Inlägg från: Elsapelsa11 |Visa alla inlägg
  • Elsapelsa11

December bebis 2013

Soli82 skrev 2013-05-19 20:40:04 följande:
    Elsapelsa11: vilken vecka är du i nu? Skönt att ha någon att dela det med på jobbet :)
    Jag är i vecka 9 (8+5) idag. Ja det är skönt att kunna ventilera och fundera med någon som är i samma sits! Det är bland annat därför det är så skönt att komma in och läsa här. Då känner man sig aldrig ensam för det är nästan alltid någon annan som går igenom samma symptom/krämpor osv. Just nu dock är det lite tungt att vi båda är gravida och megatrötta och illamående. Ingen som är på topp. Men det går ju över snart hoppas jag! :)

Vilken vecka är du i Soli? 
  • Elsapelsa11
    Plopps80 skrev 2013-05-20 10:58:07 följande:
    Har kommit hem från London. Känns tungt igen med hunden som inte är här. Orkar inte vara deprimerad
    Vad jobbigt. Hoppas du får känna dig bättre snart. {#emotions_dlg.flower}
  • Elsapelsa11
    Sweetboxen skrev 2013-05-22 17:25:18 följande:
    Kliver ur denna grupp. 
    Mitt foster hade stannat av i ca vecka 8+6. Skulle varit i v 12+3 idag. Kub-ul idag gav oss inget positivt besked och får åka in imorgon och ta ut h*n eftersom min kropp inte verkar vilja sluta vara gravid.
    Har fortfarande alla symptom som går...rubbet..  
    BM på gyn i v 7+2 sa redan då att jag inte va så långt gången utan tippade redan då på ca 1 vecka kortare. Så ngt har ju varit fel med lillen fr början verkar det som...tyvärr..:(  

Lycka till alla och njut av era härliga magar :)
    Vi gör ett nytt försök och får hoppas på ett vår-barn ist. :)

Kramkram  
    Usch vad jobbigt! Hoppas ni får ett litet vårbarn! 
    Kram 
  • Elsapelsa11
    Björnmossa skrev 2013-05-24 10:25:51 följande:
    Blir ingen decemberbebis för mig heller. Men nu bådar det gott för er andra för fler missfall borde det inte kunna bli här i tråden . Lycka till alla!
    Beklagar! Rynkar på näsan Så tråkigt!
    kram 
  • Elsapelsa11
    mammatilltvå85 skrev 2013-05-24 10:57:22 följande:

Jag tror säkert det går bra för er denna gång=) Ni har ju fått se den lill* och det har ju sett bra ut? Tiden går snaaabt, kan inte fatta att jag går in i v.14 nästa vecka helt sjukt!

Alltså min mage har VERKLIGEN blivit mindre...måste ha varit svullnaden som lagt sig. Är inte lika (hård/trög) i magen längre heller....ursäkta infon;=)

Igår hände nåt helt fantastiskt när vi skulle sova. Jag låg på rygg och maken frågade om det rörde sig därinne, jag har ju känt bebis ett litet tag nu och just då var det lugnt, men så plötsligt kommer några tydliga buffar och maken lägger dit handen och PUFF kommer starkaste buffen hittills och han kan känna den! fatta lyckan!!       
    Det här med magens storlek alltså... Den får gärna börja växa lite på riktig snart... Och fosterrörelser! Längtar!
  • Elsapelsa11

Vad kul att så många fått så härliga besked/se pigga foster.:)  Grattis! :)
    Själv går jag in i v 11 i morgon och det ser inte så ljust ut för nåt tidigt ultraljud. Det första stället jag ringde hade inga tider förrän augusti, och då är det ju knappast nåt tidigt ultraljud längre. ;) hehe
    Men vi får helt enkelt hoppas att allt står rätt till där inne och att vi får se ett fint foster när vi ska på RUL.  Men det är så länge till dess!

