Inlägg från: mammatilltvå85 |Visa alla inlägg
  • mammatilltvå85

December bebis 2013

Peak skrev 2013-08-19 20:56:57 följande:
    Gillar du keso är det ju ett bra mellanmål, går att variera keso med skivad banan, hallon, jordgubbar, blåbär vad du vill...
    Eller om du gillar kesella, inte de smaksatta då Flört tycker det är gott att ha i frysta hallon när de sedan tinar får man lite vätska från den att röra runt blir som en tjockare yoghurt.

Bidrar väl också med en bild nu, tycker dock den ser mindre ut i spegeln än i verkligheten...
    Har en gipsmage som jag gjorde några dagar innan sonen kom, jag tycker snart jag fyller ut den! Förvånad

Tack! Keso och kesella var jättebra tips! *skriver upp på handlingslistan*

Jättefin mage du har=)  
  • mammatilltvå85

Gick in i v.26 idag. Nu känns det som att tiden rusar fram! Får nästan lite panik! Vill ju hinna njuuuuta av denna (troligtvis) sista graviditet. 

Tack för alla mellanmålstips! Vi var och storhandlade ikväll i 2 timmar och shoppade massor av era förslag. Nu är kylen och frysen fullproppad. Varje gång vi handlar tänker jag herregud hur ska vi kunna äta upp allt detta? det är ju SJUKT mycket mat. Men nästa gång det är dags att storhandla ekar det lika tomt. Och vi har "bara" två barn....brukar tänka på de riktiga storfamiljerna med typ 10 barn. Var ryms deras mat?!

Kände inte av några sammandragningar alls under denna handling. Jätteskönt! Annars brukar det vara rena rama döden.....inte heller fogarna gjorde sig påminda. Jag mår verkligen mycket bättre i kroppen nu än för en månad sen. Konstigt det där...kände mig typ höggravid då och vankade fram med en knappt synbar (för andra) kula. Men det känns ju väldigt bra nu när vardagen dragit igång igen med massor att göra på dagarna.

Kursen vi läser nu i skolan är den värsta jag haft någonsin, dessutom går den på engelska och den är extremt omfattande. Den pågår tills jag går in i v.35 och jag hoppas lillan ligger kvar så jag hinner slutföra den. Det är väl den enda stressen just nu....

• mammatilltvå85
    MissKaos skrev 2013-08-21 11:59:26 följande:
    Bm idag! Skönt sf 32 mitt på kurvan. Hjärtljud på 145 och hb 121 bgluc 4,1
    Nu lunch och lunchträning! Sen hem och tvätta packa etc. Imorgon åker vi

Är inte vi i samma vecka? jag hade sf 23-24 i v.24+ och låg mitt på kurvan....
  • mammatilltvå85
    IdaJ skrev 2013-08-21 20:05:04 följande:
    Följer eran partner med när ni går till barnmorskan? :) Ska dit för första gången sen v12 och nu är jag i v25. Vad gör man? Om man lyssnar på hjärtljuden och sånt så måste det väl vara roligt för sambon att följa med också? :)

Min man följer med. Det är ju inte direkt tätt mellan besöken och han tycker det är lika roligt som jag=)
  • mammatilltvå85
    MissKaos skrev 2013-08-21 21:04:37 följande:
    Var ju på Bytingen här i Gbg igår. Såg då ett klädsett som jag inte köpte men jag fick gå tbx idag.. Det fanns kvar Tog bilden för att mms:a karln. Nu spammar jag er med den.

Är alltså ett beg set från POP. ser som nytt ut 50kr för byxan 65 för bodyn.

...och nu är 62 påsen full!
    det setet + filt hade jag till yngsta sonen när han var nyfödd=)
  • mammatilltvå85

Jag vägde mig imorse och hade gått upp ett kilo, trots att jag dragit ner på snabba kolhydrater och istället öst på med fett (pga blodsockret som jag nojjat lite över). Förstår att vikten är jobbig för många, det är den för mig med, fast tvärtom. Jag MÅSTE ha att ta av ananrs sinar mjölken när jag ammar.....=(=( Och jag vil ju kunna amma. Tycker det är fruktansvärt oförskämt av folk att kommentera att folk är tex stora, har enorm mage osv. Herregud hur kan det vara okej bara för att man är gravid? Sinnessjukt. 

Håller på och fixar lite med bebisens hörna i vårt sovrum nu. Bla beställt en så fin pläd från Ferm living.."Harlequin" heter den. Matchar tapeten;=) Ska snart till att hänga upp pom poms i taket ovanför spjälsängen....ska bli så mysigt!

Jag längtar också massor till jul. Mest efter glögg, julmust och all lax, gravad och kallrökt. Och tunnbrödstut med senap och hemkokt äppelmos. MUMS! Vi ska fira jul hemma hos oss i år, min bror och hans tjej kommer hit. Har redan börjat planera hur jag ska fixa allt så det blir en "perfekt" jul;=) De senaste åren har jag varit sååå less på julen, knappt velat ha en gran. Vet inte vad det är med mig nu, mitt i sommaren och värsta julkänslorna.....måste bero på graviditeten. Boar för fullt just nu. vill fixa och pynta hemma och har shoppat mysig belysning och massa nya kuddar till soffan och vårt sovrum inför hösten. Ska bli så mysigt att vara gravid i höst och mysa i soffan och dricka te på kvällarna och längta efter bebisen....vad klyschigt det lät;=) I verkligheten lär jag väl knappt hinna andas mellan allt skolarbete, matlagning och hämta på fritids...haha. Men drömma kan man ju.....

• mammatilltvå85
    Peak skrev 2013-08-23 18:42:06 följande:
    Tack!
    ja det är bra tycker jag, mättar bra. Eller turkisk yoghurt med hallon/blåbär och hackade nötter! Mums! Har du kollat efter dec-gruppen på FB än?

tack  känner mig dock tjock åt alla håll! Inte som "mammatilltvå85" där har vi en SÖT mage!! Flört Gravid

men söta du, jag tycker du har en jätte SÖT mage=)

idag har min bebis legat jättekonstigt. På tvären längst ner gissar jag...har sträckt nåt fruktansvärt i "skinnet"..aj aj, gjort ont så fort jag gått lite....hoppas hon vänder sig lite snart...blir väl mer trångt sedan så hon inte kan hitta på sådant bus;=)  
  • mammatilltvå85
    Em me skrev 2013-08-24 09:15:41 följande:
    Minns att det skrevs mycket om gravidförsäkringar för ett tag sedan.. Och att det var någon som verkade lite bättre än de andra, var de trygghansa? Som gick över till en barnförsäkring sen med? Funderar på att skaffa, vill ju ha mitt barn försäkrat..

Trygghansa övergår till vuxenförsäkring från barnförsäkring, vet inte om den går över automatiskt till barnförsäkring från gravidförsäkring dock, kanske någon annan vet? vi har den och tycker den verkar bäst! Den är klart bästa barnförsäkring iaf enligt mig=)
Svar på tråden December bebis 2013