• MissKaos

December bebis 2013

Vissa ger ju typ förebyggande. Vid hög feber är der bra men inte bara för att

Plop.ps80 skrev 2014-02-27 13:26:37 följande:
    Då har de säkert klarat sig. Det brukar ju gå rätt fort. Var säkert jordgubbarna. Äckligt som fan. Alltså med magsjuka. Min BVC Ssk sa att man helst inte ska ge alvedon efter vaccination. Dessutom är de väldigt väldigt restriktiva ang alvedon för bebisar överlag. Det är inte ofarligt som man trott utan de har sett samband mellan vissa åkommor och mkt alvedon hos barn. Ofantligt läskigt. Kommer ge Lillen i yttersta nödfall bara.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag gör det om jag mår dåligt nog.

Isak har alltid fått så han har kunnat sova! Men ja det är en avvägning. Undrr 38 finna absolut inga medicinska grunder att ge ett ilvrigt friskt barn. Ö

Närmar det sig 40 tycker jag man ska ge.

Plopps80 skrev 2014-02-27 14:44:25 följande:
    Ja det är ju en avvägningsfråga. Som kompisen vars son hade svåra feberkramper som slutade i flera ambulansfärder. Han har fått mycket alvedon. Hög feber och smärta måste ju förebyggas. Sen är jag emot att ge febernedsättande överlag då febern är bra och finns av en anledning. Tar aldrig alvedon när jag är sjuk bara om jag har ledvärk eller svår huvudvärk.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Samma här!!

Plopps80 skrev 2014-02-27 16:40:35 följande:
    Här har vi inte ens haft sex ännu. Har ingen lust. Men härligt att ni har det så bra moruri. Kanske blir en tredje bebis snart. Haha.

• MissKaos

Elsa typ biter i bröstet mef gommen. Funderar på on det är förlite mat efter stt jag varit sjuk. Skulle kanske testa ersättning men hon är nöjd nu. Paltcoma hade varit fint annars.

Avbokat sonens kompis imorgon. Är trött efter matförgiftn. Maken ska ta honom på bio. Bamse. Avis!! Ville eg gå med honom men funkar inte lämna Elsa så länge.

• MissKaos

La henne i babygymmet o hon blev nöjd. Kanske behövde hon röra på sig.

Ja hon vägrar ju! Tom bröstmjölk på flaska är nono

Plopps80 skrev 2014-02-27 19:58:12 följande:
    Typiskt för åldern enl amningsmott. Vet känslan av att vara avundssjuk. Känner ofta så när mannen ger sig iväg med F. Men imorn ska hon till BVC och avslutas där. Blir vaccin och kontroll. Efteråt ska vi åka och fika bara hon och jag. Blir kanske borta 2 timmar men Ludde tar ju ersättning om det skulle krisa.

• MissKaos

Isak vägrade flaska totalt. Men han åt ju mat sen så det löste sig!

Plopps80 skrev 2014-02-27 20:10:33 följande:
    Dottern var exakt så. Vid 6 mån vände det över en natt och hon drack glatt ur flaskan.

• MissKaos

Äkta vara ska det va

sarak skrev 2014-02-27 21:06:23 följande:
    Jag har också en flaskvägrare. Har flera liter bröstmjölk i frysen till ingen nytta. Känns onödigt, hade jag vetat at min unge inte ville ha urpumpat hade jag kunnat donera.

• MissKaos

Plankan är lättare nu men upp på tå orkar jag max 30sek.

..fast nu är jag helt kass.. fortfarande illamående och har gissat att detta är matförgiftning. Känns som förra ggn jag fick det och det hängde med i länge. Ska börja på steg 2 del ett nästa vecka meb missar pass denna så får nog köra del 1 en vecka till. Surt

Elsa suger med på fingrarna och dreglar. Isak gjorde aldrig det.

sarak skrev 2014-02-28 12:13:16 följande:
    Pust, plankan känns aldrig något lättare. Klarar nätt och jämnt den där 3x1 minutrarna, tänkte att det efter några veckor skulle kännas lätt som en plätt. Har i varje fall varit duktig och tränat enligt Olgas bok bra länge nu. Nästa vecka hoppar vi till steg 2. Hantlar inhandlat. Ska ta tag i ätandet också. Har inte godis eller annat sött hemma för då äter jag upp det på en gång. Men äter massor annat, allt jag kommer över. Kan äta nyttig frukost med gröt och ägg och en timme senare vräka i mig 6 rostbrödmackor. Känner inte mättnadskänska. Går upp på nätterna och äter. 

• MissKaos

Har nu små klänningar utanpå bodym. Bra som dreggellapp räcker längre ner o sitter bättre..

• MissKaos

Ser mys ut m sjal. Gillar eg sjalen men har inte använt den. Ksnske blir mer till våren?

Svar på tråden December bebis 2013