• MissKaos

December bebis 2013

tåg skrev 2013-07-01 12:36:34 följande:
    Jag är sugen på det, men vet inte om de avslöjar nu för tiden. För tre år sen med sonen fick de inte säga ett knyst om könet, och jag är inte direkt den som kan tjata mig till ett svar. Vi får se! Nästa vecka är det rul (:

Nu får dom det.
    "vår" Bm var jättegullig och kollade noga efter kön. TVÅ ggr! För först låg navelsträngen mellan benen så innan hon slutade kollade hon igen. Första gången tyckte vi oss se en snopp alla tre men hon kunde inte lova. Andra gången -i slutet på Ul alltså hon gjorde ju inte ett extra ul- så såg vi snoppen tydligt och klart! Hej lillebror
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ska med till ullared! I oktober. Derss ammningsbhar är super och billiga.

Min son har blått nagellack med glitter. Alla ungar gillar väl glitter och blixten? Nu är hk kalsongerna försmå men kompisen hade ju då ville han med. Han leker med bilar mest och lego. Kulbana etc.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    moto skrev 2013-07-02 13:27:27 följande:
    nejdå det är nog ingen fara! Ville bara säga att enligt min erfarenhet i barnbutik köper ingen små strl i present, de vågar inte och så tror de inte att barnen har 50/56 så länge, typ nån vecka eller så! Min son vägde 3100g och hade 50/56  jättelänge!!

Så jag köper en del i de minsta storlekarna nu i alla fall Glad Polarn & pyrets bebiskläder, är de lite stora? Tycker 56 ser stort ut!?

Min hade 50 jättelite.
    Vi fick inte så pyttigt för jag sa att jag inte ville ha det.  Ego, men jag ville köpa det där första själv. sen tyckte jag det var bra att få större för i 62 började blöjjor läcka och kräks komma etc. Då gick det ju åt mkt mer..

Pop är olika i strl. Deras kläder har ofta en mudd som man kan vika upp.. Sen krymper mkt i tvätten. Lindex har ganska små strl.
  • MissKaos

Jättefin är du!

Sokkerflikkan skrev 2013-07-02 16:13:18 följande:
    Nu Kommer dagens mage.

Imorgon går jag in i vecka 18 :) Ni får ursäkta halvkass kvalite. 

• MissKaos
    pyysen skrev 2013-07-03 14:36:24 följande:
    Jag kan inte sluta köpa bebis kläder och jag har VERKLIGEN åkt fast i "newbie träsket" Skrattande De är ju för söta Hjärta

Ja, jättesöta. Jag tycker dock inte om luvor mer än på uteplagg, och inte små små knappar. Så synd att dom har det på mkt. Tryckknappar eller dragkedjor måste det vara.

Har med shoppat (för mkt) bebiskläder. Idag Villervallas outlet. Varit "utlånad" till en annan mottagning sm ligger granne med outleten. Köpte en söt fleeceoverall till vintern. Lite fel i färgbadet. den är randig i ljust och mörkt blått. På ett ställe har det mörka runnit in i det ljusa =70% rabatt.. Blev mössa och vantar till. Och en filt och ett set kläder i 62 samt en pyjamas i 56. Och en fleecetröjja i strl 56 utan luva. Svårt hitta utan luva men det blir ju så klumpigt att ligga på. Räcker med luva i overallen.. Måste Sluta Shoppa! Fast det går ju åt en del ombyten och det ÄR bra att hitta overaller etc på rean.

Sjuk *suck* Ont ihalsen och jätteförkyld. Känner mig apkass. Blir nog till att stanna hemma imorgon tror jag. Hela familjen misstänker jag blir hemma.
  • MissKaos

Body och byxa är i strl 62, kunde inte motstå.. Overall i 50/56 Villervalla brukar vara rejäla i strl. Mössa och vantar är med till liten bebis! Och fleece tröjjan är i 56.
  • MissKaos

Tack

Ja både outleten och stora butiken på Haga Nyg. I stora butiken var det "bara" 30% men ojoj vad mkt fint dom har. Farligt..

• MissKaos

Med trött. Börjat med Niferex nu pga det.. Kan ju vara värt att kolla med BM.

