• MissKaos

December bebis 2013

Varit på cellprov. Vägde E liggervi samma lokal som bvc. På tre v bara 350gr! Köpt ersättning. . Idag vill hon ha napp första ggn kanske hunger? Fast hon kräks ju överflöd

Tid på bvc på måndag. Bra ammar dubbeltutte dagtid t dess varje gång!

Köpt gröt. Snart så..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Dom ska igenom det!

Cornelia 084 skrev 2014-03-18 21:15:43 följande:
    Maya sliter o drar i brösten vid amning så jag är alldeles öm i vårtorna :/ Det är hemskt att lägga henne vid bröstet nu :(

Ökar nog på din produktion. Då äter fom oftare. Hon vill ha mer! Ger du båda brösten varje gång? Gör det annars sp går täta ätsndrt förhoppningsvis över snabbare
    Repan skrev 2014-03-19 08:25:29 följande:
    samma här, och nu börjar jag förutom oförklarligt slit se att han är arg på att det inte kommer så snabbt som han vill ( som i flaskan), eftersom han blir lugn igen när jag byter bröst o det flödar snabbt.

Det är jätejobbigt, jag börjar tro att amningen inte kommer hålla helt heller eftersom igår ammade jag kl. 18, 19, 20... vid 20:30 åt han ändå 165ml ersättning....

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Min unge sov 20-03-05 i sin säng efter 2nätter m.mat varje timme.. sen till 8:30 med mat i mitten. ammade henne en gång/h igår kv på båda sidor varjr gång. Nu verkar hon mer nöjd igen!

• MissKaos

..märkligt samband..

corky skrev 2014-03-20 12:26:04 följande:
    Här har första tanden tittat upp! Tonvis med dregel och knöliga nätter. Lite gnäll på dagarna,men hade förväntat mig mycket mer. Fick höra att "när tänderna kommer tidigt,så kommer det snart syskon"...  :)

• MissKaos

3mån åå fredag. 56 62 68.

Vissa bodys går ju vika upp ärmslut på osv 56 är ngt enstaka plagg.

Förstaförsökaren26 skrev 2014-03-20 14:02:34 följande:
    Vad har era barn för strl på kläder? Min tjej är 11 veckor å har 56/62 nu.

• MissKaos

Man måste inte träna sitta och stå om babyn inte vill. Det kommet ändå. Magläge är enda nödvändigt äa träningen.

Jis skrev 2014-03-20 21:32:12 följande:
    Plopps, han är ju så stadig, Stella är inte alls i närheten av att kunna stå så, hennes små ben viker sig. Samma med Bumbon, hon kan sitta ett litet tag sedan pallar hon inte mer?kan man träna upp deras rygg/benstyrka?

• MissKaos

Elsa är arg! Hon vill flytta sig framåt och det går inte..

Dom kan reglera ätandet själva. Du måste inte väcka.

• MissKaos

Frustrerad!

Bebisen är hungrig. Gick inte upp när vi var sjuka. Sen ökade hon skitsnabbt men har nogmer att ta igen. Vägrar ers. Fått i henne 15ml igår.. testade gröt (förtidigt) hon hög eefter skeden.. vågade inte ge en hel smakport hon är ju bara 3 mån! Idag. Men sen kunde hon amma o somna. Stackars liten så hungrig. .

• MissKaos

Hon ammar. Och ammar. Det klunkar i henne... ammade henne före gröt o eftrr nu sover hon gott.. hon har gått upp över 200gr på 3dgr på bara tuttemjölk så mat finns!

mitt flra bvc tyckte det var ok att ge gröt från 3mån om man var försiktig min stora fick när han var drygt 3 mån.

sarak skrev 2014-03-21 20:00:14 följande:
    Åh vad jobbigt, men jag förstår inte, vill hon inte amma eller finns det inte tillräckligt med mjölk? Måste vara hemskt att se dom hungriga!! Du kan inte mata ersättning med sked då? Eller om du har bröstmjölk urpumpad i frysen? Tänkte om hon äter gröt från sked kanske det funkar?

• MissKaos

*lol *

Kaxigare än 1 msk gröt..

sarak skrev 2014-03-21 18:28:16 följande:
    Rasmus beställde in en smakportion

Svar på tråden December bebis 2013