• MissKaos

December bebis 2013

Plopps80 skrev 2013-06-11 11:22:49 följande:

Har känslan hela tiden av att vara grotesk. Tyvärr är jag viktfixerad och mår inte bra när jag är stor. Får så mycket kommentarer av folk ang magen att jag skäms över att vara så stor i vecka 15. Skulle på lönesamtal igår och skulle berätta för chefen. Sög in magen fast det tog emot och höll en väska framför magen. Önskar jag kunde känna mig vacker som många gör men jag känner mig fet ful och svullen.

Bra att du skriver om det iaf!
    JAg har med lite viktfobi. Inte så farligt längre är frisk sedna många år men har haft en ätstörning tidigare. Jag gillar magen men inte att lår/armar växer. Och inte sidfläsket...  Sen är det väl det med: Jag VET vilket slit det är att få bort det sedan. Jag har därtill en ryggskada som jag får mer ont av om jag är stor. Så det är inte bara fåfänga.
    Tycker folk ska lägga ner det där med att det skulle gömma sig foster, eller säger verkligen bm INGENTING om din stooora mage redan? etc etc. Sist började folk fråga mig i v 30 om jag inte skulle föda snart för jag var ju så STOR. INTE kul att höra.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

14+3
    Magen är ok, men vart har min rumpa tagit vägen? Och varför har lår, armar och sidfläsk växt till.. (svar: Glass och choklad)
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-06-11 10:55:07 följande:
    i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/nu... Magen i vecka 15. 14+2 kan fan inte tro att detta är sant! Ser grotesk ut tycker jag. Är inte den som trivs med att vara gravid. Smal och slank är min melodi!

Du är ju fin!
    Jag gillar att vara gravid, sist älskade jag det. Fast nu känner jag mig så j-a fet! Hade nog varit mer ok med mig själv om ajgh ade gått upp inom viktramen för min gravidapp..
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-06-11 15:53:21 följande:
    Fin är du tycker jag!!! MK är väl bara på sin egen kropp man ser med kritiska ögon.

JAg är van att ha rejält synliga muskler på armar, mage etc. Nu känner jag mig plufsig.. Klänningen är eg inte en mammakläning och i strl S så jag vet ju att jag inte kan vara en direkt jätte ännu. Men jag saknar att se muskelkonturer!
  • MissKaos

Imorgon R-UL!
    Jag tror dom kommer få göra om det. HAr ju fått en kallelse hemskickad och det är ju skittidigt att göra det redan. Hoppas dom ser vilket kön det är på bebisen...

• MissKaos

Mammas pojk visade upp fint hjärta gjärba etc! Supergullig bm som letade upp snoppen och tog sig tid! Flyttad en dag

• MissKaos

Ja. Jättekul!

Irlais skrev 2013-06-12 11:57:47 följande:
    Vad härligt! :) och så häftigt att dom kunde se allt redan, visst är du i vecka 15?

• MissKaos

Dom daterar ju efter längd och strl åå skallen då det skiljer inte.

Vi har en pojk sedsn innan. Allt syntes! Firat m lite shopping av minikläder fotvård och glass!

Fröken Ö skrev 2013-06-12 10:55:02 följande:
    Vad roligt med en liten kille=) Grattis!!! Har ni barn sedfan tidigare, är det en flicka eller pojke? Såg man allt som man behöver se eller blir det ett till rul?

Hur stor var lillen nu? Är själv så nyfiken, är i v. 14+1 och tycker det är så olika när man läser hur lång den lille är. 

• MissKaos

Vad jobbigt. Hur bred var spalten? Finns näsbenet? Det är väl de tydligaste tecknen?

Boka av ikväll! Vårda dig själv, er. Varglr ska du gå om du inte vill och inte orkar?

Trasslet skrev 2013-06-12 15:16:26 följande:
    Halvkassa resultat på KUB idag pga dåliga blodvärden. :/ Vad tusan gör man med 1:238? Låg risk, visst, men på gränsen! Såå många tankar som far runt nu. Min bm säger att man inte ska jämföra, men med sonen hade vi 1:10 000. :/ Ska prata mer med henne och diskutera de olika alternativ som finns. Skräckscenariot att behöva göra sen abort genom att föda fram ett dött barn finns inte på kartan. FAN!

Det är dock större risk att vi får missfall pga fostervattensprov än att pyret har Downs. Skitkontroll!

Dessutom blev vi tillbakaflyttade 7 dagar, trots att vi med säkerhet vet när jag hade äl (använde monitor). Barnmorskan kunde inte svara på varför. Mumlade nåt om att ägget kanske tog lång tid på sig att fästa, men att man inte vet. Nåt positivt är dock att vi närmar oss januari (ny bf 29/12) och vi vill gärna ha årsmodell 2014. ;) Pyret sparkade iaf runt därinne och har två ben och två armar.

Jaha, ska iväg och umgås med vänner ikväll, men känner mig helt omtöcknad och vill bara vara för mig själv. Bara att ta sig i kragen...

• MissKaos

Aha. Inget val hoppas löpturen gör att du kan sova inatt iaf.

Trasslet skrev 2013-06-12 17:29:33 följande:
    Vi ska springa parloppet med ett annat par och bjuda på picknick efteråt. Present från oss till dem, går som inte att banga.

Inga fel som man kan se på bebisen öht. Bra det iaf.

Nu är vi på väg hur som helst. Helt matt.

Svar på tråden December bebis 2013