Åkt på en dunderfökylning och känner mig som ett ras. Skäms, men jag får nog bli hemma imrgn fast jag inte har feber. Huvudvärk. Ont i halsen. Känns lite som halsfluss fast jag tror inte det är det. Täppt. Yrslig av lågt Hb. Ont i nacken etc, ni vet såndär fökylningsvärk? Jag är en typsikt "duktig flicka" annars. Inte gå t jobbet utan feber = svårt.

MissKaos skrev 2013-07-03 16:19:33 följande:

Ja, jättesöta. Jag tycker dock inte om luvor mer än på uteplagg, och inte små små knappar. Så synd att dom har det på mkt. Tryckknappar eller dragkedjor måste det vara.

Har med shoppat (för mkt) bebiskläder. Idag Villervallas outlet. Varit "utlånad" till en annan mottagning sm ligger granne med outleten. Köpte en söt fleeceoverall till vintern. Lite fel i färgbadet. den är randig i ljust och mörkt blått. På ett ställe har det mörka runnit in i det ljusa =70% rabatt.. Blev mössa och vantar till. Och en filt och ett set kläder i 62 samt en pyjamas i 56. Och en fleecetröjja i strl 56 utan luva. Svårt hitta utan luva men det blir ju så klumpigt att ligga på. Räcker med luva i overallen.. Måste Sluta Shoppa! Fast det går ju åt en del ombyten och det ÄR bra att hitta overaller etc på rean.

Sjuk *suck* Ont ihalsen och jätteförkyld. Känner mig apkass. Blir nog till att stanna hemma imorgon tror jag. Hela familjen misstänker jag blir hemma.
    Dom småsmå knapparna ( i trä udnerbart söta) gillas inte pga att maken inte klarar ut att knäppa dom... HAn har problem med att få ihop vanliga omlottbodysar *s*
  • MissKaos

Jag har migrän. Ganska gräsligt.
    Ppiller "tål" jag inte. blir depremerad av dom. Är väl med hormonkänslig. Blir helkass på Pergotime, och prover *ryser*

Har en kickboxningshow i magen Och på ngt vis gör bebis ngt så det låter som ommin mage morrar! Galet.

• MissKaos
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-03 20:10:53 följande:
    Intressant att ni skriver att ni är trötta. Jag är DÖDSTRÖTT alltså det är helt galet. var inte så här trött ens första veckorna. Sover ca 10-11 h per natt men är ändå held död...hade 136 i hb för bara 2 veckor sedan i v.13 sa bm att jag skulle börja med niferex varannan dag from v.20. "rutin" om man hade mellan 20-60 i järndepå i den veckan tydligen. Jag tror ändå inte det är järnet (eller bristen på det) som gör mig trött....Har lätt huvudvärk nästan varje dag, fast jag sover äter och dricker. Tänker att det kan vara pollen + värmen....har migrän i vanliga fall som jag måste medicinera med stark medicin för att uthärda men nu under graviditeten har det blivit mycket bättre. Haft 2-3 migränanfall men inte tagit något alls. Klarat mig med sömn och blöt handduk på pannan....

Har börjat äta vitamintabletter (utan a vitamin) varannan dag ifall jag skulle ha brist på något annat. Annars skyller jag tröttheten på att det är jobbigt att ha semester, haha.

Jag har nu gjort slag i saken och skaffat en gravidblogg. Dock är det mest shoppinguppdatering såhär i början....Tänker skriva lite mer vardagligt sen när jag "hunnit ikapp" med lite inlägg. Det är med skräckblandad förtjusning jag skaffar en blogg igen. Vill främst ha en för min och närmsta vännernas skull (och er eller andra i samma gravid-sits)...men har samtidigt tyckt det varit så sköööönt att vara utan blogg nu i 2 år....får väl se vad som sker, kanske slutar jag lika snabbt som jag började igen, haha. 

Om ni vill kika in är detta adressen: lillasysterimagen.blogspot.se/     
    Verkar ju knepigt att ditt Hb skulle sjunka så snabbt.
    Men ja, det stämmer det är rek för Fe tillskott.
    tror man blir trött av allt som hände ri kroppen. Tillverka bebisar är hårt jobb!
Svar på tråden December bebis 2013