• Repan

December bebis 2013

Någon som äter nåt mer än alvedon mot foglossning? Vadå i så fall?

• Repan
    MissKaos skrev 2013-09-18 20:08:40 följande:

Citodon.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Ok tack för info :)
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-09-19 06:23:08 följande:

Kodein +paracetamol i.

Finns inte mkt annat man kan ta tyvärr.

Sovit gott! Piggare idag smile2.gif
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Ja jag läste om det men är inte på punkten att jag lider tillräckligt för att det ska kännas motiverat att be om citodon... (Har tex inte redan barn att ta hand om) biverkningarna kändes sådär, o påverkan på spädbarn vid amning. Men vet nu iaf vad jag ska be om när/om det blir outhärdligt.

Är på gränsen till kryckor och funderar ibland på sjukskrivning fast jag inte vill. Men som sagt inte än - massage i morgon o TENS idag.
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-09-19 08:48:11 följande:
    Du ammar ju inte..
    För mig som jobbar med opiater kändes det konstigt först
    Men sen när man börjsr tänka det är bsra kodein och problem för bebis blir det ju inte om man tar enl ord och slutar ett tag före bf. Smärta är heller inte bra för barnet. Sen tänk över sjukskrivn drt går ju jobba deltid! Tex vara borta en dag/vecka.
    Förstår samtidigthur du tänker. Men jag tänker även på vilken tid det kan ta efter fl innan det går över..
    Nej men koncentrationen av ämnen är ju högre i blod än i bröstmjölk :) 

Jag vet att det fungerar bra för de flesta, men jag är sådan som gärna undviker huvudvärkdstabletter pga missbruk i släkten osv. Det skulle inte kännas bra helt enkelt, tycker inte att jag har ont nog för att motivera det. Än. Så får vi se. Jag hoppas ju på mirakel varje dag!

Jag studerar, det går inte att sjukskriva sig på deltid då tyvärr :( Men jag har ju "lediga" dagar då jag inte har föreläsningar som innebär att jag kan studera hemifrån och därmed vila kroppen. Idag t.ex. Dessa dagar går jag öht inte ut från lägenheten för att klara av de dagar då jag har föreläsning.

Hoppas det ska gå över inom en månad efter FL, men sådant där får man ju bara vänta och se... 
    Bebis BF 20 december 2013
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-09-19 19:52:43 följande:

Härligt foto!

Dubär jättefin smile1.gif

Tack! :)
  • Repan
    nyttliv85 skrev 2013-09-20 20:25:35 följande:
    Kanske en hel skum fråga... men är det någon som vet om det finns wifi på BB-avdelningen/förlossningen? Tänkte om det blir långdraget så kan det vara gott att kunna strema film, surfa osv...
    Haha sen om man verkligen kommer göra det är en annan femma... men bara att veta OM det går är ju skönt :)  
    Njaeä ;) Man får ju typ betala femtio spänn per dag för att få se på tv på rummet på vissa ställen ibland... helt sjukt.
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-09-20 13:26:02 följande:
    v29. Inkl den ofantligt snygga outfiten cykelskor, byxor med inbyggd blöjja och herrlinne.. *s*
    Du ser grym ut i träningsoutfiten! Synd på SD och att du inte kan jobba i morgon, hoppas det lugnar ner sig... du får varva ner lite mer!
  • Repan

Usch blir orolig för alla dessa sammandragningar som alla har, påverkade tappar och så vidare... hoppas det går bra för alla. Nu är vi ju så långt gångna att överlevnad ska vara rätt säkert men hoppas såklart bebisarna får bakas klart innnan de kommer, de allra flesta åtminstone.

V. 28 idag, +8 kg. Har mycket ont av foglossningen nu, men simmar då och då, varav kanske max 30 minuters krålande med mycket lite sparkande med fötterna, sen ligger jag och flyter för att musklerna ska få slappna av. Håller på med TENS, spikmatta och massage, varma bad, vetekudde och alvedon. Det går okej de flesta dagar, jag får ihop studierna men inte mycket mer, det går dåligt vissa dagar då jag bryter ihop och grinar och det går bra andra dagar då jag till och med kan sitta ett tag på restaurang eller besöka nån butik på stan eller så.

Frun ska iväg utomlands en vecka till familjens sommarhus i sydeuropa, är lite nervös över det. En vecka känns så länge. Jag kommer ju bara vara i v. 30 ungefär men ändå. Hon ska handla mat till hela veckan och städa och så innan hon åker, laga lite mat som kan frysas in till mig osv, så att jag bara behöver tänka på plugget och mig själv. Men är lite nojig ändå. Tänk om jag föder när hon är borta... Suck, hjärnspöken :)

Annars är jag lite peppad på att det är 90 dagar kvar nu. 90 dagar, det känns överkomligt. 

• Repan
    MissKaos skrev 2013-09-22 09:09:32 följande:

Vi är flera som bor i gbg.och hsr bil... ska jag inboxa mitt nr in case of emergency?

Läter rätt vidrigt med dina fogar. Hoppas bebis fixerar sig och att det stablisersrar dina fogar..

Fantastiskt generöst av dig! :) blir rörd. Så snällt.

Hoppas också på fixering, ska läsa lite om det och när det kan ske ifrån! Hoppas lite :)
Svar på tråden December bebis 2013