December bebis 2013
Lilla Elsa spydde just sängen full. Efter att ha ätit blåbär..
Lilla Elsa spydde just sängen full. Efter att ha ätit blåbär..
Kokat babymat idag. Kokosmjölksgryta. Väääldigt uppskattat av Elsa. Även kokat en vegetariskgryta. Hittat saltfri buljong på hälsokosten. Gorde veggrytan jättegod! Imorgon ska det bli torsk i dragonsås m potatis o ärtor sen klarar vi oss ett tag. Mycket sånt nu!
Vägning mätning och spruta i förrgår. Feber igår.. stackars liten. Tur hon var ok idag. Käftis för mig och Elsa satt i tandsköterskans knä och var charmig undertiden. Inga hål mer än i plånboken. .
68cm och 7780gr. Växer så det knakar!
Jag kämpar på med kilona. -7kg på ca 4månader är väl ok börjar få tbx ngn form av muskler med..
*pang*
Testa? Åk och köp ett nu så vet du sen!!
Skönt!@
Japp! Hittade det där
Är han lika förtjust?
Har gjort thekakor därifrån med. Mycket uppskattade tänkte testa persiljerotsbollar ngn dag.
Jag började tidigt med mat då min upplevelse är att det kan vara svårare runt 6 månader.
Elsa äter gärna. Hon åt sparris kyckling o pasta omixat förut idag skuret smått. Thaikyckling babystyle gillar hon med. Rabarberkräm ville hon haft meeeer mummsigt värre (surt å bra hade väldigt lite socker i hennes) vågade inte ge mer för magen!
Jag började med gröt som jag gjorde lösare än man ska+lite rapsolja i. Gav lite varje dag. Precis i början var det ju ovan koncistens.
Tror dom tar upp näring genom huden.
Kollar lite vad E äter..
idag: ammar i natt en del. Sista kanske 6
Ca kl 8 Frukost 1/2 thekaka liten hembakt o vatten.+ammar
Ca kl 11 ammar
Ca 12 lunch ca 1/2 knappt barnmatsburk (brukar få hemlagat gillar inte burkarna så mkt) 1/3 banan vatten
Ca kl 14 ammar
Ca 14:30 en färdig smoothie banan/jordgubb/ yoggi lite blev kvar.
nu är kl ca 15
. Igår åt hon hemlagad lasange på kvällen och 2 istärningar frukt. Gjorde lasagne i egen form åt henne med risoni (minipasta) och tog bort köttfärssås innan fond o salt åkte i. Det är ju inget vatten i så svårt jfr m burkmat men hon brukar äta ca 2 penne om man mosar dom lika mkt kyckling och grönsaker eller knappt en köttbulle +couscous o gröns
På kvällens ca 3/4port gröt +1istärning frukt
ammas mellan målen samt efter kvällsmaten.
Lindex rea!! Är man medlem fick man ta 3 bet för 2. Fyllt garderoberna till ungarna.
5 set till Elsa body/byxa el liknande
1munkjacka 1mjukisbyxa 1 tunnare långärmad 3 strumpor 3 kalsonger
650kr.
jag är nöjd!!