moto skrev 2013-07-14 16:55:43 följande:
Misskaos - okänsliga människor! Jag hade nog inte kunnat hålla tyst! Typ jag är gravid, vad är din ursäkt?? Mötte en man och kvinna på fel sida igår på cykel/gångbana (jag har iaf fått lära mig att man då går till vänster så man möter cyklarna och på gångbana går man till höger) då går tanten in i mig, jag sa typ "men!!" då säger tanten ja du kan ju be om ursäkt!! Varpå jag svarade ja eller så kan du det eftersom DU gick in i mig och dessutom går på fel sida! :( tvärarg blev jag! Usch önskar jag kunde ha ett bättre humör (även ogravid) och bara strunta i saker! Jag kommer dö av en hjärtinfarkt/hjärnblödning i bilen skällandes på nån stackare som kör illa!!
Ja vi får se vad det blir, snart bara 2 v kvar till RUL! Sjukt nyfiken och nu har vi slagit vad här hemma om vad det blir! Idag har jag sorterat kläder och försökt se vad vi saknar! Hur många pyjamasen kan man tänkas behöva? Minst 3 i varje strl va!? Har en i 60 från petit bateau Och en från pop i 62/68. Allt jag hade spanat in från next var slut nu!! :( men hittade såklart nya saker för typ 2000:-! Den där overallen du hade köpt måste jag ha! Lägg gärna ut bilder på kläderna när de kommer! När beställde du? Har en overall/åkpåse från Newbie i 62 men kan nog köpa overallen i 50 eller 56!
Jag beställde från next häromdagen bara. Borde finnas storlekar kvar. Absolut ska försöka komma ihåg att fota då. Räknade igenom våra kläder och konstaterade att vi har ca:
strlk 44: 6 bodys, 3 byxor, 1 par sparkbyxor, 1 kofta, 2 pyamaser. 1 vinteroverall.
strlk 50: 6 bodys, 6 byxor (väldigt olika stora, vissa mer som 44 vissa mer som 56), 1 kofta, 5 pyamaser (2 är i dubbelstorleken 30/56), 1 stickad overall från newbie.
strlk 56: 9 bodys, 3 byxor (tänker att vissa av 50 byxorna går använda som 56), 1 kofta, 3 pyamaser (+ 2 i 50/56 högen)
1 vinteroverall från Next
strlk: 62: 9 bodys, 8 byxor (vissa så små som strlk 56, vissa är 0-6 månader och går noh ha längre tid), 3 koftor (någon är 62-68), 4 pyamaser, 2-3 klänningar. en fleeceoverall från Molo.
har 4-5 strumpor som är 10-12, några tossor. Och lika många i strlk 13-15. Samt ett gäng mössor i olika tjocklek.
Vi bor i lägenhet och har ej egen tvättmaskin. Därför måste våra ombyten kläder räcka åtminstone 1 vecka inräknat att vissa dagar byts det fler än 1 gång. Pyamaser kanske får sköljas upp i handfatet eller så får hon sova i body+sovpåse, i värsta fall får vi komplettera med fler....
Räknar med att vi märker eftersom vad vi behöver mer av. Våra små har som sagt haft samma storlek ganska länge.