Inlägg från: Elsapelsa11 |Visa alla inlägg
  • Elsapelsa11

December bebis 2013

sarak skrev 2013-06-27 18:12:51 följande:
    Allt såg bra ut på ultraljudet! Sååå lyckliga! BF 4/12. Såg ingen snopp, men kunde inte säkert säga att det var en tjej.
    Vad skönt! Det är en sån lättnad att få se att allt står rätt till! :)
  • Elsapelsa11

Känner också igen mig i det här med trötthet... men hoppas att lite semester ska göra susen. För det skulle vara så kul att vara pigg ett litet slag! :)

• Elsapelsa11
    Felinne skrev 2013-07-10 06:54:17 följande:
    Nästintill obefintligt. Jag har varit extremt osugen på sex sedan jag blev gravid. Ibland kommer lusten tack och lov tillbaka, men inte bara sådär. Jag får liksom jobba hårt mentalt för att ställa in min på sex. Nu är inte jag och min man den typen av par som hade sex flera gånger per dag (innan jag blev gravid) utan snarare bara kanske 2 dagar i veckan, men det är ändå stor skillnad
    Känner igen mig! Speciellt det där med att ställa in sig på sex. Rätt trist, hade gärna varit tvärtom! Men som tidigare nämnts så är det ju iaf under en begränsad period i livet. :) 
  • Elsapelsa11

Åh vad härligt att ni haft lyckade ultraljud! Grattis!
    Vi väntar fortfarande på att få hemskickat en tid... börjar kännas som det är på tiden nu!

• Elsapelsa11

Mammatilltvå, vad jobbigt! Håller tummar och tår för att lilla tjejen håller sig inne många veckor till!

• Elsapelsa11

mammatilltvå: håller tummarna för att lillasyster vill stanna inne många veckor till! Dock jobbigt att behöva oroa sig för det. 
    Sarak: Usch vad jobbigt! Men skönt att det är tömt nu och att du fick penicillin.

Och grattis till alla er som varit på era rul! 

• Elsapelsa11

Kiira! Usch vad jobbigt! Kan bara hålla med dig och de andra; gå t en annan läkare och bli ordentligt undersökt.

Angående sammandragningar så hade jag det fr v 19 min förra graviditet. De kollades upp uvi, och tappen men i get av det i början så det var bara att röra sig långsamt och undvika (om det gick) de situationer där jag fick som mest sd. I slutet blev jag sjukskriven då jag jobbar på fsk och tappen blivit påverkad. Men i övrigt gick graviditeten bra o vår flicka kom 38+3 så alldeles "lagom" tidigt. Nu har jag också kännt av sd sen nån vecka tillbaka (v.17+6) men inget som gjort ont. Prata med bm och är hon ledig så nån annan på mvc. Är ju skönt att få kollat att ni är ok.:)

• Elsapelsa11
    Eyeonly skrev 2013-07-23 00:44:24 följande:
    Någon annan här som kommer ha ett storesyskon på ca 2,5 år när bebisen tittar ut ? Min son kommer att hinna bli 2 år och 4 månader och håller på funderar mig tokig på om vi behöver syskonvagn eller ej, hur tänkte ni?
    Vår dotter kommer också vara 2 år och 3 månader. Så vi har funderat fram och tillbaka om det behövs syskonvagn. Men jag tror det blir en sån då jag inte har körkort och ska jag ta mig någonstans själv med båda är det rätt skönt att kunna sätta en sprallig storasyster i vagn med. Jag drömmer om en Donkey, men får se lite vad vi kan få för vår nuvarande vagn som jag förövrigt är jättenöjd med (brio go). Det är bara så mycket pengar och de hade vi egentligen hellre lagt på annat.:) Sen är ju frågan hur länge det behövs syskonvagn... då är ju visserligen donkeyn bra som Anna1988 skriver eftersom den blir singelvagn också. 

Men jag ser att du nog är ute efter en rejälare vagn. Har själv inte hört talas om nordic cab men ska googla direkt (nyfiken:))! 
  • Elsapelsa11
    Annaa1988 skrev 2013-07-23 21:11:10 följande:
    Ja, jag har ju Bugaboo redan och är så otroligt nöjd. Har varit sugen på en donkey länge nu, så jag passar på! Kommer sälja CAMen inan så blir det inte så dyrt :)
    Ja blir det donkey hoppas jag få sålt go'n innan så det finns lite startkapital. :) 
  • Elsapelsa11

Siolina: jag känner inte heller av bebisen så mycket. (18+2) och detta är vårt andra barn så jag vet ju hur det kan kännas. Men ibland tycker jag att det känns nåt och så försvinner det direkt. Med förra dottern låg moderkakan i framvägg, det är kanske så nu med? Håller tummarna för att allt står rätt till, rul om en vecka.

Svar på tråden December bebis 2013