• MissKaos

December bebis 2013

Varit på universeum med ungarna idag. Mysigt! Märker att e har svårt att äta det händer så mkt där.. sov nog lite lite med. Återstår att se hur natten blir.

jag har fått värsta dödsångesten. Hoppas ingen mer har drappats av existensiell ångest för fy. Gräsligt. Psykologtid på tisdag. 40årskris, ansvaret för två barn förlute sömn min morfar gammal och risig och livstrött. Vet inte vad som utlöst detta. Någon mer?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Inboxa gärna drömen om du vill.

Det värsta har släppt för nu pratat med en ny men god vän och känner mig bättre. Tror dock det kommer komma tbx. Sömnbrist då bebis vaknar vsrannan timme gör väl psyket skörare med kan man tänka.

vad skönt att det la sig vid graviditeten för dig.

Felinne skrev 2014-04-12 04:15:34 följande:
    Jag har tidigare haft extrem dödsångest. Kom sig av att jag en natt drömde om vad som händer när vi dör. Tyckte det var helt fruktansvärt eftersom det slog mig att det faktiskt måste vara en sanndröm. Ska såklart inte återberätta det för att ge någon annan ångest. Jag tänkte i alla fall på den drömmen och döden varje dag ända till jag blev gravid (typ 2,5 år). Då släppte det lite. Och nu har jag för tillfället förträngt det.

Låter väldigt sunt att gå och prata med någon tycker jag. Hoppas att det hjälper dig. Tror att alla människor tänker i mer eller mindre utsträckning på döden eftersom vi mig veterligen är de enda varelserna på jorden som har förmågan att överblicka våra liv på det sättet. Är ju visserligen en väldigt klen tröst men kanske kan vara skönt att känna att du inte är ensam om att tänka på det.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Kram! ! Hemskt.. tur det gick bra.

Plopps80 skrev 2014-04-12 11:08:32 följande:
    Idag hände det som inte får hända! Pärra la Ludwig på skötbordet som har två stadiga väggar på var sida så han kände nog en falsk trygghet. Han stod och rakade sig bredvid och ser Ludwig falla handlöst mot golvet där det ligger stenhårda klinkers. Han fångade honom i sista sekund. Jag låg och sov och hör Ludwig skrika på ett sätt jag aldrig hört. Jag rusade upp och där stod en chockad Pärra med en hysterisk Ludde. Tog jättelång tid innan han slutade snyfta. Ammade i säkert 30 min hud mot hud. Jag är så skärrad och mår så dåligt över detta. Det mal hela tiden i huvudet vad som kunde hänt. Han kunde dött eller blivit svårt hjärnskadad. Står inte ut med tanken ens. Så glad att det gick bra!

• MissKaos

Jag lyckades när isak var baby. Han trillade från sängen. Vände mig om efter en bok. . Han åkte ed huvudet före. Jag grät o han grät..

Plopps80 skrev 2014-04-12 19:42:41 följande:
    Tack alla för era tröstande ord. Skönt att skriva av sig här! Jag har hämtat mig från chocken och mannen har lärt sig en läxa. Han tycker ofta jag är överbeskyddande men det är mina modersinstinkter som pejlar av alla faror runt mina barn. Kram på er

• MissKaos

Nej inte om du helammar.

kissar han inte ok så ring 11177!

Man kan ge vätskeers tycker du ska prata med ssk först.

går ge panodil om febern är hög och han lider av den/inte får i sig nog med vätska.

Hör hög temp har han?

IdaJ skrev 2014-04-15 19:20:57 följande:
    Min lille har fått feber och har inte riktigt varit sig själv i 2 dagar nu. Men ska man ge dom vatten när dom har feber?

• MissKaos

Han har inte feber. Barn under ett år har feber först över 38 grader.

IdaJ skrev 2014-04-15 22:41:10 följande:
    Ammar inte. Han har 37,8 brukar ligga på 36,7. Ser ut som att det är en tand på väg upp, så gissar på att det är det som ställer till det.

• MissKaos

Lite subfebril är han kanske gissar att det gör lite ont i munnen. Testat med bitring som man kan ha i kylen? Kan hjälpa! Går ta flytande ipren ocj gnugga på tandköttet. Inte helt pk men det kan hjälpa!

• MissKaos

Olika sjuksystrar då. Eller rättare sagt: medicinsk definition på feber hos små barn ÄR över 38. Sen vet vi ju alla hur olika man mår vid 37,5 som vuxen.. barn får lätt feber och små barn kan inte reglera sin temp själva.

(Efter 20 år som sjuksyrra vet jag med hur olika besked man kan få..)

Jag hade gått på allmäntilöståndet. Sålämge du får kiss i blöjor och han.inte blir slö är det ok.

vad sa hon då?

IdaJ skrev 2014-04-16 14:03:30 följande:
    Nähä okej :) Så sa inte sköterskan på 1177 :)

• MissKaos

Måste finnas inlägg jag inte ser? Igen!!

Var är plopps?

Cornelia 084 skrev 2014-04-17 08:18:15 följande:
    Ajdå :/ Krya på dig, Plopps! Hoppas de hittar vad som felar så du får åka hem till din familj och fira påsk!

Svar på tråden December bebis 2013