• MissKaos

December bebis 2013

Har med en plåsterlappsbebis nattetid.

Fast inatt var hon vaken tre timmat ohjoy. La henne i spjälsägen tillslut. Hon var nöjf med att lihga där och veva med armar o ben ett tag så jag vilade ryggen. Trött idag. För gsmmal för nattliga aktiviteter i idag känner jag mig promässig.

Lurat elsa sova i sin säng ett par ggr.. hon verkar inte fatta att hon ska somna i den. Vaknar hon däri är hon glad.

sarak skrev 2014-04-18 16:43:06 följande:
    Krya på dig Plopps!! Hur mår du??

Har för mig att det bara skiljer några dagar mellan Rasmus och Ludde. Rasmus är också krävande. Tycker iofs det är kul, fullt håll i gång när han är vaken. Jobbigt när han börjar bli trött. Vägrar ligga och vila, rullar över till mage, kravlar och gnäller. Går inte att få honom att ligga på rygg. Han har legat klistrad vid mitt bröst heeeela nätterna sista tiden. Sover men vill ha snuttandet och närheten. Bättre dom 2 sista nätterna, då har han "bara" ätit varannan timme, men sover klistrad mot mig. Har försökt att försiktigt flytta honom till sin säng, men han bökar och letar och gråter i sömnen. Blir still direkt han får närheten så han behöver väl den. Jag kan som tur är sova okej även med ett plåster på mig, även om kroppen känns aningens mörbultad.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

..men du HAR ammat det där första viktiga. Trots att du har vetst hur amningen kan ställa till det för dig! Ludde mår bra han fixar detta galant. Tänk så bra att du hade börjat ge honom gröt etc på tjuvstart. Kram!!

Elsa tittar på allt vi äter. Hon fick smaka vispad grädde.. lite lite på fingret.. har nog aldrig sett någon njuta så av något gott förut. Idag fyller hon fyra månader. Min lillstump vad fort det går.

Plopps80 skrev 2014-04-21 04:55:18 följande:
    Tack för alla gulliga kommentarer. Ligger inlagd på sjukhus med ett skov i min kroniska sjukdom Morbus Crohn. Det är en autoimmun sjukdom som ger svåra ledsmärtor och djupa blödande sår i tunntarmen. Sjukdomen har hos mig varit vilande sedan jag födde dottern men har nu återkommit när jag fick Ludwig. Amningshormon och barnafödande triggar sjukdomen. Blev inlagd i torsdag. Och fick bara sluta amma pang bom. Sambon var här med Ludde på kvällen och jag ammade honom en sista gång. Hade sån fruktansvärd ångest. Ludde har vägrat ersättning på flaska det senaste. Men sambon fick honom att acceptera flaskan och han har sovit hela nätterna i sin säng så det har gått bra! Det spränger och värker i brösten som i början när det rinner till hann ju aldrig ens trappa ner. Känns sorgligt för även att jag längtat efter att sluta amma så är det en sorg att det blev så här. Var hemma på påskafton över dagen på permis och kunde då njuta av mina barn. Det är tortyr att vara ifrån sin lille bebis Matsde honom med flaska och hade honom nära hela dagen. Han visade att han ville ha bröstet och sög lite förtvivlat på mitt ansikte och haka. Mkt jobbigt. Börjar återhämta mig men det är en bit kvar. Får nog komma hem idag men blir sjukskriven så mannen får vara pappaledig och hjälpa mig tills jag återhämtat mig. Har inte tagit upp näring ordentligt på ett tag och har haft ständiga magsmärtor och ledsmärtor. Har mått väldigt dåligt och det är pga amningen i samband med sjukdomen. Så nu när det är över känns det helt ok även om det är förknippat med skuld att sluta amma.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag ger nestle. Börja med lite och se hur magen fixar det

Jag blandar i lite rapsolja bra för magen!

Crissie skrev 2014-04-21 16:40:02 följande:
    Förresten, ser att flera börjat med gröt, tänkte göra det samma med dottern som nu är 4 mån. Vilka grötsorter rekommenderar ni? Tänkte om det finns ngn bra att börja med som de inte får ont i magen av?

• MissKaos

..dom råkade ha nestle på vår butik..

banan tar jag i själv. Skrapar lite. Eller päronpure eller aprikos.

Funderar på att koks lite pure ngn dag. Fryser i istärningsfack så blir det lagom mängd sen. Ärtor älskade storebror. Kul att göra lite babymat

• MissKaos

En kollega till mig.. jennes son åt massa välling och blev förgiftad av tungmetall. Det har ansamlats i hans kropp med risk för allvarliga neurologiska konsekvenser. Så fort elsa vänjer sig vid gluten försäker jag få över på vanlig havregröt på havregryn istället

• MissKaos

I kylen alt fryser större förp. Men sen kan man ju basera på det man själv äter ganska ofta

Crissie skrev 2014-04-22 12:03:13 följande:
    Tack för gröt tips! Funderar på att prova göra lite barnmat själv snart. Bra tips miss Kaos med istärningsfack för smakisar men när man sen ska göra större portioner, hur förvarar man bäst då?

• MissKaos

Jag ger den och drar i banan själv. Hoppas den är ok..

Förstaförsökaren26 skrev 2014-04-22 20:16:17 följande:
    Usch mår dåligt av allt som står :S banangröten åker ut direkt. Tänkte ta nestle milda havregröt

istället, eller är den dålig oxå tro?

• MissKaos

Jag ger den och drar i banan själv. Hoppas den är ok..

Förstaförsökaren26 skrev 2014-04-22 20:16:17 följande:
    Usch mår dåligt av allt som står :S banangröten åker ut direkt. Tänkte ta nestle milda havregröt

istället, eller är den dålig oxå tro?

Svar på tråden December bebis 2013