• Buzan

December bebis 2013

Hemkommen från ultraljudet. Allt känns lite verkligare när man sett det lilla livet där inne. :) Ett litet hjärta tickade så fint och knytet var hela 6,5 mm. Haha. :) 7+0 idag.

• Buzan

Irlais: Ja det var häftigt! Mannen och min 15 månaders fick också vara med och se. :) Det kändes lite "underligt" men blev så mycket verkligare för min man nu så jag är glad att han var med. :) Den kvinnokliniken jag är inskriven på görs alltid ett vul för att fastställa en graviditet innan man blir inskriven hos barnmorskan. :) Det kostar dock en trehundring för läkarbesöket men det tycker jag är värt det. Fick med mig en liten bild också. :)

• Buzan

Babylängtan: jag tycker att du kan boka ett om du känner dig nyfiken eller orolig. :) Inte för att man ser mer än en liten "klump" men det är häftigt ändå. Gör du ett i vecka 12 ser du däremot betydligt mer. :)

Några som ska göra KUB-testet här? Jag funderar nästan på det för då får man ju se den lille igen. :P

• Buzan

En privat kvinnoklinik här i Södertälje. Vet inte om alla privata erbjuder det. :) Jag gjorde inget kub med första men funderar på att göra ett nu, vi får se. Ska se vad barnmorskan säger. :)

• Buzan
    Cecilia1984 skrev 2013-04-16 18:11:03 följande:
    Åh vad härligt! Jag ska på VUL nästa vecka. Hoppas även jag får glada nyheter. Till dess gläds jag med dig :)
    Va spännande. :) Det kommer säkert gå asbra även om man är smått nervös innan. Det känns ju så skönt att få ett litet tickande hjärta bekräftat med egna ögon, då kan man slappna av lite mer. :) 
    zod skrev 2013-04-16 14:52:30 följande:
    Åh, så härligt att få se!
    Ja, det var supermysigt. :)
  • Buzan

Herregud vad jag känner mig gravid den här gången i jämförelse med förra. Då kände jag INGENTING. Nu mår jag illa varje dag och har redan börjat få ont i ischiasnerven. Äter som en häst och magen har verkligen svällt upp de senaste dagarna. Hur ska detta sluta? :P 

• Buzan

Ingen mer som går runt med ständig nästäppa? Jag hatar detta gravidsymtom!!

Svar på tråden December bebis 2013