Inlägg från: mallabralla |Visa alla inlägg
  • mallabralla

December bebis 2013

Ni som får havandeskapspenning vad har ni för yrken? Jag har ett extremt stressigt kontorsjobb, som framkallar onda sammandragning emellanåt men är inte ens värt att söka antar jag, bara att kämpa på, andas och hoppas att stressen inte påverkar barnet : (

• mallabralla
    Tuttiluttan skrev 2013-09-13 20:41:01 följande:

Fredags donar, målar om spjälsängen smile1.gif

( hoppas bilden nu följde med inlägget ) phpbMCpH451825.jpg

Kul!!!
  • mallabralla

I Stockholm kollar de socker varje gång men ser det bra ut behöver man inte göra glukosbelastning.

• mallabralla
    sarak skrev 2013-10-10 19:38:14 följande:

En galet stressig vecka på jobbet. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det här. Känner att jag inte pallar. Kroppen protesterar med, massor av sammandragningar hela dagen idag. Kommer förmodligen ge sig när jag går och lägger mig, men är rädd att de kommer i morgon igen. Ska jobba på annan ort då, möten hela dagen, kan inte bara vila om det skulle behövas. Hjälper föga att klaga till chefen också, mycket speciella omständigheter i företaget och order från högre ort... Känner mig faktiskt villrådig över hur jag ska göra. Eller vad jag KAN göra. Jag har ju sagt att jag skulle jobba till 18 november. För sent att ändra det nu, ska ju ansökas minst 2 månader i förväg. Det enda sättet är väl att bli sjukskriven, men det kan man väl inte bli bara för att man är stressad som en tok? Jag är ju inte sjuk. Bläää...

Är i samma sits som du, väldigt stressigt kontorsjobb och känner hur sammandragningarna tilltar under dagen, men efter en vecka är jag helt slut. Ska träffa min bm på måndag, så får se vad hon säger. Jag skulle gärna bli sjukskriven, men bara om jag får betalt för det! Vill inte slösa på dagarna i onödan innan då vi vill att vår dotter ska få vara hemma länge.
  • mallabralla
    mammatilltvå85 skrev 2013-10-11 23:45:02 följande:

Hej tjejer!

Vill bara kika in och säga att i onsdags i v.32+1 föddes lilla Alba. jag kom in till förlossningen dagen innan och var öppen 5 cm efter en natt med mycket sammandragningar. Inne på förlossningen, natten till i onsdags gick vattnet och sedan föddes Alba dagen efter.

Hon vägde 1740 gram, var 42 cm lång och hade ett huvudomfång på 29 cm.

Idag 2 dagar gammal andas hon helt på egen hand men ligger i kuvös för värmens skull samt har sond tills amningen är i gång och hon orkar suga.

Hon mår under omständigheterna mkt bra vilket till stor del beror på att hon hann få kortison för lungmognaden.

Återkommer med bild osv senare, just nu räcker inte riktigt tiden till. Jag blev utskriven från bb idag och sover hemma på nätterna men är på neo ca 08-22 på dagarna. På slutet innan hemgång kommer jag få bo på neo med henne (när hon ska ammas även nattetid).

Just nu blandas oro för att nåt ska tillstöta med lycka över vår fantastiska dotter. Och lite amningshormoner på det. Hey babyblues liksom!!

I alla fall vill jag säga att jag kommer fortsätta följa tråden lite då och då och uppdatera hur det går för oss.

Grattis till en liten flicka! Låt oss gärna veta hur det går för er! Kramar
  • mallabralla
    Prins Williams Mamma skrev 2013-10-17 12:29:15 följande:

Skall på akut besök hos barnmorskan imorgon förmiddag, dom skall känna hur bebisen ligger jag har haft jätte ont nu i några dagar, lite nervös då jag har som sagt ett för tidigt fött barn sedan tidigare kan man få reda på hur mycket bebisen kan tänkas väga?

William 110428 Jasmine bf 131130
    Hej! Hur gick det för dig? När föddes ditt första barn? Håller tummarna för att allt såg ok ut.
  • mallabralla

Jag har gått gravidyoga nu i många veckor och dör övar vi på djupandningen. Däremot tror jag inte det kommer funka hela vägen och då kommer ju eldandningen eller profylax väl till pass!

