• MissKaos

December bebis 2013

Min har ngn vakendag typ var tredjedag. Tror hennes dygn har ett annat antal timmar ibland. Typ 28 så det flyttas hela tiden.

Min femåring åh andra sidan går knappt få ur sängen på morgonen. Mysigt ligga där länge.

sarak skrev 2014-01-30 16:24:37 följande:
    Där fick jag för att jag sa att mitt barn mest sover, eller i varje fall inte är vaken så långa stunder. Nu har han precis tvärslockat efter att ha varit klarvaken i över tre timmar och krävt att bli konstant underhållen. Puuuh, kan man få sitt eftermiddagskaffe nu tro. 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Du luktar mat det gör inte hon!

Skönt att du fick vila!!

Jag harcträningsvörk idag. Ochvettsn skriker ovh beter sig vill inte ha frukost. Resultat krig. Han blir odräglig utan mat.

Plopps80 skrev 2014-01-31 08:10:46 följande:
    I natt har Ludwig sovit gott och jag med. Somnade 22:30 och vaknade 07 efter två amningar som jag gjorde i sömnen. Igår var vi hos min bästa kompis. Hade beklagat mig att han är så orolig på kvällarna. Han satt lugnt i hennes knä i två timmar. Berättade att han inte tar napp. Hon stack in den och han sög på den i 35 min. Varför är det alltid så? Go kväll iaf. Dottern lekte med hennes systerdotter och Ludwig var en liten ängel hela kvällen. När vi skulle åka hem gallskrek han 3 minuter i bilen innan han somnade. Väl hemma knorrade han lite och vi somnade ihop direkt. Tycker ofta han är lugnare när vi är iväg än när vi är hemma. Är inte det konstigt?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Sdr? Om du ammar mkt nattrtid? Hur länge kan man ha det?

Seg och låg idag. Sonen är hemma. Imorgon barnkalas. Ingen lust m ngt.

Plopps80 skrev 2014-01-31 11:12:09 följande:
    Här är en med konstant mensvärk. Det mol och mol i mensmagen och över äggstockarna. Fattar inte vad det är frågan om. På nätterna kan jag ligga vaken pga det. Mkt obehagligt. Har inga blödningar.

• MissKaos

Plopps men det blir ju så. .

• MissKaos

Läghr Elsa på mage. Hon lägger ner huvudet och bryr sig inte alt somnar. På mitt bröst kan hon lyfta huvudet och kika runt lite. Urr börjsr komma mer frekvänt och hon är gärna social räcker ut tungan ler osv.6v nu så hon borde ji träna magläge för nacken.

• MissKaos

Barnkalas för stora. Trött! Bästa natten iövrigy. Elsa somnade i son babysitter vid 18-19igår. Sov fick ny blöja pyjamas och ammades vid 21. La över i spjälsäng där soc hon! ! Ett par timmar. Idag har hon mest sovit. Stimmigt för henne med 9femåringar förståss.

• MissKaos

Min bebis sov i sin egen säng flera timmar inatt! Och natten innan. Ifs lagt ner henne sovandes men hon blir inte ledsen när hon vaknar utan gruffar bara. Skönt 3h själv i sängen gör gött! Ffa för ryggen..

• MissKaos

Kan ju vara tillfälligt. Ammade henne till sömns och lyfte över sen med täcke o kudde o allt.. helt fel mao man "ska" ju ha dom att somna i egen säng men jag är glad för varje gång jag får göra såhär för bebis!

• MissKaos

Min stora gjorde så. Nu sover han själv. Samsov ca två år m honom.. inte gjort ngt annorlunda med denna. Gissr att dom är olika bara.

Förstaförsökaren26 skrev 2014-02-02 13:40:26 följande:
    Åh va avundsjuk jag blir! Vår skrutt är 1 mån å har aldrig sovit i sin egna säng :S nestet Max 40 min ( de senaste 2 dagarna) annars är det på mig som gäller! Första två veckorna hemma gick sååå bra sov i nestet nätterna igenom fick väcka för mat men nu skriker hon om man lägger ner henne!

• MissKaos

Det funkade noll av 100ggr med min stora.. tyvärr. Men nu gillar han sin säng!

Man får våga testa sig fram tror jag.

Egentiden på kvöllen är skön ja..

Plopps80 skrev 2014-02-02 13:50:34 följande:
    Det kommer vända! Ludwig sover själv på dagen. Jag lägger bara ner honom i vagnen med snutte över ansiktet och han söver sig själv. Han är ju vaken så mkt att när han väl ska sova är han dödstrött och vill sova. Svårare är om han somnar i famnen då är det inte så lätt att lägga ner honom. När du märker att din bebis är riktigt trött lägg ner henne och låt henne böka lite tom gnälla lite lite går det inte försök igen. Samma på kvällen när barnet blir äldre och är helt slut på kvällen och verkligen vill sova, då kan man amma/ge flaska och sedan lägga bebisen till sängs och där kan den själv somna. Gjorde så från 4 mån med dottern. Hon älskade sin säng å gör än idag. Ja jag måste säga att Ludwig sover jäkligt bra. Ofta 5-6 timmar i sträck på natten. För mig gör inget om han vill gå upp 06 på morgonen det viktiga är art få en bra kvällsrutin och att få honom i säng i lagom tid. Den egna stunden på kvällen när barnen somnat är helig Har inte blivit mkt egen tid på 10 veckor. Men det kommer ju. Ska införa kvällsrutiner om ett tag.

Svar på tråden December bebis 2013