• Buzan

December bebis 2013

Grattis twylla! Va roligt!
    Edvin ska också få ett syskon i dec. (2a). :)

• Buzan

Haha känner samma här! :) Tänk att våra små som nyss kom ska få syskon. Helt sjukt! Kul att vi lyckas hamna i samma tråd igen! :P

• Buzan
    skelletta skrev 2013-04-10 07:55:30 följande:
    Jag fick så ont i lederna så jag inte kunde hålla pojken på 1½ månad, fast jag har läst att SLE pasigenter ska ta kortison lite innan och efter förlossningen.... för  det är jätte vanligt med skov efter :/
    Men fy det låter inte alls roligt. Blev du sjukskriven första månaden då?

Jag hade väldigt lågt HB under min förra graviditet och ingen kunde säga vad det berodde på trots två järntabletter per dag. Var det något du drabbades av? Tänkte om det kunde ha att göra med SLE. Sedan slutade min mage att växa i vecka 30 och fick gå på ytterliggare ultraljud och så, han låg dock bara -10 så det var ju ingen fara men kom ut som världens fågelunge, bara skinn och ben. :( Som att han inte fått någon näring alls. Det brukar jag också fundera på om det kan ha med SLE att göra.  
  • Buzan

Skelletta: Nej nej nej! Fy va jobbigt! :( Dumma SLE som säkert är en bidragande faktor! Fortsätt kämpa! :)

• Buzan

Repan: Skit också! Får man inte äta Parma på pizza som varit i ugnen? :S Det har jag gjort två ggr nu, senast i måndags. Fan!

• Buzan

Haha va bra, då kan jag fortsätta äta det med gott samvete. Vilken tur!

• Buzan

Cornelia: Jag tänkte först skriva att jag inte heller har några direkta symptom men kom på flera sedan när andra beskrev sina. :P
    Har inte heller något illamående men är konstant hundrig, gasig och hård i magen, har jobbig nästäppa, är ovanligt trött och lättretlig. :)

• Buzan

Frånochmeddu: det är lika vanligt att inte ha några symptom som att ha det. Jag gick hela min förra graviditet utan symptom. Magen växte och det var det ända sättet jag förstod att jag var gravid på. :P

• Buzan

Dock såg vi embryots hjärta ticka i vecka 6. Ska du tillbaka och göra ett nytt ul snart?

• Buzan

Imorgon får jag göra mitt första ultraljud. Då går jag in i vecka 8. Anledningen är att jag går till en privat kvinnoklinik i sthlms län där det alltid görs ett vul för att fastställa en graviditet. :)

Svar på tråden December bebis 2013