• Elsapelsa11
    MariaOchNiklas skrev 2013-06-01 18:32:24 följande:
    Är det bara jag som har ont i ryggslutet eller är det någon mer? Har även växtvärk i magen. Är i ca v 12 (11+2)
    Har också ont i ryggslutet och kände idag av min lilla språngmarsch till bussen. Gissar att det kan vara fogarna som protesterade lite. Men ryggslutet har jag ont i när jag står och går mycket vilket jag gör varje dag på mitt jobb... Min förra graviditet var väldigt "lätt" förutom sammandragningarna jag hade fr v 20 så jag gissar att jag får känna på lite andra graviditetskrämpor denna gången... ;)
    Jag kan inte heller känna min livmoderskant... tycker det är hårt lite överallt från blygdben till naveln... :) 
  • Elsapelsa11
    MariaOchNiklas skrev 2013-06-01 22:08:42 följande:

Skönt att inte va ensam om det iaf. Vet att jag blev trött i ryggslutet i förra graviditeten, men inte såhär tidigt och lika ihållande. Men gissar på att kroppen är "sliten" efter förra graviditeten. Är ju bara ett år sedan jag väntade dottern. Så det blir 20 månader emellan dem. Även hunnit haft 2 mf på det. Denna gång ska allt gå bra iaf har jag bestämt
    Ja det håller vi tummarna för att allt går vägen för oss alla och att vi alla får friska decemberbebisar!

Mammatilltvå: Jag har försökt känna på morgonen.. men no luck so far. Men jag fortsätter försöka!Skrattande
  • Elsapelsa11
    Padda01 skrev 2013-06-05 18:40:48 följande:
    Hej på er :)

Hoppas ni alla mår bra... 
    Jag är i v 11+6 och mår jättebra...känner mig typ inte gravid!  Jag är beräknad i slutet av december.
    Det här med att inte känna sig gravid är iofs lite jobbigt. Man blir ju så orolig. Någon som känner igen sig?
    Jag har mått lite illa stundtals men aldrig kräkts vilket jag gjorde ganska mycket i början förra gången jag var gravid, med sonen snart tre år!

Jag kan äta det mesta...det kunde jag inte förra gången.

Jobbigt när man jämför allt med förra graviditeten, känns ngt annorlunda blir man orolig. Min mage har vuxit och jag har nästan svårt att dölja den. Brösten har också vuxit. Har haft lite växtvärk till och från men de senaste veckorna känns typ allt som vanligt! Är jättelycklig över att vara gravid men vill liksom ha ett kvitto på att det verkligen är for real :)

Har varit på ett inskrivningssamtal, de tog inte ngt gravtest utan litade på det jag tagit hemma. Samma för er? Är det någon som vet när man får lyssna på hjärtljuden?

Vet ni om det räknas när man går in i v. 12 som missfallsrisken minskar eller när man går in i v. 13? När berättade ni?
    Jag har berättat för en del men är inte offentlig ännu....

Ha det fint :)     
    Känner också lite som du. Har faktiskt ringt och bokat in ett "tidigt" ultraljud idag. Så om lite drygt 1 1/2 vecka hoppas jag att vi får se en liten sprattlande bebis med ett tickande hjärta. Har haft ett MA som upptäcktes i v 12 så det är nog det som spökar lite. Magen är mest svullen och "fläskig" inte alls sådär fint gravid. Men det är ju tidigt ännu. 
    Har berättat för några, men inget officiellt ännu. Mest familj men även några vänner. 
  • Elsapelsa11
    MissKaos skrev 2013-06-06 20:59:51 följande:
    Tidigt ul är bra! Lugnade mig massor

.
    Ja, jag hoppas det! :)

Vad jobbigt du verkar ha det med så kraftig foglossning, hoppas verkligen att det lättar och blir bättre. Inte kul med läkare som är okunninga heller... :(  
Svar på tråden December bebis 2013