• mallabralla

Alba! Så himla fin! Hon är alldeles underbar! Grattis och hoppas allt fortsätter att gå bra : )

• mallabralla

Barnet har också ett sex månaders skydd från influensa om man tar sprutan i andra delen av graviditeten, kan ju vara smart, åtminstone om man har dagisbarn hemma.

• mallabralla

Min bebis var fixerad men senast när jag var på koll så hade hon skakat sig loss, så bm sa att jag antagligen har rätt bra med plats och mycket vatten, så så var det med det!

• mallabralla
    corky skrev 2013-11-18 10:17:58 följande:

Nyss hemkommen från bm. Har troligen åkt på havandeskapsförgiftning. Ska tillbaka i morgon för dubbelkoll. Känner mig både ledsen och orolig och bara gråter. Känns som allt är mitt fel. Skulle det inte räcka med gravdiabetes?! Usch vill bara lägga mig ner och gråta hela dan...

Hej! Var inte ledsen, det kommer gå bra. Havandeskapsförgiftning kan man ha med stabila värden ett tag utan att det händer nåt, eller så blir man igångsatt så får bebisen komma ut. Detta är andra gången jag har hf, har nu gått några veckor med det, blev sjukskriven och trycket har hållit sig ok. Varför skulle det vara ditt fel menar du? Sen är det rätt vanligt att trycket går upp när graviditeten är långt framskriden. Vilken vecka är du i? Snart finns det barn hos dig! Styrkekramar
  • mallabralla
    sarak skrev 2013-11-27 15:41:52 följande:

Kl 22.24 igår kom vår älskade rasmus. Lång jobbig förlossning men en alldeles underbar bebis. Fick nog igen för en enkel graviditet. 3215 gram och 49 cm. Äter och sover och verkar nöjd, så fin så det är inte klokt. Jag är helt slut, är kvar på förlossningen då det är fullt på bb. Uppdaterar mer när vi fått komma till bb och jag får slå på mobilen. Utlovar även bild på underverket.

Vad härligt! Även fast det var en lång och hård resa dit! Kram
  • mallabralla

Förvärkarnas tid är här! Åh vilken jobbig natt, men hoppas att de gör lite nytta i varje fall, bra att öva på att anda sig igenom. Däremot har jag början till bihåleinflammation så känner mig rätt sliten.

• mallabralla

Ingen här som oroar sig över att det ska vara något fel på barnet, jag har en massa oroliga tankar om att barnet som kommer ut inte kommer må bra....

• mallabralla
    FiaFunderar skrev 2013-12-09 05:35:45 följande:

Usch vad är det frågan om??

Jag vaknar nu vid 5 och jag har sån panikångestattack så jag får svårt att andas.

Jag vet inte om det beror på att jag drömt väldigt mycket obehagligt inatt eller vad det beror på :/

Hann ner till sambon som precis skulle åka till jobbet och bröt ihop totalt. Han blev livrädd stackarn...

Usch!!

Så mycket tanke och oro i kroppen just nu, hormoner som sprutar ut. Vad skönt att ni han kramas ordentligt. Ta hand om dig! Jag oroar mig för allt, har verkligen gått in i katastroftänk vad det än gäller och det tär mat man vaknar upp mitt i natten och inte kan få rätsida på saker och ting : (
  • mallabralla

Min bebis är också hör, den kom 12/12/13, en helt underbar liten flicka, allt gick bra!! Kämpar lite med amningen, hur funkar det för er andra???

• mallabralla
    Plopps80 skrev 2013-12-16 10:25:08 följande:

Jag väntar på att en sköterska från mag och tarmmottagbingen ska ringa. Det har (ursäkta) runnit ur mig sedan 2 dagar efter förlossningen. Verkar inte få behålla något alls. Börjar ta på psyket och även fysiskt. Amningen kräver mkt energi och vätska och när allt rinner ur en blir det väl så att det som finns i näringsväg går till mjölken och inget blir över till mig. Är svag, yr och orkeslös. Har ju feber också så vätskebristen är ju ett faktum. Kan inte njuta av någonting. Har ju crohns sjukdom och fick ett utbrott när dottern föddes. Hoppas verkligen jag får komma på en akuttid idag annars blir jag helt knäckt smile4.gif

Hoppas du får hjälp snart, jag mår fint och tycker ändå att amningen är kämpigt, så förstår att det ur din situation är jobbigt och att du måste få hjälp snart! Lycka till : )
Svar på tråden December bebis 2013