Inboxa gärna drömen om du vill.
Det värsta har släppt för nu pratat med en ny men god vän och känner mig bättre. Tror dock det kommer komma tbx. Sömnbrist då bebis vaknar vsrannan timme gör väl psyket skörare med kan man tänka.
vad skönt att det la sig vid graviditeten för dig.
Felinne skrev 2014-04-12 04:15:34 följande:
Jag har tidigare haft extrem dödsångest. Kom sig av att jag en natt drömde om vad som händer när vi dör. Tyckte det var helt fruktansvärt eftersom det slog mig att det faktiskt måste vara en sanndröm. Ska såklart inte återberätta det för att ge någon annan ångest. Jag tänkte i alla fall på den drömmen och döden varje dag ända till jag blev gravid (typ 2,5 år). Då släppte det lite. Och nu har jag för tillfället förträngt det.
Låter väldigt sunt att gå och prata med någon tycker jag. Hoppas att det hjälper dig. Tror att alla människor tänker i mer eller mindre utsträckning på döden eftersom vi mig veterligen är de enda varelserna på jorden som har förmågan att överblicka våra liv på det sättet. Är ju visserligen en väldigt klen tröst men kanske kan vara skönt att känna att du inte är ensam om att tänka på det.