• MissKaos

December bebis 2013

Nania skrev 2013-03-27 22:23:27 följande:
    mm längtar med :D Blir nog ullared en runda, sen måste vi köpa ny vagn denna gången då vi gjorde av med den efter 2an.  

Helt klart Ullared!
    Har gjort oss av med en massa efter sonen. Har kvar mina bärsjalar, skötbordet, spjälisen och tillbehör till den och vagnen. Fast vi måste fixa till vagnen, bromsen är inte helt 100 längre. I slutet när vi använde den sov han mest i den här hemma på altanen då gjorde det ju inte så mkt.
    Men amningskudde och div annat man behöver.
    ÅH! Så kul attbörja leta fram babygym etc
    Hur so Ullared ja dom hade fina mammakläder sist vi var där för typ 14dgr sedan. Tror jag, slängde ett litet öga när vi gick förbi. Några chinos och bastoppar mm.
    Fast nu går jag loss på tradera! Och begagnat shoppen kommerju få fler besök dom hade rätt mkt, men mkt i fel strl.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Buzan skrev 2013-03-27 21:48:31 följande:
    Jag hoppar också gärna in här. :)
    Plussade igår då jag inte fått min mens som jag skulle fått igår. Har de senaste två veckorna känt mig jättegravid med molande i svanken, livmodern typ krampar lite lätt (?) Illamående jämt, ordentligt trött och blivit sugen på saker jag aldrig är annars. I min tidigare graviditet hade jag inte ett ända sympton under mina 40 veckor, så detta är lite nytt för mig. :) Jag har jättelätt att bli gravid, vi hade sex samma dag som ägglossningen och redan då visste jag. Men (skamligt nog) tog jag ett dagen efter piller då vi kände att tiden är lite fel, men som inte hjälpte så jag antar att detta är meningen. Bf den 2 dec. :)

Har en son som idag är 14 månader.  
    Vi är verklgeinfrån olika delar av det där med reproduktionen då! Spännande För mig tog det hormonstimulering. Knepigt att inte dagen efterpiller funkade? Lite av en chock det måste ha varit för er! Men ja, det msåte vara ödet eller ngt gud som har bokat in detta för er!
    JAg var med säker redan vid ÄL. Hur man nu kan vara det! Har knarkat gravtester sedan dess. Knepigt eftersom jag fick mf förra cykeln. JAg tror att jag kommer föda på julafton alt få missfall. Hoppas jag har väldigt fel..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Nania skrev 2013-03-27 22:48:50 följande:
    Med 2an var jag också helt säker redan på ÄL. Vet fortfarande inte varför. Och även denna gången var det som att jag plötsligt bara visste det den dagen jag testade mig. Testade inte ens med morgonurin och köpte testet samma dag för att jag fick en känsla att jag borde det.
    Märkligt det där!
    Jag märker det snabbt: JAg börjar må illa när det är nattagammalt.
    Och en vecka innan BIM börjar byxorna strama. Ja, ni ser ju bilden i snickarbyxorna den är tagen igår och MIN är på fredag! Nu är dessutom brösten som ett par blåmärken.
    Mot sängen, dagens tradera affärer är avklarade..
  • MissKaos

Skönt!

Samma datum ska jag på tidigt ul

Nania skrev 2013-03-28 08:06:33 följande:
    Då trillade det in en tid till barnmorskan :) 22 april får jag komma dit redan. Härligt då jag fått vänta till vecka 12 med båda dem två tidigare pga tidsbrist hos de MVC jag gått hos. Fick ett underbart fint meddelande av barnmorskan med att om det blev problem med illamåendet så räckte det att jag ringer dit då jag haft det så allvarligt innan med så fixar hon medicin. Skönt att dem tar det på allvar direkt :)

• MissKaos

Skönt!

Samma datum ska jag på tidigt ul

Nania skrev 2013-03-28 08:06:33 följande:
    Då trillade det in en tid till barnmorskan :) 22 april får jag komma dit redan. Härligt då jag fått vänta till vecka 12 med båda dem två tidigare pga tidsbrist hos de MVC jag gått hos. Fick ett underbart fint meddelande av barnmorskan med att om det blev problem med illamåendet så räckte det att jag ringer dit då jag haft det så allvarligt innan med så fixar hon medicin. Skönt att dem tar det på allvar direkt :)

• MissKaos

Ring och fråga!
    Jag har 2mf i bagaget samt hormonbehandling, jag får ju göra men jag får betala 500kr för det.

• MissKaos
    Nania skrev 2013-03-28 14:13:51 följande:
    Här har du kostråden som barnmorskorna följer www.slv.se/sv/grupp1/mat-och-naring/ kostrad/gravida/

Glöm inte fortsätta med folsyra och ett tag till. Själv tar jag en tablett speciellt för gravida som innehåller annat med. I övrigt tror jag inte på att man ska vara allt för extrem med vad man äter och inte äter. Däremot är alkohol helt borträknat för mig. 
    Lagom är bäst!
    Alkohol går såklart bort, rökt/gravad lax om man inte tex har den i en paj alt fryser den.
    Sen äter jag nog som vanligt + en massa godsaker då
    HAr fått för mig att det inte är bra med en massa sötningsmedel så det undviker jag med, och inte för mkt kaffe.
    Jag äter även mumomgea, alla studier visar jua tt dom är väldigt bra!
  • MissKaos
    Buzan skrev 2013-03-28 15:59:38 följande:
    Vi ska försöka hålla graviditeten hemlig ett par veckor till! Men vet inte riktigt hur vi ska kunna det nu i påsk då det vankas så mycket middagar och alkohol. Folk kommer fatta på en gång om jag tackar nej till ett glas till maten. Det kommer bli svårt att dölja. Måste komma på hur! Nån som har nått knep? :P
    Många: Äter antibiotika doktorn rekomenderade ingen alkohol tex.
    Magkatarr.
    Ta ett glas drick inte. Drick vatten..
  • MissKaos
    tjej89 skrev 2013-03-28 14:05:56 följande:
    Vad roligt med mammakläder, redan! Och magen! så mysig och fin :)
    Jag har också jätte svullen mage!! Undrar om det är mer än en där inne ;p
    Hoppas att den lägger sig lite snart...  
    Det är tarmarna som svullnar så i början.
    För många lägger det sig, det gjorde det inte sist för mig.
    HAr varit hemma med en sjuk son och då passat på att spana in tradera.
  • MissKaos

Haft fullt upp här! Varit på spinning idag, gick väl sådär -går ju inte ta i som vanligt då mår jag illa.. Sen ut med sonen och köra radiostyrdbil fix av middag etc. Gubben är sjuk han har hostat och varit kass i 14 dagar minst nu...
    Har nu lite ont i magen, blir oroad såklart. Orkar inte med ett mf till.. Inget man kan göra ngt åt men¨tankarna finns där.

mammatilltvå85 skrev 2013-03-28 17:03:46 följande:

(ignorera de fula tryck- "märkena" efter mina byxor, haha)
    fotade magen igår i v.4+2 Ser exakt likadan ut som i v.4+2 förra graviditeten...blev nästan full i skratt. Har helt platt mage i vanliga fall..sist var det enorm skillnad mellan v.5 och v.8 typ...blir spännande att se om det kommer gå lika snabbt denna gång....förresten, hur gör man för att bilderna inte ska bli så stora när man lägger upp dem?

Så platt är knappt min mage i vanliga fall.. och då tränar jag ändå mkt (löpning meddellång distans halvmarathon)
Svar på tråden December bebis 2013