• moruri

December bebis 2013

Tuttiluttan: låter förjävligt jobbigt! Finns dock massor med saker du kan köpa på apoteket! Var förstoppad under graviditeten och köpte dittan och dattan! Gå dit så får du bra hjälp!

• moruri

Bröstmjölken löser upp snoret så det rinner ut lättare! Min lilla är också förkyld, men de blir lätt de när de är sprillans nya har jag hört!

• moruri

Värsta av det värsta har hänt. Min sambos syster dog idag då hon skulle föda barn. Finns inga ord. Sorgen är så jäkla tung. Vet inte om deras son överlevde... Jävla piss afrika..

• moruri

I Nigeria. Vi som skulle få barn samtidigt. Hon sa till mig när jag var där i våras att hon verkligen inte ville föda där pga den dåliga sjukvården. Hon har en dotter på snart 2 år. Kan verkligen inte fatta att det är sant. Min sambo och hennes mamma dog när hon var 1 år. Och att nu hennes eget barn ska växa upp utan mamma. Nej fy fan, världen är så inte rättvis. Sitter med Ferdinand i famnen och bara gråter gråter.

• moruri

Pojken överlevde, hon förblödde efter förlossningen..

Vi ska verkligen vara så galet tacksamma att vi har såpass bra sjukvård här i Sverige! Ge extra mycket kärlek till era småttingar nu!

• moruri

Sarak: framfall låter inte så jättekul. Däremot känner jag ingen sorg över min hängmage full med bristningar längre, vem fan kunde brytt sig mindre? Jag lever och min bäbis lever.

• moruri

1: runt 10 kanske

2: 2 pojkar

3: 2 plagg, måste införskaffa något till, gillar rosa!

• moruri

Jag har verkligen aldrig förstått det där med att "vara mogen att ta bort blöjan", för mig låter det lite vrickat då jag tror att det bara handlar om träning... Jag har just fått nys om det där med ec och är väldigt nyfiken att börja. Måste verkligen börja introducera potta för Ferdinand nu som är 11 månader. Får börja som en leksak/stol..

• moruri

Här har vi en liten som mest sover hela tiden.. Hela nätterna, bara vaknar och äter och däckar igen. Har några vaken perioder då han bara ligger och tittar och en lite längre vid tio elva tiden på kvällen. Så annorlunda Ferdinand som var väldigt mycket vaken. Hoppas detta håller i sig, väldigt "lätt" att ta hand om två små när den ena mest sover.. På onsdag åker mannen till Nigeria för begravning. Blir borta tre veckor.. :/ blir nog rätt tufft men jag hade också åkt om jag var han så jag förstår och försöker ha överseende och vara stark för oss båda. Försöker packa upp och barnsäkra så mycket vi kan innan han åker så den nya lägenheten är bebolig. Så, där var det dags att byta en bajsblöja!

Svar på tråden December bebis 2013