December bebis 2013
Glömde ju berätta: Moderkakan sitter i bakväggen. Så inte konstigt att jag har känt små puffar och sparkar tidigt!
Glömde ju berätta: Moderkakan sitter i bakväggen. Så inte konstigt att jag har känt små puffar och sparkar tidigt!
Jag kan itne såga alla rökare som är gravida rakt av -Men jag kan såga alla som inte verkligen KÄMPAR för att sluta röka och göra det bästa för sitt barn. Och folk som försöker få det till att bli ok? Puckon. Det skadar barnet, det kan döda och är skitfarligt. JAg jobbar i en branch där många patienter röker även under sina graviditeter. Deras förutsättningar är inte som våra, vissa har tom förståndshandikapp (heroinmissbruk, fd substitutionsbehandlas). Däremot vill man ju stötta även dem att sluta eller iaf minska rökandet.
Jag genomled själv min rökavvänjning INNAN jag blev gravid med första. Har både rökt och snusat rätt bra innan. Det går sluta. Det är jobbigt men det går. NU som gravid vill jag inte stå nära någon som röker vill inte andas in skiten. Innan grav kunde jag väl tänkt mig ett bloss på någon firmafest eller så.
Även kaffe/koffein i större mängder är skadligt för ett foster. Det stör mig LITE när jag ser högfungerande människor bälja i sig både cola och kaffe. Det kan ge tillväxthämmningar hos fostret.
Och diskussionen ovan. Man blir mörkrädd.. KAn man inte bara förbjuda rökning? Det finns ju noll positiva saker med det.
Löpning funkar inte m fogloss. Jag brukar annars få ont efter lopp pga att man pressar sig för tid, placering etc
Bra att ni tar det beslut som känns rätt för er. Det är viktigt. Ni verkar vars överens. Oxå viktigt!
Idag kunde familjen känna lillebror röra sig
Jätte olika. Allt från tidigt till i v20
Nej är frisk. Var sjuk hrla görra termoben å andra sidan i div snor magsjuka etc
Ups!
Varit frisk nu. Var sjuk hela förra året i div..
Du kan ta ut fp innan. 14dgr unnan kanske?
Tröttare.dax att ta tag i blutsaften. Varit en aktiv helg ifs. Vi var på stan igår ocg fyra åringen var just fyra år. My God! Storhandling eftrr det. Idag bullbak ned samma bustroll fast på bättre humör. Sen gymmet nu på em. Hunnit läsa femtio nyanser av grått med. Kanske därför man är trött nu.. jag har äben plockat upp och sen ner mina reafynd i strl 50-62 mysigt.