• MissKaos

December bebis 2013

Perfekt! Kul att ses! Lura mig inte att skratta bara jag hsr gjort dag ett i olgas bok. Har inga magmuskler

Plopps80 skrev 2014-02-03 18:23:53 följande:
    Ja det blir väl bra! ska vi komma 10-11?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Vi får peppa varandra! Jag har ingen boll.. får slaffa sen. Har gummiband inga hantlar.

Blir perfekt!

Plopps80 skrev 2014-02-03 19:47:33 följande:
    Har Olgas bok och en gymboll å hantlar. Men vart är motivationen? Kan man köpa den?? Ska bli kul satsar på att vara hos dig vid 11 då

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Tack! Will do

sarak skrev 2014-02-03 20:48:38 följande:
    Ett tips är att gilla Mamma fitness sweden på facebook så får man en käftsmäll varje gång man loggar in. Olga skriver alltid något hurtigt som åtminstone har fått fart på mig varje dag nu i några veckor. 

• MissKaos

Min har sprattlat som en elvisp inatt. Tror dock det beror på att han var full av skit.. hob fes som om hob hade varit på ölhallen. bajskalas nu på morgonen. Bajs i bodyn. Blöjan flöt. Och mer på skötbordet. .

Nu väntar vi på plopps! Spännande

Inga sviter efter gårdagens träning idag ska jag gå en promenad... maken ska iväg ikväll åå hockey. Så innan dess måste jag ut! Imorgon styrkepasset igen. Blir även promenad då vi ska till bvc. Tors mammacore på gymmet och fredag promenad. Blir lite fel enl boken men man får väl anpassa till verkligheten antar jag. Känner mig just nu taggad på detta hoppas det varar

• MissKaos

Kram! Fy så jobbigt

Ammar du helt då di kan äta mjölkfritt och se om det hjälper?

FiaFunderar skrev 2014-02-04 13:25:05 följande:
    Hon tål inte mjölkprotein har vi kommit fram till. Tydligen vanligt med dålig viktuppgång när de är känsliga mot mjölk... Men jag blir ändå orolig :/

Hon vägde 4120 vid födsel

Väger nu 4440 g (6 veckor på fredag)

• MissKaos

Samma här!

Cornelia 084 skrev 2014-02-04 16:08:57 följande:
    Jag funderar ofta på dem som fick sina bebisar mycket tidigare än beräknat och hur det har gått för dem.

• MissKaos

Det räcker om hon går upp som hon ska. Men du kan sluta när du vill. Prata med bvc? Är dom vettiga kan du få råd av dom. Testa att inte he bröstet eller amma lite och öåt din man bara sen. Så gör vi ibland. Hon skriker men av trötthet och vill somna vid bröstet helst. Somnar då efter ett tag ändå. Klarade inte att göra så med ettan utan bara ammade. Och ammade.

Och nej du känner inte fel. Känslor är aldrig fel. Irrelevanta kanske, och oproportionerligta men inte fel. Och är det så så måste man ju få hjälp med det. Tror månha drabbas av depression pga amningspress och sömnbrist.

Förstaförsökaren26 skrev 2014-02-04 16:57:43 följande:
    Fiafunderar - okej, hoppas att vikten ökar snart oxå! Man blir ju jätte orolig!!

Okej, är det fel om man bara känner press med amningen?? Minsta lilla skrik å jag ska Amma! Amma hela natten, amma hela dagen, amma amma amma amma känner jag bara!! Känner som sagt press å undrar ml mjölken verkligen räcker till när hon skriker så fort man lägger ner henne.

• MissKaos

Skämmas ska du inte behöva göra. Amnin kan vara jobbigt och noll sömn är katastrof! Det blir man knäpp av *testat*

Förstaförsökaren26 skrev 2014-02-04 17:31:23 följande:
    Ska dit imorgon å måste verkligen rådfråga henne då! Skäms över att känna så men kan inte hjälpa det! Tror att om lillan kunde sova på dagen nån timma så skulle inte nätterna kännas så jobbiga. Som sagt vaken bebis hela dag som vill ammas ofta, sover på natten med bröstet annars inte!

• MissKaos

Min har med sovit bra vid 6började hon gruffa och fisa fick sin förklaring.. jag gick upp vid 9 då vaknade hon och bajsade hela blöjan full. Tog av, 4-5tvättlappar fulla. Ren och fin bebis skiter ner nya blöjan.. jaja vi han till bvc itid -promenerandes- och då är dom sena.. såklart!!

Har lätt träningsvärk i buken idag. Och det är dax för att göra träningsprogramet igen. Det ska ju vara lätt förberedande? Undrar hur det blir sen.

Min son ville inte till fsk idag sa hsn ihår vid läghdax. Åka till Plopps föreslog han..

Tuttiluttan -skönt att se dig här igen!

Plopps80 skrev 2014-02-05 07:35:17 följande:
    Rekord här med sömnen. Ludwig sov mellan 21-07 och åt bara en snabb slurk vid 03. Han har dessutom legat still. Antar att magen krånglat de 3 senaste nätterna. Igår kväll också. Han gallskrek stackarn det gör han aldrig annars.

• MissKaos

Bebis växer. Okad av doktorn. 5, 1kg 59cm. 6veckor i lördags..

Otroligt tacksam att hon växer som hon ska!

Svar på tråden December bebis 2013