mammatilltvå85 skrev 2013-07-03 20:10:53 följande:
Intressant att ni skriver att ni är trötta. Jag är DÖDSTRÖTT alltså det är helt galet. var inte så här trött ens första veckorna. Sover ca 10-11 h per natt men är ändå held död...hade 136 i hb för bara 2 veckor sedan i v.13 sa bm att jag skulle börja med niferex varannan dag from v.20. "rutin" om man hade mellan 20-60 i järndepå i den veckan tydligen. Jag tror ändå inte det är järnet (eller bristen på det) som gör mig trött....Har lätt huvudvärk nästan varje dag, fast jag sover äter och dricker. Tänker att det kan vara pollen + värmen....har migrän i vanliga fall som jag måste medicinera med stark medicin för att uthärda men nu under graviditeten har det blivit mycket bättre. Haft 2-3 migränanfall men inte tagit något alls. Klarat mig med sömn och blöt handduk på pannan....
Har börjat äta vitamintabletter (utan a vitamin) varannan dag ifall jag skulle ha brist på något annat. Annars skyller jag tröttheten på att det är jobbigt att ha semester, haha.
Jag har nu gjort slag i saken och skaffat en gravidblogg. Dock är det mest shoppinguppdatering såhär i början....Tänker skriva lite mer vardagligt sen när jag "hunnit ikapp" med lite inlägg. Det är med skräckblandad förtjusning jag skaffar en blogg igen. Vill främst ha en för min och närmsta vännernas skull (och er eller andra i samma gravid-sits)...men har samtidigt tyckt det varit så sköööönt att vara utan blogg nu i 2 år....får väl se vad som sker, kanske slutar jag lika snabbt som jag började igen, haha.
Om ni vill kika in är detta adressen:
lillasysterimagen.blogspot.se/ Verkar ju knepigt att ditt Hb skulle sjunka så snabbt.
Men ja, det stämmer det är rek för Fe tillskott.
tror man blir trött av allt som hände ri kroppen. Tillverka bebisar är hårt jobb!