Jag vägde mig imorse och hade gått upp ett kilo, trots att jag dragit ner på snabba kolhydrater och istället öst på med fett (pga blodsockret som jag nojjat lite över). Förstår att vikten är jobbig för många, det är den för mig med, fast tvärtom. Jag MÅSTE ha att ta av ananrs sinar mjölken när jag ammar.....=(=( Och jag vil ju kunna amma. Tycker det är fruktansvärt oförskämt av folk att kommentera att folk är tex stora, har enorm mage osv. Herregud hur kan det vara okej bara för att man är gravid? Sinnessjukt.
Håller på och fixar lite med bebisens hörna i vårt sovrum nu. Bla beställt en så fin pläd från Ferm living.."Harlequin" heter den. Matchar tapeten;=) Ska snart till att hänga upp pom poms i taket ovanför spjälsängen....ska bli så mysigt!
Jag längtar också massor till jul. Mest efter glögg, julmust och all lax, gravad och kallrökt. Och tunnbrödstut med senap och hemkokt äppelmos. MUMS! Vi ska fira jul hemma hos oss i år, min bror och hans tjej kommer hit. Har redan börjat planera hur jag ska fixa allt så det blir en "perfekt" jul;=) De senaste åren har jag varit sååå less på julen, knappt velat ha en gran. Vet inte vad det är med mig nu, mitt i sommaren och värsta julkänslorna.....måste bero på graviditeten. Boar för fullt just nu. vill fixa och pynta hemma och har shoppat mysig belysning och massa nya kuddar till soffan och vårt sovrum inför hösten. Ska bli så mysigt att vara gravid i höst och mysa i soffan och dricka te på kvällarna och längta efter bebisen....vad klyschigt det lät;=) I verkligheten lär jag väl knappt hinna andas mellan allt skolarbete, matlagning och hämta på fritids...haha. Men drömma kan man ju.....