• MissKaos

December bebis 2013

Räcker inte om depoerna är dåliga. Tyvärr.

Lactulos el inolaxol not förstoppning. ..

AnnaKaffekanna skrev 2013-06-06 18:45:03 följande:
    Blutsaft är rikt på järn. Den stoppar inte heller. Testa den

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Fanfanfan vad ont. Jag är mkt sämre. Vhur tar jag mig till jobbet om det blir värre? Klarar inte gp till spårvagnshpl. Man får inte köra bil på opiater. Cykla verkar med småfarligt och troligen smärtsamt.

Sen sks man jobba när man väl är där. Hoppas det blir bättre igen.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Tidigt ul är bra! Lugnade mig massor

Elsapelsa11 skrev 2013-06-05 20:57:48 följande:
    Känner också lite som du. Har faktiskt ringt och bokat in ett "tidigt" ultraljud idag. Så om lite drygt 1 1/2 vecka hoppas jag att vi får se en liten sprattlande bebis med ett tickande hjärta. Har haft ett MA som upptäcktes i v 12 så det är nog det som spökar lite. Magen är mest svullen och "fläskig" inte alls sådär fint gravid. Men det är ju tidigt ännu. 

Har berättat för några, men inget officiellt ännu. Mest familj men även några vänner. 

.
  • MissKaos

Jag har cyklat hela tiden nu. Men nu ärc d fördjävligt. Ännu värre att det är fler m detta .

Hoppas cdrtvlägger sig

Repan skrev 2013-06-06 21:13:20 följande:
    Cykla ska fungera bättre än att gå för många vid foglossning, bl.a. för min vän som födde nu för några dagar sedan. Hon kunde inte gå till hpl, men hon kunde cykla till jobbet.

Jag har också foglossning som satan, men kan än så länge långsamt ta mig till hållplatsen osv. :/ 

• MissKaos

V 15 6kg. Gick upp allt till v12.

• MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-06-10 14:56:04 följande:
    Ser för jävlig ut! Magen är som en ballong alla frågar om jag väntar tvillingar. Har gått upp 5,5 kg är i vecka 15. Men hade innan plusset lagt på mig 3 kg så jag är grotesk mot hur jag brukar se ut... Vill inte bli stor som ett hus Har RUL 11/7 då ska jag be om att få se könet på bebisen. Vill inte ha någon överraskning utan vill planera. Är ingen genus fantast... Hoppas bara dom kan se för jag vill inte betala för könsulj!

Jag är med rätt ehhh fet? nu. Gått upp ca 6kg. Och hade med fettat på mig ett par kg innan grav.  Och JA det är jobbigt att bli FET. Magen har jag inget emot men jag brukar vara liten och nätt (26 i midjan på jeans normalt sett) Nu kan man inte ha kjol utan  leggings för låren gnider mot varandra och det svider? Stora lökar är ju ok  Men armar och ben är inte trevliga alls nu. Kommer bli jobbigt efteråt, iaf för mig. 
    Så kan bara hålla med. Men är samtidigt så j-a huuungrig... Antar att vi sitter i samma båt du och jag?
    Får med frågan om det är 2, 3 eller fler i magen. Av folk som uppenbarliten tycker dom är roliga. HahahaHA vad kul. NOT.

Vi har RUL på onsdag. Hoppas se kön. Hoppas dom ser ngt, jag är ju bara i v15... Jaja, det kan ju sluta med att dom får göra två ul. Hoppas allt är bra med den där lille som just nu sprattlar i min mage. 
  • MissKaos
    pyysen skrev 2013-06-10 14:33:23 följande:
    Fick äran att vara på min Väns bröllop i Lördags och för min del blev det en lös klänning så att ingen behöver undra om det är en "Bullamage" eller en växande Bebis mage. För det är lite svårt att urskilja ännu på grund av att jag annars är lite mullig. Men jag kan nog med ärlighet säga att sådan här "stor" mage har jag då aldrig haft fast jag själv är en modell större Flört Så jag är Stolt över min växande mage Gravid

Psst... Ser ni Vår fina Bebis på ultraljuds bilderna till höger om mig ?? Skrattande

Jättefin mage! Och snygg kläning. Men särskilt plussize ser du väl inte ut att vara på bilden?
  • MissKaos
    Repan skrev 2013-06-10 12:01:29 följande:
    Okej vad skönt o veta att det varierar lite... kanske är från och med nu man börjar gå upp lite mer också. Ska försöka sluta noja :)

Man SKA gå upp. Men den stora tillväxten har väl inte börjat ännu på bebis. Att däremot som vissa gör gå upp 1kg eller så är inte bra. Det kan ge mindre barn, alltså försmå. Tror dom sa minst 6kg + på mamman för att bebisen ska få det den behöver. Finns artikel i Läkartidningen minns bara inte i vilket nummer... Sen är det ju inte bra att rasa upp heller.
  • MissKaos
    Repan skrev 2013-06-10 16:14:56 följande:
    Hur funkar det med BH för er?
    Jag måste köpa nytt nu pga de växer samt brösten är så ömma. Tänkte köpa amnings-BH som är mjuk som man kanske kan ha sen med men jag vet inte hur mycket brösten växer under hela graviditeten. Vet att de blir enorma precis efter förlossningen men sen går ner igen men det här känns ju sjukt svårt!
    Har inte råd att köpa 6st nya bhar  i olika storlekar liksom.

B-kupa passar iaf INTE längre. Men tänkte köpa mitt vanliga omfång, dvs 75C nu då kanske och köpa förlängare till för när man även blir bredare över bröstkorgen, som man sen bara skippar.

Känner att jag verkligen har NOLL koll på det här. Och det hade jag inte innan heller. Jag har alltid haft A eller B-kupa och ändå sällan haft vanlig BH utan haft bygellösa tyghistorier. Men aldrig haft något välsittande utan varit dålig på det också.

Men nu behöver jag verkligen något som sitter bra och skönt känner jag :) Butikernas utbud verkar dock riktigt kasst! Kanske ska försöka hitta något från Sloggi så länge och köpa amnings-BH några veckor efter förlossningen? 
    Jag köpte bästa amningsbharna i Ullared med sonen. Dom hade jag i slutet av grav och under hela amningen. Där var dom rätt billiga med. Det växer ju olika på olika personer men om du köper amnningsBH så köp utan bygel! Den kan klämma och ge mjölkstockning.

• MissKaos
    moto skrev 2013-06-10 16:00:28 följande:
    jajamän! Ja jag var ju inte den som kilona rann av iom amningen, men vissa har ju tur! 6 kg stannade kvar och ville inte försvinna men det funkade, tror det är svårare (för vissa iaf) att bli av med några extra kilon efter en förlossning det är som att kroppen suger åt sig de extra. Jag tränar och äter inte helt tokigt så det är nog inte bara att gå ner för mig.

Grattis till dom som ammning funkar på. Stenhårdkost kontroll och hårdträning blev lösningen för mig. JAg har nu alltid tränat mkt och gillar att köra på så edt var inte så farligt. Kosten däremot.. Men jag gick ner ioch fick finfin bikinifigur igen (om man bortser från myggbetten till bröst)
Svar på tråden December bebis 2013