vatten och ahde nog gått upp ca16 kg till sista vägningen vilket ju år helt ok, men ja, vägde mig hemma sedan och emda llt vatten var jag över 100kg KÄnde mig som en valross!
    Hade gärna tagit dina 16+ mot mina 15-
  • Nania
    barbabelle skrev 2013-04-01 21:26:44 följande:
    Hej! Hoppas det är OK att jag hoppar in i tråden? Glad
    Plussade idag (BIM idag). Är i v 5. Andra barnet. Så förväntansfull men nervös är jag. Hoppas det kommer gå bra hela vägen!
    Välkommen och grattis!
  • Nania
    barbabelle skrev 2013-04-01 21:36:28 följande:
    Tack! :)
    Skriv gärna in dig i BF listan med som finns länkad i trådstarten :)
Svar på tråden December bebis 2013